VwType1

Hard lakk på '07 Transporter?

Noen som vet om VW Transporter T5 har hard lakk?

Fikk prøvd flex maskina idag, 3401 med scholl gul og orange pad samt s03 gold og s30+, men fikk ikke tatt alt av riper. Synes også den gule paden ble veldig myk etter at jeg skylte den i varmt vann. Hvor stor innvirkning har dette på "cut"effekten? :)

Bilen ble forøvrig veldig blank da. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Padden blir litt tynnere når du bruker den på store paneler, og du merker det kanskje når du vasker den.. Men det er ikke noe stress, den "blåser" seg opp igjen når den har tørket og "hvilt" seg litt:)

Jeg liker å bytte på ofte, og vasker også ofte. Jeg bruker feks pad1 et panel, så vasker jeg den og legger den til hvile, før jeg tar pad2 å bruker på samme måte. Har kanskje en tredje pad også, så roterer jeg på de. Funker meget bra for meg:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm.... en ting jeg ikke helt skjønner er visst du skal vaske padden etter hvert panel hvordan holder du den da tørr ?? den trekker jo til seg noe veldig med vann og bruker lang tid på å tørke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg prate for cocos, men jeg rullerer også ofte på pads. Da kjører jeg en pad på kanskje en 2-3 paneler med mye godt arbeid, deretter skifter jeg bare. Etter hver gang jeg legger fra meg maskinen så tar jeg en kost/børste/ og holder den over padden med lav hastighet. På den måten tømmer jeg padden for overflødig stoff som kan gjøre at padden "henger" litt på lakken og deretter lage holos og kjørespor.

men

selv om padden ikke er helt tørr, så er den jo brukendes. Noen ganger tar jeg et par sprays med vann eller ipa på padden dersom jeg føler jeg trenger mer fuktighet på den. Dette gjør at den kan skli litt bedre over panelene uten at man tørrkjører :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm.... en ting jeg ikke helt skjønner er visst du skal vaske padden etter hvert panel hvordan holder du den da tørr ?? den trekker jo til seg noe veldig med vann og bruker lang tid på å tørke.

Klemmer ut vannet. Deretter setter ein paden på maskina og køyrer maskina på full guffe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive