Gå til innhold
Øyvind G

Problemer med PB Natty's blue liquid wax

Recommended Posts

Øyvind G    2 072
Øyvind G

For en stund siden kjøpte jeg en flaske med Natty's liquid wax (flytende). Første gangen jeg la lå vannet helt flatt allerede første gang bilen fikk vann på seg.

IMG_8468_1024x683.jpg

Flere bilder av dette i loggen min.

Har også testet denne på en annen bil og opplever akkurat det samme. Her ble NB liqiid lagt på taket og DJ blue velvet pro og purple haze pro ble lagt på panseret for 3 uker siden. Taket har hvert som dette fra dag 1.

Tak

IMG_0529_1024x683.jpg

Panser

IMG_0532_1024x683.jpg

IMG_0528_1024x683.jpg

IMG_0521_1024x683.jpg

Noen andre her som har testet dette produktet? Er det virkelig så dårlig. Paste waxen er jo knallgod. Skulle nesten tro det var en lakkrens på flasken isteden for voks.

Endret av Øyvind G

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Har ikke prøvd akkurat den typen der, men min erfaring med flytende voks er at de holder i en uke eller to som regel, kanskje tre ved gode forhold..

Jeg har prøvd:

CG Butter Wet Wax, dårlig holdbarhet, knallresultat der og da.

Bilt-Hamber Hydra-Wax, helt klart favoritten blant de flytende, to-tre ukers holdbarhet ved gode forhold, ekstremt enkel i bruk, kan legges i regn(holdbarhet 1-2 uker) og gir en meget knall finish ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Collinite 845 er jo flytende og varer 6-12 måneder :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
longbow    100
longbow

Du er jo bare nødt å få provisjon fra Collinite, har aldrig sett noen som reklamerer så mye for ett produkt som deg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel    123
Marius Engel

Har ikke prøvd akkurat den typen der, men min erfaring med flytende voks er at de holder i en uke eller to som regel, kanskje tre ved gode forhold..

Jeg har prøvd:

CG Butter Wet Wax, dårlig holdbarhet, knallresultat der og da.

Bilt-Hamber Hydra-Wax, helt klart favoritten blant de flytende, to-tre ukers holdbarhet ved gode forhold, ekstremt enkel i bruk, kan legges i regn(holdbarhet 1-2 uker) og gir en meget knall finish ;)

Helvete. Jeg var så misfornøyd med 845 at jeg har kjøpt BH Hydra, og tenkte at dette må være skikkelig bra. Holdbarhet 1-2 uker er jo fullstendig tragisk. Jaja, jeg skal no forsøke uansett!

Ikke bare du som skryter av 845, men jeg ville ikke tatt 6-12 mnd. som en fasit ;) : http://www.detailersclub.no/forum/index.php?/topic/23590-Test%3A-Collinite-845-vs%2E-BH-Finis Endret av Marius Engel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Du er jo bare nødt å få provisjon fra Collinite, har aldrig sett noen som reklamerer så mye for ett produkt som deg :)

Haha :)

Får dessverre ikke noe for å skryte av produktet deres, nei... jeg er bare veldig fornøyd. :)

Ikke bare du som skryter av 845, men jeg ville ikke tatt 6-12 mnd. som en fasit ;) : http://www.detailersclub.no/forum/index.php?/topic/23590-Test%3A-Collinite-845-vs%2E-BH-Finis

6 uker er ikke helt innafor, nei... noe rart i vannet på Askøy som gjør at det ikke funker for deg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel    123
Marius Engel

Har du lagt merke til noe unormalt med de som drikker vannet på Askøy? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Men som med alt annet er det mange faktorer som spiller inn. Det er godt mulig jeg har vært maks heldig med alle bilene jeg har lagt 845 på - Min egen omlakkerte Galant, dragemobilen (originallakk), Fiat 500C, Mercedes C-klasse, BMW X3... men merkelig at så forskjellige biler behandlet på forskjellige steder i Bergen og omegn skal reagere på samme måte på samme voks fra samme flaske...

Har du lagt merke til noe unormalt med de som drikker vannet på Askøy? :)

Siden du nevner det... Jeg har en kompis fra Florvåg samt en venninne fra Kleppestø, og ingen av dem er helt i vater...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JGNotland    221
JGNotland

Har sjølv ein sample av Meguiar's High Tech Yellow wax ståandes. Må sei eg vart skuffa over den. Den sheeta og beada likt som du har opplevd her. I tilleg vaska eg den vekk med Surfex 1:30. Elendige greier, og dårlig å legga. Flytande voks er eg ferdig med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel    123
Marius Engel

[merkelig at så forskjellige biler behandlet på forskjellige steder i Bergen og omegn skal reagere på samme måte på samme voks fra samme flaske...]

Siden du nevner det... Jeg har en kompis fra Florvåg samt en venninne fra Kleppestø, og ingen av dem er helt i vater...

Det som er merkelig, er at resultatene blir forskjellig. Jeg burde få like bra holdbarhet som deg, men det får jeg langt i fra. Skuffende, siden den er så fantastisk enkel å legge. Spesielt med en liten DA maskin, synes jeg.

Men jeg tror det er noe galt med vannet sør på Askøy. Det er flere enn de to du kjenner fra det området som er ute av lodd...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Det som er merkelig, er at resultatene blir forskjellig. Jeg burde få like bra holdbarhet som deg, men det får jeg langt i fra. Skuffende, siden den er så fantastisk enkel å legge. Spesielt med en liten DA maskin, synes jeg.

Kanskje lakken på Leafen din rett og slett ikke liker 845?

Men jeg tror det er noe galt med vannet sør på Askøy. Det er flere enn de to du kjenner fra det området som er ute av lodd...

Nevnte kompis har flyttet til riktig side av fjorden, men skaden var allerede skjedd... han har også kommentert at han har kompiser som ikke kom seg av øyen som bare har blitt verre siden han selv flyttet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Som Christer såvidt nevner kan de forskjellige voksene oppføre seg forskjellig fra lakk til lakk/bil til bil, 845 ( og HD wax) er en av få vokser jeg enda har sett livstegn til etter 1 års tid på biler som vaskes sjelden og ikke DCN style.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Jeg tok to biler på samme helg, lett korrigering med S30 og høyglansjobb med Menzerna ettellerannet etterpå, toppet med 845 ettersom at det var høst.

Bil 1 var en sort 2010 V70, holdt godt i 7-8 måneder.

Bil 2 var en blå 2003 MB E-klasse, holdt i knappe 2 måneder.

Begge bilene er eid av noen i familien slik at jeg vet at de ble behandla ca likt, har brukt 845 mye og kan ikke si noe annet enn at jeg er svært fornøyd ;)

Helvete. Jeg var så misfornøyd med 845 at jeg har kjøpt BH Hydra, og tenkte at dette må være skikkelig bra. Holdbarhet 1-2 uker er jo fullstendig tragisk. Jaja, jeg skal no forsøke uansett!Ikke bare du som skryter av 845, men jeg ville ikke tatt 6-12 mnd. som en fasit ;) : http://www.detailersclub.no/forum/index.php?/topic/23590-Test%3A-Collinite-845-vs.-BH-Finis

2 uker var vel når den ble lagt i regn, legg på en uke om du får perfekte forhold :P hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel    123
Marius Engel

Jeg tok to biler på samme helg, lett korrigering med S30 og høyglansjobb med Menzerna ettellerannet etterpå, toppet med 845 ettersom at det var høst.

Bil 1 var en sort 2010 V70, holdt godt i 7-8 måneder.

Bil 2 var en blå 2003 MB E-klasse, holdt i knappe 2 måneder.

Begge bilene er eid av noen i familien slik at jeg vet at de ble behandla ca likt, har brukt 845 mye og kan ikke si noe annet enn at jeg er svært fornøyd ;)

Jeg skjønner ikke helt hva du egentlig mener. Du skriver at du er fornøyd med 845, og opplever holdbarhet på 2-8 mnd.

Men tidligere skrev du:

[min erfaring med flytende voks er at de holder i en uke eller to som regel, kanskje tre ved gode forhold]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Jeg skjønner ikke helt hva du egentlig mener. Du skriver at du er fornøyd med 845, og opplever holdbarhet på 2-8 mnd.

Men tidligere skrev du:

Her må du nok sjekke årstallene litt, mulig det har skjedd noe i løpet av 3 år...

Men tilbake til harde fakta, flytende vokser som ButterWet og Bilthamber er fortsatt rævva og funker kun til bruk hvor du trenger meget blank bil raskt, da de fyller mikroriper godt og har god glans en liten uke, 845 derimot stiller i sin helt egen klasse når det kommer til holdbarhet, man bør ikke glemme at 845 i sin tid var utviklet for oljeindustrien og derfor er ekstra holdbar, og den kan være et helvette å jobbe med om du gjør det feil...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aero    125
Aero

Plaget med dårlig holdbarhet på 845 eg og. Lagt den på 3 biler, og holdt maks 4 mnd'er på sitt beste. Og med tanke på hvor ubehagelig den er å jobbe med pga lukt, så blir ikke den brukt mer av meg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Synes ikke 845 lukter så stygt som alle skal ha det til, lukter som en god miks av carnauba og løsemidler :D  Dog er nok ikke det man puster inn nødvendigvis bra for hodet og luftveissystemet. Fusso er den desidert værste stanken jeg har vært borti av LSP ila årene. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel    123
Marius Engel

Her må du nok sjekke årstallene litt, mulig det har skjedd noe i løpet av 3 år...

Men tilbake til harde fakta, flytende vokser som ButterWet og Bilthamber er fortsatt rævva og funker kun til bruk hvor du trenger meget blank bil raskt, da de fyller mikroriper godt og har god glans en liten uke, 845 derimot stiller i sin helt egen klasse når det kommer til holdbarhet, man bør ikke glemme at 845 i sin tid var utviklet for oljeindustrien og derfor er ekstra holdbar, og den kan være et helvette å jobbe med om du gjør det feil...

Årstall ja, gammel tråd :P

Men flytende vokser fyller ikke microriper godt i forhold til fast voks. Ikke det jeg har sett noe til. Se test: http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=287683

Hvordan kan 845 være ett helvete å jobbe med? Den er jo en drøm å legge og buffe, samme hvor lenge den hazer. Ikke synes jeg den lukter plagsomt heller, på noen måte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig