carFun

S&S Svart NISSAN King Cab 01

Hei

Dette blir da min første SS om en kan kalle det det.

Bilen som jeg har tatt er min egen og er en skikkelig bruksbil på både godt og vondt.

Lakken er ikke særlig pen og har mye småriper og til dels mye steinsprut langs sider og kanaler. Bilen har gått 200k.Men syns jeg ga den et lite løft med de midler og kunnskap jeg har :) Dette er min første bil jeg gjør på dette viset, har stort sett bare jobbet for hånd før. Greit å få tatt den skikkelig før vinteren setter inn.

Er nok relativt myk lakk på denne her ,siden klarlakken er blandet i lakkfargen.

Slik startet det, trengte en skikkelig vask...

DSC_0092_resize.jpg

DSC_0094_resize.jpg

DSC_0095_resize.jpg

DSC_0096_resize.jpg

DSC_0097_resize.jpg

Sprayet først på Surfex på bil og tok på RIM7 på felger og lot det virke litt før jag la på litt skum av Autobrite MagiFoam.

Bra med skum, men selfølgeig kom sola når jeg minst hadde lyst...

DSC_0102_resize.jpg

DSC_0104_resize.jpg

RIM7 som viker sammen med skum

DSC_0103_resize.jpg

Sprøyet på prickbort og lot det virker ca 10min før jeg spylte det av.

Tok en håndvask med JIF såpa etter dette.

Da ble bilen seende slik ut.

DSC_0106_resize.jpg

Som dere kan se så er det veldig slitasje på denne lakken....

Alt det hvite er slitt og litt steinsprut pga litt feil ET på felgene.

DSC_0108_resize.jpg

DSC_0109_resize.jpg

Ganske heftig ripe bakerst

DSC_0110_resize.jpg

Nok av riper på passasjerdøra også...

DSC_0112_resize.jpg

Da var det tid for å fyre opp maskina,som er en tohodet maskin fra Biltema. Kjørte på max fart. Med Scholl 30+ og gul Cyclo pads. Testa også Scholl 17+ og oransj scholl pads, noe jeg syns funka bedre på den slitte lakken. Tok hele bilen med denne komboen.

50/50

DSC_0114_resize.jpg

DSC_0120_resize.jpg

Ble litt svirs etter dette, eller om jeg kan ha gjort noe feil?

DSC_0122_resize.jpg

Blankt ble det med det blåtte øye

DSC_0128_resize.jpg

I og med jeg ikke var helt fornøyd så tok jeg en runde med Scholl 30+ og blå Uber. Klarte ikke se forskjell i vanlig lys, men en vanlig LED lampe fanga det opp.

50/50

DSC_0141_resize.jpg

Den ganske heftige ripa bak ble nesten borte også, alle riper fikk jeg ikke bort, men de ble betydelig svakere. Så alt i alt er jeg meget fornøyd.

DSC_0154_resize.jpg

Spraya på Surfex spylte dette av før jeg vaska med "Dodo Juice Basics Of Bling".

Så la jeg på en voks av "Collinite Super Double Coat Wax", var veldig lett å legge på. Fant ikke noe for hvor lenge den skulle ligg på, men lot den tørke ca 1t og jeg så den hadde tørket enkelte steder før jeg buffa den av igjen.

Pussa med Autosol Metalpolish på crommen og tok på Black shine fra Turtle på skjermbredderene. 3M glassrens på vinduer

Sluttresultat :D

DSC_0164_resize.jpg

DSC_0166_resize.jpg

DSC_0169_resize.jpg

DSC_0170_resize.jpg

DSC_0171_resize.jpg

DSC_0172_resize.jpg

DSC_0173_resize.jpg

DSC_0174_resize.jpg

Brukte ca 8t på alt

Setter stor pris på tilbakemelding på arbeidet og eventuelt ting jeg kunne gjort annerledes :)

Edit:Skriveleifer...

Endret av carFun
11

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra løft - du dro flere år og mange kilometer av denne. :thumbup:

Jeg ville lagt Prickbort på tørr bil først og skrubbet dekkene skikkelig med både Prickbort og sterk surfexHD-blanding før de fikk litt gummifornyer. Clay er heller ikke dumt å bruke før en setter maskin på lakken.

Som sagt først, et flott løft og en verdig jomfrutur med maskin :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :)

Clay har jeg ikke, men står på "ønskelista".

Verken den hvite toppen eller felger/dekk ble ikke prioritert, de er så stygge fra før og søyle får jeg på dekka med en gang ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes dette ble meget bra :) Synd at det er feil ET på felgene da.Var veldig hvor mye det sleit på lakken.. Cred!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ble veldig fin og blank :thumbs: Det eneste som ødelegger nå er de rusta jernrøyra bak på bilen.

Btw. drit i steinsprut, det er tøft med low offset, hehe B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker :)

Ja de røra er et kapittel for seg selv, som du kan se så er omtrent halvparten av det underste rusta bort, blir mye saltsprut på det der...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra ungdomskilde det der, ja. King cab er isolert sett en kjekk bil å se til, men de blir bare enda kjekkere å se til når de er litt blankere, slik som denne :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive