MBarne

2 kjappe spørsmål

Har 2 spørsmål før jeg setter igang:

1. Hvilke avfettninger er best til å fjerne voks rester og polish rester? Surfex HD?

2. Kan jeg legge 2 lag med Collinite 476S rett etter hverandre, (ved tanke på at vinteren nærmer seg)?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1: ja

2: Nei, vent noen timer før neste lag så du ikke bare løser opp det første siden de fleste vokser bør herde en del timer.Ett lag synes jeg er nok med den voksen :) Om du tar det rolig og får dekket alt så holder det lett vinteren ut.

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmsilset: Ikke for å kverulere eller noe, men om man legger to lag Collinite 476s så vil vel det andre laget løse opp det første uansett? Sies jo at løsemidlene løser opp eksisterende voks. Men to tynne lag kan være greit uansett for å være sikker på å få full dekning overalt. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmsilset: Ikke for å kverulere eller noe, men om man legger to lag Collinite 476s så vil vel det andre laget løse opp det første uansett? Sies jo at løsemidlene løser opp eksisterende voks. Men to tynne lag kan være greit uansett for å være sikker på å få full dekning overalt. :)

Sant det.Tenkte bare det er mindre muligheter for at det som har lagt en stund løses opp.Uansett hadde jeg gått for ett lag :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1: ja

2: Nei, vent noen timer før neste lag så du ikke bare løser opp det første siden de fleste vokser bør herde en del timer.Ett lag synes jeg er nok med den voksen :) Om du tar det rolig og får dekket alt så holder det lett vinteren ut.

Hvilket blandingsforhold bruker du til å fjerne voks og poleringsrester etter grovpolering?

Er det vanlig å legge to tynne lag for å være sikker på å få dekket alt? Eller la meg si det slik: Kan resultatet bli dårligere av to lag? Viss ikke tror jeg bare jeg kjører på med to lag, kan vente 1 dag mellom hvert lag!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket blandingsforhold bruker du til å fjerne voks og poleringsrester etter grovpolering?

Er det vanlig å legge to tynne lag for å være sikker på å få dekket alt? Eller la meg si det slik: Kan resultatet bli dårligere av to lag? Viss ikke tror jeg bare jeg kjører på med to lag, kan vente 1 dag mellom hvert lag!

Vanskelig å fjerne voks med bare en runde Surfex HD, men til polishrester osv vil 1:5 funke bra. :)

Er mange som legger to tynne lag ja, og resultatet vil hvertfall ikke bli noe dårligere av det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig å fjerne voks med bare en runde Surfex HD, men til polishrester osv vil 1:5 funke bra. :)

Er mange som legger to tynne lag ja, og resultatet vil hvertfall ikke bli noe dårligere av det.

Har opplevd at selv 1:20 fjerner polishrester lett som ingenting :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan funke det også ja. :) Men det kommer jo litt an på hva det sitter på, og hvor lenge det har vært der.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, takker for svar. Har nok brukt litt for mye prickbort de første gangene jeg begynte med dette, for trodde en stund at dette tok voks og polishrester.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan funke det også ja. :) Men det kommer jo litt an på hva det sitter på, og hvor lenge det har vært der.

Sant det :) Hva er det man anser som lenge? F.eks at bilen er blitt behandlet for en tid tilbake og den som gjorde jobben glemte å ta bort polishrestene, eller at man har latt det sitte på noen dager pga stor rubbingsjobb?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant det :) Hva er det man anser som lenge? F.eks at bilen er blitt behandlet for en tid tilbake og den som gjorde jobben glemte å ta bort polishrestene, eller at man har latt det sitte på noen dager pga stor rubbingsjobb?

Bør en ta bort polishrestene også etter finpolering? Eller kan jeg gå rett i gang med voks som jeg har gjort før?

Har følt at spesielt dørene har lite voks igjen bare etter få måneder, selv om 476S skal vare lenger! Kanskje dette er årsaken?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å gå igang med voks med en gang, dropp wipedown etter finpolish. Oljene som den legger igjen er heller bare bra for lakken din og gir et bra utkantspunkt for LSP. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å gå igang med voks med en gang, dropp wipedown etter finpolish. Oljene som den legger igjen er heller bare bra for lakken din og gir et bra utkantspunkt for LSP. :)

Fester voksen seg like bra til underlaget hvis du dropper wipedown etter finpolish ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fester voksen seg like bra til underlaget hvis du dropper wipedown etter finpolish ?

Ja

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk ;) Jeg hadde egentlig hørt dette før, men måtte være sikker :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive