Gå til innhold

Vaskeriper?


oseb

Recommended Posts

Jeg er nybegynner med dette nivået av å vedlikeholde lakk og utseende.. Har tilegnet meg vanvittig mye relevant info på dette forumet den siste tiden, produkter, metoder og annet.

Jeg må likevel spørre; jeg har kjøpt fabrikk ny bil og prøver i beste DCN ånd å utsette riper og merker i det lengste..Oppdaget likevel til min store fortvilelse ;) noen små grunne riper på bakskjermen. Tror det er min kjære datter som har "buffet" for å hjelpe pappa. :eek: Bilen var vasket dagen før jeg mistenker ugjerningen og ripene er på ingen måte dype.

Jeg har ikke drevet med maskin før, og ønsker å korrigere disse for hånd. Jeg venter i spenning på å fjerne Permashine (som bilen kom med som ny) og legge på Shield, Concours eller Scholl Vintage nå før vinteren.

Så kommer spørsmålet. Er det trolig å fjerne disse merkene med CG Blacklight, SV CF eller lignende? Bilde ligger under..

Photo%2018%2003%2022%2008.09.12.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fjernet riper som dette for hånd med gul Sonus og S3-Gold, dette før jeg kjøpte maskin. Masse press og god tid, så kommer du langt. Du merker at det etterhvert begynner å bli varmt, da skjer det ting :) Hvordan bil er det snakk om forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Kan du ikke bare gå for en rimelig Da maskin med engang da ? ;)

Ellers så blir det vel noe ala det Krisfje skriver her.

Meguiars har også noen gode 1steps polisher som burde hjelpe litt mot de ripene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjappe svar.

Jeg har ingen problemer med å handle meg en DA maskin :thumbs: men hvordan er det med bruk og faren for å lage mer riper enn de jeg prøver å korrigere?? Har foreløpig ikke satt meg inn i jungelen av pads, cut, bakplater osv.. Men det er vel kanskje noe jeg bare må hoppe på :wacko: