Janko

Finns det hjelp?Motor Olje søl i bagasjeroms matte

Wee.

I forje uke skjedde det store.. Det lå uheldigvis ei kanne motorolje i bagasjerommet. Og under kjøring så har den rammlet og rullet mot noe så lokket var løsnet.. (sikkert vert slikt hele uka) nok til det har rent ut olje.

Og matta i bmw E39 (lokket til stepphjule) var inntrukket av olje, har prøvd Green cleen og kost, zalo, men det er mye olje igjen

Alt er spylt med høytrykkspyler.

Så finnes det noe vidunder middel? heller må man se matta som tapt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sterk surfex og skyll med masse vann. Vil tro dette kan hjelpe litt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex har jeg ikke prøvd. Hadde en dæsj prikbort. Og har spylt myyye.. Ikke f om den vil ut :) :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker surfex og/eller et dedikert motorvaskprodukt er løsningen, hvis det finnes en. Men hva de gjør med fargen på stoffet må fåglarna vite :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde samme stuntet i min bil..

Brukte først whitesprit, spylte av med steamer, så avfetting, avspyling, også til slutt zalo, også en ny runde med steamern..

Tok tid men fikk det bort...

Og i går så sølte jeg en skvett maxi suds2.. heldigvis lettere og få bort enn olje :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun spyling med vann som ikke er kokvarmt, har liten effekt på motorolje. Prikkbort er mer effektiv på olje enn surfex, så mange runder med prikkbort (evt. whitespirit) og spyling vil sannsynligvis være "enkleste" løsning, og kanskje en runde med rensemaskin og f.eks green clean til slutt for å fjerne lukta av prikkbort/whitespirit.

Det kan jo være verdt et forsøk hvis ikke den matta er jævlig billig ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive