-Thomas-

MG 21

Hei!

Jeg har brukt denne på noen biler nå, men ikke alle blir fornøyd.

Sist jeg brukte denne var på en VW Tiguan, eieren syns ikke bilen ble så "glatt" som han hadde håpet. Tok en runde på bilen hans ifjor og la på to lag med SV Shield, den var mye bedre sa han da bilen ble sykt glatt og vaske.

Kan legge til at jeg har hatt MG21 på en av mine biler også og jeg synes heller ikke den ble like glatt og smooth som med shield. Altså den ble glatt og smooth helt til jeg hadde vaska bilen et par ganger med mildt såpevann.

Andre erfaringer!?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke alltid glatthetsfølelsen som gir best frastøting av skitt... Det er vel viktigere enn at lakken føles glatt med fingrene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nå ikke alltid like lett og forklare det til en kunde da. De fleste vil jo at bilen skal være glatt og fin under vask. Skal ta inn igjen bilen nå og få vaska den skikkelig så jeg ser om den beader, enklere å forklare da. Er det for dårlig drar jeg bare over en runde med s30 og legger på et lag Shield.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant nok.... Den sealeren som minst skitt fester på av de jeg har testet er heller ikke særlig glatt å ta på...

Gi valget da, enkel å vaske eller glatt å ta på ;-)

Endret av rudilgr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MG21 slipper møkka lenge, er min erfaring. Når det gjelder glatt lakk er Autoglym sin Extra Gloss Protection bedre enn det meste jeg har prøvd.

Voks gir gjerne glatt lakk, men tiltrekker seg ofte møkk også, hvis de ikke etterbehandles med en Quick Detailer. QD inneholder ofte polymerer akkurat som MG21 ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv har jeg ikke brukt så mye sealer, men av de voksene jeg har prøvd så er det AG HD wax som er glattest. Synd HD wax er så mye tyngere å legge iforhold til mange av de andre voksene på markedet (sier ikke at HDW er vond å jobbe med, men litt tyngere sammenlignet med andre vokser).

OT. Klarer ikke å la vær å sitere denne settningen :P:rofl1:

Gi valget da, enkel å vaske eller glatt å ta på ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe... morsom lesing!!

Mulig det er huet som kødder med meg, men vil ikke en glatt lakk slippe skiten lett? Det føles jo mye glattere og enklere å vaske en bil som har glatt lakk også.

Men som sagt, jeg får inn igjen Tiguanen så skal jeg vaske den selv på min måte så får vi se.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor glatt en overflate er sier lite om hvor godt møkka sitter fast på den :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv en flaske med denne, og har lagt den på noen biler, men synes ikke holdbarheten var veldig bra. Holder det med ett lag? Lot det stå til dagen etter hvis jeg hadde tid.

Nå har jeg mistanke om at denne frøys i vinter siden den stod i garasjen, noen som vet om den fortsatt kan brukes?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er enig med ØHN her. Jeg har erfaring med at en voks på en måte tiltrekker seg mer møkk.

En ting som også er viktig er å informere eier av bil om hvilke vaskemetode som er best, og hvilke produkter og utstyr det er lurt å ha for å få mest mulig glede ut av en en behandling. En vaskepakke med det viktigste tingene er ikke dyrt mht hvor lenge du har det.

Jeg har god erfaring med MG21. Selv om denne ikke har de beste ``beading-egenskapene``, men slipper møkk og sheeter veldig bra.

Det er nå min erfaring :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tro meg, jeg lærer hver og en om hvordan de skal vaske og om produktene de skal bruke. Ofte er de selv med på forvasken også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfter denne litt. Søkte på MG21 da jeg har irritert meg litt over av den ikke er glatt "nok". Og det viser seg at andre har samme erfaring. Jeg har hatt en flaske lenge men ikke brukt den så mye på egen bil. Har brukt den en del på syklene mine/sykkel felger. Men la den på egen bil forige uke og den er ikke av de letteste og ha med å gjøre, andre som føler det samme? la tynt og fint, lot den tørke lenge nok osv men litt vond og buffe av.

Egentlig er ikke holdbarhet det viktigste for meg da jeg ikke lar det gå 6-12mnd mellom vær voksing

Endret av kimhas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfter denne litt. Søkte på MG21 da jeg har irritert meg litt over av den ikke er glatt "nok". Og det viser seg at andre har samme erfaring. Jeg har hatt en flaske lenge men ikke brukt den så mye på egen bil. Har brukt den en del på syklene mine/sykkel felger. Men la den på egen bil forige uke og den er ikke av de letteste og ha med å gjøre, andre som føler det samme? la tynt og fint, lot den tørke lenge nok osv men litt vond og buffe av.

Egentlig er ikke holdbarhet det viktigste for meg da jeg ikke lar det gå 6-12mnd mellom vær voksing

Kan ikke forstå at denne skal være vanskelig å buffe av. Letteste jeg har jobbet med. Voksene jeg har brukt er vesentlig mer arbeidskrevende å buffe av.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

egentlig ikke jeg heller, har jo brukt den før og vert fornøyd. Mulig det var litt (for) varmt i været men var ikke i sollys. At den var tung og buffe ble feil og si men var heller litt sånn at når jeg trodde alt var greit så ser man hologram lignende i solen etterpå pga. at ikke alt var tørket bort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive