ØHN

Sort 2010 Audi A3 tdi - ØHN detail

53 innlegg i emnet

2010 Audi A3

IMG_4411.jpg

Eier tok kontakt på forsommeren og ønsket et generelt løft av glansen og god beskyttelse så lakken ble lettere å vaske. Eier mente at lakken var i ganske bra stand, noe som viste seg å stemme. Rammene for jobben ble da også et lettere løft, men har man våtslipeutstyr og PTG, så har man det...

Ved ankomst:

IMG_4324.jpg

IMG_4325.jpg

IMG_4326.jpg

Fint varmt vær og solskinn gjorde til at jeg valgte å sette bilen i garasjen for å kjøle ned lakken. Der påføres Espuma 1:10 på felger og Prickbort på hele bilen. Dette fikk virke ca 10 minutter mens jeg fant frem HT og annet til vask.

IMG_4328.jpg

Prickbort spyles av

IMG_4330.jpg

Prickbort og Espuma avspylt

IMG_4331.jpg

Skumkanon ladet med ren Autofoam og blandeskrue dreiet en runde tilbake fra lukket

IMG_4332.jpg

Autofoam i Autobrite skumkanon med Foma 747

IMG_4334.jpg

Autofoam fikk virke ca 5-6 minutter, og ble spylt av når jeg så det begynte å tørke

IMG_4335.jpg

Berøringsvask med gritguardbøtte og Poor Boys Super Slick & Suds

IMG_4337.jpg

Zymolsvamp

IMG_4344.jpg

Noen minutter etter avspyling av berøringsvask - vannet ligger rimelig flatt, beading helt fraværende

IMG_4345.jpg

Gummilister ble renset med Meguiar's Body Solvent. Den påføres som en Quick Detailer, men renser gummi og limrester veldig bra. Dessuten lukter den godt, en blanding mellom tyggis og karamell.

IMG_4342.jpg

Body Solvent påføres med en noname sprayflaske

IMG_4338.jpg

Den rengjør bra og setter ikke flekker, slik SurfexHD kan gjøre.

IMG_4339.jpg

Den fordunster umiddelbart og etterlater fin matt finish på gummi

IMG_4340.jpg

EZ brush med Espuma innimellom

IMG_4346.jpg

Nanolotusmitt med Espuma på forsiden

IMG_4347.jpg

Clay med Optimum No Rinse 1:40, Meguiar's Proff mild i varmt vann

IMG_4348.jpg

IMG_4349.jpg

Etter halv bil

IMG_4350.jpg

Tørk med waffle weave fra Autobahn

IMG_4351.jpg

PTG måling. Selv om ikke planen var å gå så kraftig til verks, gir det oversikt over eventuelle omlakkeringer og et bilde på hva man kan vente seg.

Panser:

IMG_4356.jpg

Høyre forskjerm

IMG_4357.jpg

Høyre fordør

IMG_4358.jpg

Høyre bakdør

IMG_4359.jpg

Høyre bakskjerm

IMG_4360.jpg

Bakluke

IMG_4361.jpg

Venstre bakskjerm

IMG_4362.jpg

Venstre bakdør

IMG_4363.jpg

Førerdør

IMG_4364.jpg

Venstre forskjerm

IMG_4365.jpg

Tak

IMG_4366.jpg

Generelt fikk jeg høyere PTG verdier enn forventet. Jeg kontrollerte derfor om PTG var frisk og kalibrert. En sjekk på panseret av XTrailen viste at den leste av som normalt. Jeg fant ingen tegn til omlakkering, så da er det nok bare tykk lakk på denne.

Første kombo jeg prøvde, ga ønsket resultat Jeg fortsatte med den over hele bilen. Meguiar's D151 på Soft buff gul polishpute. Spre på trinn 1 og deretter opp på maks turtall, trinn 6 på FlexDA. 2-3 kg press som ble sluppet til vekt av maskinen etterhvert. Lakkert plast ble kjørt på trinn 4.

IMG_4367.jpg

Lakktilstanden var generelt god, så ikke de mest dramatiske 50/50 denne gangen. De neste 5 bildene fra diverse steder på venstre side av bilen.

IMG_4373.jpg

IMG_4370.jpg

IMG_4382.jpg

IMG_4377.jpg

IMG_4381.jpg

Men så kom jeg til høyre bakskjerm, og da var det frem med litt av hvert. På bildet ses D151, Scholl S03Gold, Gul liten rubbingpad, grønn polishpad, Makita 9227CB, 3M våtsliperondell med tilhørende 9mikron slipemerker, Optimum No rinse som smøring, og PTG

IMG_4394.jpg

Her er årsaken til at bordet ble fylt opp av stæsj.

IMG_4395.jpg

En solid ripe på høyre bakskjerm

IMG_4396.jpg

PTG måling for å sjekke hva jeg har å slipe på. Betryggende verdi siden hele bilen var så tykk. Hadde resten av bilen målt mer normale 100 -140my, ville dette gjerne tydet på omlakkering akkurat her.

IMG_4398.jpg

30-40 drag med våtsliperondell

IMG_4399.jpg

Ettermåling med typisk verdi

IMG_4400.jpg

Ripe fjernet og polert opp igjen med roterende, Scholl S03 Gold, rubbing spotpad. IPA sjekk for å forsikre seg om at slipemerker er borte. Deretter D151 og polish spotpad på roterende for å dempe hologrammer. Så til slutt D151 med soft buff polishpad og FlexDA for å rydde vekk holos helt.

IMG_4402.jpg

SV Pneu på dekk, inni hjulbuer og gummilister. Meguiar's Protectant på plast

IMG_4404.jpg

IMG_4405.jpg

D151 polish på mikrofiber på kromplast

IMG_4406.jpg

SV metal polish med mikrofiber på eksos

IMG_4408.jpg

Eier ønsket lakkforsegling så da ble LSP MG #21 lagt på med hvit Cyclopad på liten Dodo juice Supernatural bakplate og Buff Daddy DA-maskin.

IMG_4409.jpg

Ferdigbilder:

IMG_4447.jpg

IMG_4428.jpg

IMG_4456.jpg

IMG_4441.jpg

IMG_4412.jpg

IMG_4431.jpg

IMG_4418.jpg

IMG_4455.jpg

IMG_4437.jpg

IMG_4454.jpg

IMG_4436.jpg

IMG_4453.jpg

IMG_4427.jpg

IMG_4452.jpg

IMG_4413.jpg

IMG_4438.jpg

IMG_4451.jpg

IMG_4450.jpg

IMG_4449.jpg

IMG_4410.jpg

IMG_4446.jpg

IMG_4425.jpg

IMG_4445.jpg

IMG_4426.jpg

IMG_4444.jpg

IMG_4415.jpg

IMG_4443.jpg

IMG_4442.jpg

IMG_4440.jpg

IMG_4439.jpg

IMG_4434.jpg

IMG_4432.jpg

Takk for oppmerksomheten.

49

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er noe med deg og svarte skuter, sier nå jeg bare.... :ph34r:

Cred. :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er noe med deg og svarte skuter, sier nå jeg bare.... :ph34r:

Cred. :thumbup:

Veldig hyggelig å høre - takknemlig farge å polere er det jo, man ser absolutt forskjell ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakkert :) Meget inspirerende. Har selv sort Black sapphire på min BMW og gleder meg til å prøve Megs #21.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakkert :) Meget inspirerende. Har selv sort Black sapphire på min BMW og gleder meg til å prøve Megs #21.

Takk skal du ha. Jeg tviler på at du blir skuffet av #21. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg leser mye og skriver lite her men jeg skal prøve å skjerpe meg

Har ØHN'n har vært på en bil så er det jaggu strøkent etterpå!

(Jeg skal bli flinkere til å gi cred så dere andre skal ikke tro at jeg ikke følger med men jeg må begynne et sted...)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg leser mye og skriver lite her men jeg skal prøve å skjerpe meg

Har ØHN'n har vært på en bil så er det jaggu strøkent etterpå!

(Jeg skal bli flinkere til å gi cred så dere andre skal ikke tro at jeg ikke følger med men jeg må begynne et sted...)

Takk skal du ha, godt å høre at du likte resultatet. Veldig hyggelig at du la igjen noen ord - det settes pris på :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint løft på denne Øyvind :thumbup:

Lekkert og blankt resultat gang på gang.

Cred

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint løft på denne Øyvind :thumbup:

Lekkert og blankt resultat gang på gang.

Cred

Tusen takk skal du ha, Reidar! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha, godt å høre at du likte resultatet. Veldig hyggelig at du la igjen noen ord - det settes pris på :)

Bare hyggelig!

Dere gutta får meg til å sitte måpende mens jeg leser S&S og dere lærer meg noe hver eneste gang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en gang lekkert levert Øyvind. Å det er greit med slike "kosejobber" som ikke er så tunge innimellom.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ryddig og fin jobb dette! Ble jo blank den bilen også:) fin S&S med gode tips og innspill:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobba :) Kjekt å se mange "nye" produkter i aksjon.Nye for meg ihvertfall!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en gang lekkert levert Øyvind. Å det er greit med slike "kosejobber" som ikke er så tunge innimellom.

Takk skal du ha. Helt klart fint med noen slike jobber også :)

Ryddig og fin jobb dette! Ble jo blank den bilen også :) fin S&S med gode tips og innspill:)

Takk skal du ha. Hyggelig å høre at du synes S&S'en var nyttig :)

Bra jobba :) Kjekt å se mange "nye" produkter i aksjon.Nye for meg ihvertfall!

Takk takk. Det finnes mange alternative produkter som funker, ingen tvil om det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vell en av de bilene som har vært med i en s&s som har hatt minst riper og swirls som jeg har sett til nå, men ser ut som du gjorde en god jobb og fikk bukt med de få ripene som var cred gitt .

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søtt <3

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vell en av de bilene som har vært med i en s&s som har hatt minst riper og swirls som jeg har sett til nå, men ser ut som du gjorde en god jobb og fikk bukt med de få ripene som var cred gitt .

Takker :) Ja, bort sett fra en Honda Accord som kun var et par uker gammel, er nok dette noe av det bedre jeg har hatt fingrene borte i. Tyder på at eier, kvinnelig sådan, tar vare på bilen sin. Hun har hatt den en stund :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ØHN, du ØHN! det blir vel ikke blankere en det her? tror jeg skal begynne å leie inn deg for og ta ferdigbilder på bilene vi tar :D

cred er gitt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søtt <3

Du da flørten :blush:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ØHN, du ØHN! det blir vel ikke blankere en det her? tror jeg skal begynne å leie inn deg for og ta ferdigbilder på bilene vi tar :D

cred er gitt!

Tusen takk. Selv så ble jeg mest fornøyd med at gummilistene ble naturlig matte og skjoldfrie på ferdigbildene. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive