kenset

3M vs Lime Prime

Holdt på litt med konebilen i dag og arbeidslysta tok meg. Har lest mye på utenlandske sider om Dodo Juice Lime Prime brukt med roterende på gul 3M pad.

Alt dette lå i garasjen og foran meg hadde jeg en 99 Mazda Demio i grønn metallic. Lakken er egentlig veldig bra mtp på alder, men en del swirls er der jo. Uvisst hvilket vedlikehold den har hatt før min tid, men det kunne lett vært verre.

Panseret ble testobjekt siden det var nærmest.

Maskerte opp et område på passasjersiden og kjørte noen pass med LIme Prime. Glansen kom seg flere hakk og en god del swirls ble usynlige. Nå er det vel noen oljer og div som kan fylle litt i denne, så jeg er usikker på hva som ble korrigert og hva som er maskert. Kjørte ikke wipedown her.

Etter en liten stund ble jeg nysgjerrig og fant fram 3M "gul kork" med tilhørende pad og gjorde det samme på motsatt side. Fulgte deretter på med UFSE (blå kork) på blå pad. Tok wipedown med 3M kontrollspray.

Må legge til at jeg er ikke den mest erfarne med roterende. Er sikker påa t i de rette hender kunne 3M gul gitt perfekt resultat på denne lakken. Men nå har jeg (dama) fått meg en bil å øve på :)

Tok en tur ut i sted og filma med mobilen. Mest for egen del, men når jeg så filmen tenkte jeg at det kunne ha interesse for flere.

Angrer på at jeg ikke tok wipedown etter Lime Prime, men det er jo et slags pre-voks middel ala Cleaner Fluid.

For ordens skyld: Området med Lime Prime fikk Dodo Skull Candy og området med 3M fikk Collinite 845

Konklusjonen min er at Lime Prime kan gjøre en god 1-stegs på denne lakken.

Så filmen. 3M til venstre i bildet og Lime Prime til høyre.

Fikk ikke til å bygge inn filmen (tips mottas gjerne), men her er linken:

https://vimeo.com/47965934

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive