Torstein

Steinhard lakk på Q5!

Frustrasjon!! Prøver å rydde litt opp på Q5 med Fantomsort (perlemor) lakk. Har ikke opplevd makan til hard lakk tidligere. Har kun kestrel das6-pro occilerende og med lilla scholl pad og S03 gold og full fart+ maks press og laang kjøretid er det fremdeles masse swirls og rids igjen. Noe annet jeg bør prøve av pads / polish? Kommer ikke til å kjøpe roterende med det første.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tanke på at du har grov polish og pute, er det stort sett kun overgang til roterende som vil gi umiddelbar effekt.

Evt. får du ta tiden til hjelp ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tor du må bruke mye lengre tid :)

1cm/sekundet, masse press men ikke så mye at padden stopper og oscillere, og 4-5 pass. Er nok fornuftig og ta mindre områder om gangen også så du får jobbet opp mer varme :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode råd. Er kanskje bare å ta tiden til hjelp ja. Merket at bakplaten til kestrel maskinen blir veldig varm ( som andre også har kommentert) og kjøpte scholl bakplate til roterende og med en overgangs skrue med ulike gjenger slik at den skulle passe. Prob er at gjengene ikke passer i padden. Noen som har tips til løsning her?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakplate for roterende funker dårlig på DA pga for mye svikt i skumgummien.

Ville ikke blitt overrasket om den også fikk kort levetid.

Det finnes bedre bakplater for das6 enn de som blir levert med maskinene. Lake Country har vel det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tor du må bruke mye lengre tid :)

1cm/sekundet, masse press men ikke så mye at padden stopper og oscillere, og 4-5 pass. Er nok fornuftig og ta mindre områder om gangen også så du får jobbet opp mer varme :)

Dette er nok det eneste som hjelper! Lag deg også en strek på bakplata med sprittusj eller noe, så ser du om går rundt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er original bakplate er den allerede rød og hvit på oversiden, slik at det er lett og se om den står stille og bare rister. Men ved lange runder på maskina bør du passe på å ikke brenne padsene ettersom det genereres en del varme i den originale bakplaten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass ja, og ej skal prøve meg på en svart Audi TT med samme maskin, får håpe den ikke er like knallhard da, for da får ej et problem hehe. Håper du kommer i mål med poleringen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for gode råd, skal sjekke opp lake country, for ser at scholl padsa får hard medfart i limingen grunnet varme nå. Hvis noen på østlandet er klare for en utfordring og har roterende så send en PM ;) Jeg får bare ta tiden til hjelp. Har endel meguiars ultimate compund også, men denne er vel muligens ikke like grov som s03 gold?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Megs UC er mye snillere enn S3 Gold.

Du burde vel egentlig investere i en roterende maskin... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Good news, prøvde meg på bakluka i går og lakken var noe mindre steinhard her. Kjørte 2 pass med ganske mye press pg ca 1 cm i sekundet (s03gold og lilla scholl) som anbefalt og det tok 80-90% av de riper som var. kun dypere rids igjen. Stor forskjell fra plast fangeren foran og bak som jeg vil anslå at jeg kun har klart å fjerne 50% av ripene på. Lurer faktisk på om jeg skal kjøre en test på panseret og at jeg feks kan gå ned fra lilla scholl og s03 gold til lilla og s17.

Er det et must å kjøre 2 stegs vd bruk av s03 gold og lilla scholl ved bruk av DA? har ikke sett noe særlig til hologrammer og ikke syntes jeg det ble store forskjellen når jeg gikk over med orange scholl og S40 heller.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott at det muligens løste seg! :)

Hologrammer har jeg aldri fått ved bruk av S3g/s17+ og lilla pad på DA. Heller ikke med gul og S3g/s17+. Er enklere å få holos ved bruk av roterende, sies det.

Du kan prøve å gå fra S3 til S17, da S3 til S40 er et ganske stort sprang (fra temmelig grovt til ikke grovt i det hele tatt), og se om det gir noen merkbar forskjell.

Merker meg det samme med S40 og orange etter S17+. Ser ikke forskjell... :P

Dette er testet på 07' BMW 320 E92 mørk grå metallic, 11' BMW 520 F11 grå metallic og 92 Audi 80 mørk rød.

Jeg skulle gjerne hatt S30+ og testet om det er forskjell i glans.

Endret av Klykken
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen.

Nå har jeg jobbet i ganske lang tid med denne lakken og innser at jeg ikke får fjernet alt av riper. Banner derfor litt i kirka og hører med dere om det finnes en lsp/glaze/sealer e.l som inneholder filler /oljer som kan gjøre at siste rest av swirls og riper blir mindre tydeligere. Forstår at det kommer til å bli lite holdbart men det får jeg bare leve med.

Torstein

Med mindre noen tar utfordringen og prøver seg på lakken??? ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har polert 3 biler på halvannen uke nå, der alle lakkene var harde! Snakk om Audi, Mercedes og BMW! :)

Alle har var svarte, så har brukt krauss DA på alle. Og funnet en bra teknik på korrigeringen med DA! :) Alt handler om å få opp varmen, kjøre saaaaakte og legge akkurat passe med press så ikke rotasjonen stopper! :) Har fjernet overraskende mye RDS med dette! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har polert 3 biler på halvannen uke nå, der alle lakkene var harde! Snakk om Audi, Mercedes og BMW! :)

Alle har var svarte, så har brukt krauss DA på alle. Og funnet en bra teknik på korrigeringen med DA! :) Alt handler om å få opp varmen, kjøre saaaaakte og legge akkurat passe med press så ikke rotasjonen stopper! :) Har fjernet overraskende mye RDS med dette! :)

Da vil det jo ikke skade og ta en til! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive