Gå til innhold
meggguiars

Polere matt foliert bil

Recommended Posts

meggguiars    1
meggguiars

Hei alle sammen..

Skal polere en matt foliert Porsche for en bekjent av meg, men har aldri polert en matt foliert bil før. Folien ser ganske jævli ut. Hva anbefaler folk? Regner me at jeg heller ikke kan bruke shield som voks på den.

Edit: Kan skaffe bilder, har flex DA maskin med så og si hele scholl serien ++

Endret av meggguiars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Klykken    99
Klykken

Se denne tråden for litt tips: http://www.detailers...edition-by-tcs/

Swissvax Opaque skal iallefall være voks beregnet for folierte biler såvidt meg bekjent. Polering på folie er ikke så heldig, vil jeg mene.

Endret av Klykken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
meggguiars    1
meggguiars

Ok, takk for tips! Hvordan er det med claying? og etter det så bare rett på med Swissvax Opaque.. Den har jeg selvfølgelig ikke..

Noen i rogalandsområde som har lyst å selge en liten dose eller forsåvidt en hel boks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsta    49
johnsta

Jeg har en liten boks du kan få kjøpe for full pris:-) Lite brukt, men har ikke behov for å selge den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
meggguiars    1
meggguiars

Hadde vært fantastisk!,

Har du vært mye borti folierte biler?

Endret av meggguiars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsta    49
johnsta

Nei, har lite erfaring annet enn å ha lest litt S&S. Ser sånn sett veldig greit ut å bruke Opaque rensen og deretter voksen. Det er jo også en egen såpe, men vil ikke tro at det gjør noe skade at man ikke bruker den på den ene vasken før detail. Men eier burde jo hatt denne såpen for å vedlikeholde bilen med senere. Er det den Panamera'en du skal ta?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Swissvax / Dag    233
Swissvax / Dag

Du må ikke polere en matt finsih, da den blir blank av poleringen - foliert matt kan i tillegg gå i stykker. Bruk opaque precleaner, som fjerne blanke fettflekker etter fingre etc, og avslutt med opaque voks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
meggguiars    1
meggguiars

Allright! Da trenger jeg Precleaner´n også.. Johnsta.. du har vel tilfeldigvis ikke den også? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ineditus    170
Ineditus

Jeg har en liten boks du kan få kjøpe for full pris:-) Lite brukt, men har ikke behov for å selge den.

Hadde vært fantastisk!,

Har du vært mye borti folierte biler?

Hadde jeg vært deg ville jeg heller betalt for en ny på www.Exint.no som er helt full, men det er meg da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsta    49
johnsta

Allright! Da trenger jeg Precleaner´n også.. Johnsta.. du har vel tilfeldigvis ikke den også? :)

Den har jeg også ja:-)

Hadde jeg vært deg ville jeg heller betalt for en ny på www.Exint.no som er helt full, men det er meg da.

Så flott, da vet vi hva du ville gjort:-) frakt og leveringstid da? Han vet selvfølgelig at det går ann å bestille det selv, men han trenger det nok denne helgen siden han spør!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sigmund S Dy.    5
Sigmund S Dy.

Ok, takk for tips! Hvordan er det med claying? og etter det så bare rett på med Swissvax Opaque.. Den har jeg selvfølgelig ikke..

Noen i rogalandsområde som har lyst å selge en liten dose eller forsåvidt en hel boks?

Jeg har en 50ml boks ubrukt som du kan få kjøpe. Har også precleaneren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ineditus    170
Ineditus

Så flott, da vet vi hva du ville gjort:-) frakt og leveringstid da? Han vet selvfølgelig at det går ann å bestille det selv, men han trenger det nok denne helgen siden han spør!

Uten at vi skal tilsøle tråden hans for mye, så er frakten fra Exint på to dager og prisen på frakt er ikke spesielt avskrekkende, så om han var kjapp så hadde han nok fått den i morgen. Så lenge dette ordner seg så er det, det viktigste :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
meggguiars    1
meggguiars

Takk for innspill, tror jeg kjøper av Johnsta eller sigmund ettersom jeg trenger den ganske asap:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy    5 870
Tommy

Bestiller du dette i dag hos Swissvax, og du bor i stavangerområdet, så har du det på posten i morgen ettermiddag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig