Gå til innhold

Vaskeriper?


oseb

Recommended Posts

Jeg er nybegynner med dette nivået av å vedlikeholde lakk og utseende.. Har tilegnet meg vanvittig mye relevant info på dette forumet den siste tiden, produkter, metoder og annet.

Jeg må likevel spørre; jeg har kjøpt fabrikk ny bil og prøver i beste DCN ånd å utsette riper og merker i det lengste..Oppdaget likevel til min store fortvilelse ;) noen små grunne riper på bakskjermen. Tror det er min kjære datter som har "buffet" for å hjelpe pappa. :eek: Bilen var vasket dagen før jeg mistenker ugjerningen og ripene er på ingen måte dype.

Jeg har ikke drevet med maskin før, og ønsker å korrigere disse for hånd. Jeg venter i spenning på å fjerne Permashine (som bilen kom med som ny) og legge på Shield, Concours eller Scholl Vintage nå før vinteren.

Så kommer spørsmålet. Er det trolig å fjerne disse merkene med CG Blacklight, SV CF eller lignende? Bilde ligger under..

Photo%2018%2003%2022%2008.09.12.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fjernet riper som dette for hånd med gul Sonus og S3-Gold, dette før jeg kjøpte maskin. Masse press og god tid, så kommer du langt. Du merker at det etterhvert begynner å bli varmt, da skjer det ting :) Hvordan bil er det snakk om forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Kan du ikke bare gå for en rimelig Da maskin med engang da ? ;)

Ellers så blir det vel noe ala det Krisfje skriver her.

Meguiars har også noen gode 1steps polisher som burde hjelpe litt mot de ripene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjappe svar.

Jeg har ingen problemer med å handle meg en DA maskin :thumbs: men hvordan er det med bruk og faren for å lage mer riper enn de jeg prøver å korrigere?? Har foreløpig ikke satt meg inn i jungelen av pads, cut, bakplater osv.. Men det er vel kanskje noe jeg bare må hoppe på :wacko:

Er en DAS-6 Pro eller Krauss 900W pro ok maskiner som nybegynner? Jeg skal ikke vri denne tråden til en prduktanbefaling, måtte bare spørre siden dere nevnte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Takk for kjappe svar.

Jeg har ingen problemer med å handle meg en DA maskin :thumbs: men hvordan er det med bruk og faren for å lage mer riper enn de jeg prøver å korrigere?? Har foreløpig ikke satt meg inn i jungelen av pads, cut, bakplater osv.. Men det er vel kanskje noe jeg bare må hoppe på :wacko:

Er en DAS-6 Pro eller Krauss 900W pro ok maskiner som nybegynner? Jeg skal ikke vri denne tråden til en prduktanbefaling, måtte bare spørre siden dere nevnte det.

Nå er ikke jeg super erfaren.. enda ;)

men jeg kjøpte meg nå nylig en Krauss 900w og CG V32,34,36,38 polish + div pads,

Jeg syntes dette var ganske bra kombo, korrigerer helt okey uten fare for og brenne lakken.

Det var en som lånte maskina mi som klarte å lage en del riper.. men dette mistenker jeg at var noe guff som hadde kommet i padden som ble med rundt, men vi fikk fikset det med noen runder med polish :)

Jeg har kjørt over 2 biler nå og synes dette gikk lekende lett egentlig, ble blankt og fint, og fikk tatt alt unntatt de groveste ripene, så jeg angrer ikke på at jeg investerte i DA såpass tidlig

men du har kommet til riktig plass om du vil deg og polere og shine biler ihvertfall!

utrolig mye dyktige folk her som gjerne kommer tips og lærer bort!

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du har kommet til riktig plass om du vil deg og polere og shine biler ihvertfall!

utrolig mye dyktige folk her som gjerne kommer tips og lærer bort!

DET har jeg også skjønt etter å ha vært litt effektiv rundt på forumet her. Fantastisk å kunne lære så mye av amatører, seriøse amatører, proffe og forhandlere i skjønn forening. Tipp topp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ripene på bildet er nok betydelig grovere enn det som kan kalles vaskeriper. Vaskeriper ser du som regel kun med hjelp av direkte sollys eller andre egnede lyskilder. Det meste av dette, om ikke alt vil kunne korrigeres med en DA maskin og riktige produkter. Produktene du nevner har ikke slipemidler så de vil ikke korrigere noe som helst verken for hånd eller med maskin :)

En enkel og rimelig plass å starte er en 2 hodet DA fra clasern eller biltema og meguiars ultimate compound. Vil du legge mere i det så har du DAS-6 pro og f.eks en scholl pakke.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om ikke det blir en DA snart da ja.

Ripene ser nok også kanskje litt voldsommere ut på bildet enn de egentlig er. Det var ikke lett å få tatt bilde av de, ei heller er de synlig bortsett fra visse vinkler med speiling/skinn etc. Ingen av merkene kunne kjennes med hånd eller "lugget" med MF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema 2-hodet DA + Sonax puter fra Clahsern + MG Ultimate Compound = buh-bye riper. Men det tar lengre tid med DA-maskin enn med roterende (og Ultimate Compound må aldri aldri aldri kjøres med roterende) - men sett av 30-45 minutter på det området der så er du nok i mål etterpå

Endret av Essiek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...