erikstein

Press og antall kilo?

Fant ingenting fornuftig om det jeg skal spørre om vha. søkfunksjonen.

Leste en SS her for en stund siden tror det var en av ØHN sine (skjønner ikke hvor dere får all tida fra).

Uansett, han nevnte noe om press og antall kilo. Det fikk meg til å fundere litt på hva dere egentlig legger i ordet "mye press", "litt press" etc?

Er det noen som gidder å "definere" det for meg i kilo? Det enkleste er kanskje å ta maskinen på en digitalvekt og si hva du legger i ordet? For meg kan f.eks mye press være 25kg mens for en liten spiker av ei dame kan mye press være 10kg.

Kjekt å tørrtrene litt på vekta.

Takker for alle innspill :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min definisjon på horisontale flater som f.eks panser. (en må legge til vekten av maskinen) På loddrette flater må en presse mer for å oppnå samme korreksjon.

Mye press: ca 5-6Kg

Medium press: ca 2-3Kg

Lite press: ca 1Kg

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, jeg visste ikke om den funksjonen på google! Søkefunksjonen her inne er mao elendig :)

Dette skal jeg skrive ut og teste på badevekta imorra.

Takk for hjelpen :blush:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når panser og tak "bukler" så har du akkurat passe press ved "mye" :) Ved andre steder på bilen - når du kjenner pulsen slå i tinningen og det freser damp ut av ørene = kanskje litt mye press ved "mye" :)

Ved DA-kjøring så er "passe press" når bakplata roterer med ca 1 runde pr sekund - da har man mest / best korrigering.

Endret av Essiek
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive