Christoffer H

S&S Svart Opel Vectra

23 innlegg i emnet

Lenge siden S&S fra meg, men jeg har hatt så alt for mye å gjøre i sommer, så har ikke fått tatt bilder av alle jobbene mine, men har klart å få til bilder av de beste jobbene mine :)

Eier av denne bilen er en venn av meg, og det ble avtalt et realt løft i lakken. Samt litt oppmerksomhet på enkelte riper, kvae og tyggis i setet!

Starter som alltid med en riktig vask av bilen, og de utvalgte heltene i riktig rekkefølge ble:

Prickbort

P21S i ren form

SurfexHD 1:10/1:5

DJ Sour Power

Bilnerdens svamp

MG Clay

MG QD som lube

IronX

Miracle dryer

Starter med litt inspeksjon før vask

IMG_1468.jpg

IMG_1469.jpg

IMG_1470.jpg

IMG_1471.jpg

IMG_1472.jpg

IMG_1473.jpg

IMG_1474.jpg

IMG_1475.jpg

IMG_1476.jpg

IMG_1477.jpg

IMG_1478.jpg

IMG_1479.jpg

IMG_1480.jpg

IMG_1481.jpg

IMG_1483.jpg

IMG_1484.jpg

Så ble prickbort påført, den fikk ligge i 10 min!

IMG_1485.jpg

IMG_1486.jpg

IMG_1487.jpg

IMG_1488.jpg

Etter at P21S hadde virket i ca 10 min fikk de en omgang med børste :)

IMG_1491.jpg

Felgene fikk også 2 runder med IronX!

IMG_1492.jpg

IMG_1493.jpg

IMG_1494.jpg

IMG_1495.jpg

Så dynket jeg bilen rikelig i Surfex og lot dette ligge i 5-6 min, etter avspyling ble bilen håndvasket!

IMG_1496.jpg

IMG_1497.jpg

IMG_1498.jpg

IMG_1499.jpg

Vannet ligger temmelig flatt etter avspyling:

IMG_1500.jpg

IMG_1501.jpg

IMG_1502.jpg

IMG_1503.jpg

Så var det tid for clay!

IMG_1504.jpg

Clayen etter halve bilen (det var like mye dritt på hver side)

IMG_1505.jpg

Etter dette ble bilen spylt av ennå en gang og etter en kjapp tørk ble IronX påført. Vanskelig å få bilder av virkningen på svart lakk, men den fant da litt!

IMG_1507.jpg

Så etter en siste avspyling ble bilen tørket og kjørt inn! Har ingen bilder av inspeksjonen av lakken, men kan si at det var MYE swirls, holos og RDS! Så vi hopper rett til kombotestingen. Jeg innbilte meg at lakken var veldig myk ettersom det var såppas med swirls og RDS i lakken, så startet med s30 på grønn uber på DA, dette tok det meste av swirlsene. Men etterlot seg også en del, så hoppet rett over på s17+ og orange uber på DA. Resultatet kan dere se her:

IMG_1513.jpg

IMG_1514.jpg

IMG_1515.jpg

IMG_1516.jpg

Dette tok heller ikke nok følte jeg så kjøringen på resten av bil ble sånn her:

Jeg brukte Krauss DA hele tiden, for og minske faren for holos! Så kjøringen ble sånn her, en runde på gul uber med s17+ så en runde med orange uber og s17+. Dette gjorde jeg da gul uber etterlot seg litt holos! Dette fjernet tilfredstillende med RDS og swirls :)

Spredde på nivå 1 så opp til 3 også opp til 6 for og bryte ned polishen også avsluttet jeg med null press og på nivå 2

Brukte også roterende med lilla scholl spotpad og s3 gold på de værste ripene, som igjen jeg kjørte over med gul og orange uber :)

Litt bilder fra panseret:

IMG_1517.jpg

IMG_1518.jpg

IMG_1519.jpg

Merket også at lakket var meget sticky og varmesensetiv, så jeg måtte vente noen min før jeg buffet av polishen, for og ikke få microriper fra MF.

Etter penseret var ferdigkjørt, var det å maskere opp bilen :)

IMG_1528.jpg

IMG_1529.jpg

Så litt bilder av venstre forskjerm:

IMG_1530.jpg

IMG_1531.jpg

FØR!

IMG_1532.jpg

ETTER!

IMG_1533.jpg

Så var det å gå på venstre dør!

IMG_1538.jpg

IMG_1534.jpg

IMG_1539.jpg

IMG_1540.jpg

IMG_1541.jpg

IMG_1542.jpg

IMG_1543.jpg

IMG_1544.jpg

IMG_1545.jpg

Venstre bakdør:

IMG_1546.jpg

IMG_1547.jpg

IMG_1548.jpg

IMG_1549.jpg

IMG_1552.jpg

Ripe FØR!

IMG_1554.jpg

Ripe ETTER!

IMG_1556.jpg

IMG_1557.jpg

Så noen random 50/50 bilder!

IMG_1558.jpg

IMG_1560.jpg

IMG_1561.jpg

IMG_1563.jpg

IMG_1564.jpg

IMG_1565.jpg

IMG_1566.jpg

IMG_1567.jpg

IMG_1568.jpg

Så var det en ripe som fikk litt ekstra oppmerksomhet på høyrebaksjerm. Her ble det brukt roterende med lilla scholl spotpad og s3 gold som igjen ble kjørt med gul og orange uber med s17+

Ripe FØR!

IMG_1569.jpg

IMG_1570.jpg

IMG_1571.jpg

IMG_1573.jpg

IMG_1574.jpg

Ripe etter kjøring med s3 gold:

IMG_1576.jpg

IMG_1577.jpg

IMG_1578.jpg

Så var det tid for bakluka, det var nok det som var værst, med tanke på lakk tilstanden. Så kjørte hele bakluka med s3 gold og lilla scholl pad på roterende. Som igjen ble kjørt med gul og orange uber pad på DA.

IMG_1579.jpg

IMG_1581.jpg

IMG_1582.jpg

IMG_1583.jpg

IMG_1584.jpg

IMG_1585.jpg

IMG_1586.jpg

IMG_1588.jpg

IMG_1589.jpg

IMG_1590.jpg

s17+ på orange uber avsluttet helt holofritt som dere kan se! Dette er etter wipedown.

IMG_1591.jpg

IMG_1592.jpg

IMG_1593.jpg

Bakluka etter rubbing:

IMG_1594.jpg

Lyktene fikk seg også 2 runder med lilla scholl og s3 gold på roterende.

IMG_1597.jpg

IMG_1598.jpg

IMG_1599.jpg

Frontlyktene var temmelig slitne de også, så prøvde å shine de litt også! De ble kjørt med lilla scholl og s3 gold. 2 runder!

IMG_1602.jpg

IMG_1604.jpg

IMG_1605.jpg

IMG_1608.jpg

Så var det å gå over hele bilen med Scholl Cf02 for å sjekke etter holos før siste steget med grønn uber og s30 på DA!

IMG_1612.jpg

IMG_1613.jpg

IMG_1618.jpg

IMG_1619.jpg

IMG_1610.jpg

IMG_1611.jpg

IMG_1620.jpg

Så egentlig veldig bra ut, med det var noen små spøkelser og litt microriper fra MF noen steder! Så s30 på grønn uber var nødvendig :) Kjøringen ble som følger; Spre på 1 opp på 6 med medium press og avslutte på 2 uten press.

IMG_1616.jpg

Blir blankt etter s30!!! :D

IMG_1621.jpg

IMG_1622.jpg

IMG_1623.jpg

IMG_1624.jpg

IMG_1625.jpg

Så etter bilen var ferdigkjørt etter s30, var det på tide med en vask! Mye polishstøv etter sticky lakk!

IMG_1626.jpg

IMG_1627.jpg

Dynket bilen i Surfex 1:5 for og få vekk oljer som kan sjule holos, skrubber samtidig dekk og matter! etter dette blir bilen vasket med CG CWG :)

IMG_1629.jpg

IMG_1630.jpg

IMG_1631.jpg

Så etter vask og tørk titta sola frem også gitt, så da fikk jeg en mulighet til og sjekke holos ;)

IMG_1632.jpg

IMG_1633.jpg

IMG_1634.jpg

Ser jo veldig bra ut, med sjekker med blitz og ledlys også:

IMG_1636.jpg

IMG_1637.jpg

IMG_1638.jpg

IMG_1641.jpg

Ser ingen holos, så da blir det voks! Valget falt på Nattys blå, siden det skal være god på svarte biler :)

IMG_1635.jpg

IMG_1642.jpg

IMG_1643.jpg

IMG_1644.jpg

Etter buffing av voks fikk den stå å herde mens jeg begynte litt på interiøret. Skulle egentlig bare fjerne tyggisflekken innvendig, men jeg måtte jo vaske litt der også! :P

IMG_1645.jpg

IMG_1646.jpg

Sprayet rikelig på:

IMG_1647.jpg

Brukte en flattrekker og priket forsiktig bort tyggisen. Dette fungerte veldig bra, men turte ikke ta mer enn det jeg gjorde, gikk over med CG Creenclean 1:15 etterpå:

IMG_1659.jpg

Interiøret før:

IMG_1648.jpg

IMG_1649.jpg

IMG_1651.jpg

IMG_1653.jpg

IMG_1654.jpg

IMG_1663.jpg

IMG_1664.jpg

Interiøret etter støvsuging og greenclean 1:15:

IMG_1655.jpg

IMG_1656.jpg

IMG_1657.jpg

IMG_1658.jpg

IMG_1662.jpg

IMG_1665.jpg

IMG_1666.jpg

Så var det tid for litt med LSP:

IMG_1667.jpg

Rutene ble først renset med Nanolotus sin rens sammen med nanosvampen deretter ble det:

IMG_1669.jpg

Litt div:

IMG_1670.jpg

IMG_1671.jpg

IMG_1672.jpg

IMG_1673.jpg

IMG_1675.jpg

IMG_1676.jpg

IMG_1677.jpg

Etter dette fikk bilen stå i 24 timer før et siste lag med Nattys blå ble lagt! :)

Så litt ferdig bilder som vi alle liker!! :D

IMG_1678.jpg

IMG_1679.jpg

IMG_1680.jpg

IMG_1681.jpg

IMG_1682.jpg

IMG_1683.jpg

IMG_1684.jpg

IMG_1685.jpg

IMG_1686.jpg

IMG_1687.jpg

IMG_1688.jpg

IMG_1689.jpg

IMG_1690.jpg

Så et før og etter bilde ;)

IMG_1481.jpg

IMG_1468.jpg

IMG_1681.jpg

IMG_1686.jpg

Som sagt skulle jeg legge tid og krefter på eksteriøret, så ble bare en liten shine av interiøret! :)

Takk for meg, håper dere likte denne rotete S&S! :)

Endret av Christoffer H
42

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et virkelig solid løft og flott resultat. Mange gromme 50/50 bilder var det også. Helt klart cred fra meg :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra løft på denne :) Godt du tok deg litt tid til innvendig også, for der så det ikke ut :P Cred !

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Respektabelt arbeide der det! Ble kraftig forbedring! Ingen problemer å kjøre roterende maskin på lykter så lenge du tar det rolig?

Cred :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe fin S&S Chris! Vannvittige 50/50 bilder også! Absolutt credverdig :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice :) Tok en stegs på en sånn i sommerferien.Utenom sticky lakk så er det veldig greie biler å maskinpolere :) Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var veldig bra lesning til frokosten ja, flott S&S fra deg Christoffer! Cred er levért. ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent lesestoff på morrakvisten :) Cred ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempeløft:)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et virkelig solid løft og flott resultat. Mange gromme 50/50 bilder var det også. Helt klart cred fra meg :thumbup:

Tusen takk, ØHN! :) Det er moro å høre fra du som er virkelig dreven i "gemet" :)

Veldig bra løft på denne :) Godt du tok deg litt tid til innvendig også, for der så det ikke ut :P Cred !

Takk, takk!! :) Nei, den trengte virkelig en shine innvendig også! :)

Respektabelt arbeide der det! Ble kraftig forbedring! Ingen problemer å kjøre roterende maskin på lykter så lenge du tar det rolig?

Cred :thumbup:

Tusen takk! :) Jeg har iallefall ikke hatt noe problem med roterende på lykter :) Kjører på ca 2000 rpm med godt press hvis lyktene er såppas slitt som her ;)

Kjempe fin S&S Chris! Vannvittige 50/50 bilder også! Absolutt credverdig :thumbup:

Tusen hjertelig, Chris! ;)

Nice :) Tok en stegs på en sånn i sommerferien.Utenom sticky lakk så er det veldig greie biler å maskinpolere :) Cred!

Takk, takk, Silset! :) Ja, var helt grei og maskinpolere, men tror jeg hadde igjen for å bruke DA og ikke roterende! :) Ble en veldig flott finish iallefall :) Brukte du roterende??

Dette var veldig bra lesning til frokosten ja, flott S&S fra deg Christoffer! Cred er levért. ;)

Tusen takk, Simen! :) Ikke S&S på ditt nivå, men glad du likte den! ;)

Pent lesestoff på morrakvisten :) Cred ;)

Tusen takk! :)

Kjempeløft:)

Takk for det! :) Ja ble en helt annen bil! ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svart bil nypolert = magisk :) cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakkert løft av sliten, svart bil! :)

Cred!!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svart bil nypolert = magisk :) cred

Vakkert løft av sliten, svart bil! :)

Cred!!

Tusen takk, gutter! :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra jobbet, men 2000rpm på plastlykter hørtes risky ut...

Cred er gitt :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra jobbet, men 2000rpm på plastlykter hørtes risky ut...

Cred er gitt :)

Takk for cred, Christer! :) Det har da gått bra med alle lykter jeg har korrigert :P

Men da må det være noe jeg ikke har fått med meg, ang høy rpm på plast.. Hva er skummelt? Smelter?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble et bra løft dette her. Morsomt å se før og etter bildene av hele bilen. Har nesten skiftet farge, ser det ut som. :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble et bra løft dette her. Morsomt å se før og etter bildene av hele bilen. Har nesten skiftet farge, ser det ut som. :D

Tusen takk! :) Ja, ble noen hakk bedre ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg brukte DA også :) Fungerte kjempegodt på denne lakken.Holdt også på med en mindre opel her i sommer.Tok mye med DA,orange scholl og S17.Og brukte ingenting etterpå og enda så finnishen helt grei ut :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig mange flotte bilder og bra arbeid her! Gjør at jeg nesten vil gå ut å ta en runde til med DA på bilen min, nå klokken to på natta.. Creds og kudos given! :-)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for cred, Christer! :) Det har da gått bra med alle lykter jeg har korrigert :P

Men da må det være noe jeg ikke har fått med meg, ang høy rpm på plast.. Hva er skummelt? Smelter?

Det er faren, ja... I tillegg er vel Opellykter behandlet med noe hardcore klarlakk nettopp på grunn av at lyktene er i plast, så man har en del muligheter for "oops"-moments der. Men det gikk jo bra, så da er alt bra :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive