apex_s2k

Tørketid Collinite #845

Ser at det er mange her som bruker Collinite #845. Og at det er noen som lar denne tørke ca. 10 minutters tid.

Har lagt denne på en bil selv, og gjorde som det sto på flaska; Hadde på, og tørket av nesten med en gang. Står at det ikke skal tørke på panelet.

Hvorfor lar noen av dere denne tørke?

Eller er det jeg som har gjort det feil, og skulle latt det tørke litt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er vel litt vanskeligere å gni av hvis den ligge en stund, men jeg tar alltid hele bilen før jeg tørker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. For når jeg brukde denne, så fjernet jeg den så godt som rett etter påføring slik det står på flaska.

Har jeg da fått lagt igjen nok beskyttelse, slik at det blir noe holdbarhet av det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den blir ihvertfall ikke værre å buffe etter at den har fått ligge lenge. :)

Jeg lar den normalt ligge 15-20 mins og da har den hazet fra seg. Lugger litt når man buffer, så ikke i Swissvax klasse der altså.

Jeg kjenner en som lot den ligge på over helgen, da han glemte å buffe. Null problem det når mandagen kom.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Men har jeg fått lagt igjen noe særlig beskyttelse om jeg har fjernet det med en gang, tror dere?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger rundt hele bilen og buffer av der jeg startet ganske kjapt etterpå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Men har jeg fått lagt igjen noe særlig beskyttelse om jeg har fjernet det med en gang, tror dere?

Beskyttelse vil det nok være, men hvor lenge denne holder vet jeg ikke. Jeg har latt denne sitte på i over en time flere ganger uten problemer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la 845 på konebilen med ca 5 minutter hazetid, og den henger på som bare juling fremdeles.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det 5 min etter du var ferdig med hele bilen eller var det 5 min etter hvert panel?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det 5 min etter du var ferdig med hele bilen eller var det 5 min etter hvert panel?

5 minutter etter hvert panel. Tok panseret først, deretter begge forskjermene, og så buffet jeg panseret. Gnukket på en dør, buffet forskjermene. Gnukket på en dør til, buffet første døren, og så videre. Ca 5 minutter hazing pr panel, som Collinite anbefaler.

Neste gang kommer jeg nok til å bare kline voks på hele bilen og så buffe i samme rekkefølge jeg la voksen, for vokse-buffe-vokse-buffe-dansen blir fort slitsom og kjedelig, pluss at jeg alltid klarer å miste påføringsputene i bakken mens jeg bytter mellom klut og pute, så det kan fort bli dyrt også...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 minutter etter hvert panel. Tok panseret først, deretter begge forskjermene, og så buffet jeg panseret. Gnukket på en dør, buffet forskjermene. Gnukket på en dør til, buffet første døren, og så videre. Ca 5 minutter hazing pr panel, som Collinite anbefaler.

Neste gang kommer jeg nok til å bare kline voks på hele bilen og så buffe i samme rekkefølge jeg la voksen, for vokse-buffe-vokse-buffe-dansen blir fort slitsom og kjedelig, pluss at jeg alltid klarer å miste påføringsputene i bakken mens jeg bytter mellom klut og pute, så det kan fort bli dyrt også...

Det hørtes tungvint ut :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker å buffe av med en gang jeg er ferdig med å vokse alle felgene.Altså etter 5-10 minutter. Så felgene beadet veldig bra 2 måneder etter, og jeg gjorde ikke annet enn å vaske felgene først.Tipper de beader bra enda.Har solgt bilen men.. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at det er mange her som bruker Collinite #845. Og at det er noen som lar denne tørke ca. 10 minutters tid.

Har lagt denne på en bil selv, og gjorde som det sto på flaska; Hadde på, og tørket av nesten med en gang. Står at det ikke skal tørke på panelet.

Hvorfor lar noen av dere denne tørke?

Eller er det jeg som har gjort det feil, og skulle latt det tørke litt?

Er voksene fra collinite ganske like tro, jeg har #915, den er et mareritt å buffe etter tørking, jeg måtte buffe etter hvert panel, tørketid max 3 minutter. det står 5-10 min på boksen,

tok hele taket i en fei, det ble umulig å bøffe, måtte dele det opp i 3.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er voksene fra collinite ganske like tro, jeg har #915, den er et mareritt å buffe etter tørking,

Nei, #845 er på ingen måte slik.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hørtes tungvint ut :P

You don't say :P

Er voksene fra collinite ganske like tro, jeg har #915, den er et mareritt å buffe etter tørking, jeg måtte buffe etter hvert panel, tørketid max 3 minutter. det står 5-10 min på boksen,

tok hele taket i en fei, det ble umulig å bøffe, måtte dele det opp i 3.

#845 er lekende lett å buffe. Det er "wax on, wax off" i uttrykkets rette forstand. Lett å legge, lett å buffe. Deilige voksen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive