Gå til innhold
Jensenjr

2011 Ford Focus

Recommended Posts

Jensenjr    94
Jensenjr

2011 Ford Focus Hatchback

Mine foreldres bil sto for tur og jeg fikk tydelig beskjed på forhånd om at det viktigste var at de fikk den tilbake med beskyttelse på lakken. ”Ikke tenk så mye på bilen inni og sånn, det fikser vi”. De er flinke til å ivareta bilen og jeg har klart å prakke på dem basisvarene for en skånsom og god vask. Likevel har min far flere ganger bekjent sine synder til meg, ”det var jo i det minste børsteløs”. Jeg tenkte derfor at jeg virkelig skulle gi han en grunn til å kun vaske selv og vaske skånsomt.

Bilen er en 2011 Ford Focus, siste modell før det nye karosseriet som kom samme år. Snasen 5-dørs med et sporty utseende og kun gått 25000. Med andre ord, ny bil. Og ny bil skal skinne og være en fryd å vaske.

Utstyr som ble brukt:

Forvask:

Kärcher 3.500 Høytrykkspyler

Skumkanon fra Elite Car Care

Bilt Hamber Autofoam i skumkanon

CG Citrus Wash & Gloss

Green Clean

Detailerkost

Surfex HD

Prickbort

Car Pro Iron-X

Car Pro TRIX

Bøttevask:

Swissvax bøtte med Grit Guard

Eurow Sheepskin mitt

Chemical Guys CW&G såpe

Chemical Guys Miracle Dryer

ONR 1:20 og Bilt-Hamber autoclay regular

Dekk og felg:

Chenille Mitt

EZ-detail børste

Vikan felgbørste

Vikan dekkbørste

Detailerkost

MAC Prickbort

P21S Power Gel

Surfex HD

Carpro Trix

Carpro Iron-X

Korrigering/Polering:

Flex XC 3401 vrg

2 stk 500W halogenlamper

Padbørste

Eurow Shag Weave MF

Swissvax Elite Super Premium MF

Nanolotus Engros MF i hauger og lass

Scholl S17+

Scholl S30 Easy Clean

Chemical Guys Glosswokrz Glaze

Chemical Guys Jetseal 109

Swissvax Autobahn

Chemical Guys New Look Trim Gel

Scholl sort, lilla og oransje pads.

Swix Base Cleaner

Nanolotus Bligalssforsegling prof

Innvendig:

Chemical Guys Green Clean

3M Leather and Vinyl restorer

Jif vindusvask

Nanolotus MF

BilXtra støvsuger/våtsuger

Dag 1

Jeg hentet bilen hjem og den var akkurat passe møkkete. Dessverre regnet det den dagen, men jeg fikk reddet bilen vekk fra uværet ”Frida” som herjet der bilen kom fra. Dermed ble det ikke så mange gode vaskebilder, men et forsøk ble gjort. Ved ankomst så den slik ut:

_IGP0149.jpg

_IGP0148.jpg

_IGP0147.jpg

_IGP0146.jpg

_IGP0145.jpg

_IGP0144.jpg

_IGP0143.jpg

_IGP0142.jpgHadde kjøpt inn 10 meter ekstra slange til Kärcheren, deilig å slippe flytting av spyleren overalt.

_IGP0636.jpg

Ikke avskrekkende, men felgene så spennende ut mtp bremsestøv og det skulle det vise seg at det ble og. Jeg tenkte derfor at jeg skulle teste CarPros TRIX som burde være det ultimate for disse.

_IGP0158.jpg

_IGP0157.jpg

_IGP0156.jpg

_IGP0153.jpg

TRIX tente umiddelbart så jeg lot den herje fritt mens jeg fant frem de andre godsakene, plukket av skilt og skrudde av skiltholdere.

Prickbort ble sprayet på samtlige paneler under vindushøyde og fikk ligge bortimot 10 min.

_IGP0160.jpg

_IGP0161.jpg

_IGP0162.jpg

Deretter ble bilen grundig spylt av med høytrykk.

_IGP0164.jpg

Spent på virkningen av TRIX kun ved avspyling.

_IGP0165.jpg

_IGP0166.jpg

_IGP0169.jpg

Må si jeg ikke var voldsomt imponert. Jeg vet ikke når disse ble vasket grundig sist, men vanligvis gjør P21S et bedre førsteinntrykk enn denne.

Det var klart for neste runde og Surfex HD ble blandet ca 1:5 i lavtrykkskanne fra Clas Ohlson.

_IGP0154.jpg

_IGP0155.jpg

Dette ble lagt på alle paneler, felger og hjulbuer og jeg unngikk vinduer så godt jeg kunne for å unngå rennemerker og merarbeid.

_IGP0155.jpg

_IGP0172.jpg

_IGP0173.jpg

Etter 10 hyggelige Surfexminutter i duskregn var det klart for nok en grundig avspyling. Ladet deretter skumkanonen med Autofoam, en dæsj CG CW&G og en skvett Green Clean. Blandingsforhold ca 1:5 med vann og justeringsskruen helt åpen.

_IGP0174.jpg

_IGP0175.jpg

_IGP0177.jpg

Lillebror har misforstått Eco-fuel konseptet….

_IGP0176.jpg

Skumblandingen fikk god tid til å virke mens jeg fant frem en detailerkost og en flaske Surfex 1:5. Sprayet i kriker og kroker og gikk pent over med kosten for å få ut møkka.

_IGP0180.jpg_IGP0181.jpg

Skummet begynte å avta og jeg fikk lillebror til å vaske postbilen DCN-style. Tid for avspyling.

_IGP0185.jpg

Etter avspyling med høytrykk fikk bilen en runde med Iron-X. Hadde et håp om at denne skulle rydde opp etter TRIX sin miserable opptreden.

_IGP0187.jpg

_IGP0189.jpg

_IGP0190.jpg

Den satte spor, men det var tydelig at dette ikke var metallpartikler. Lot felg være felg og fortsatte videre med bilen.

Tok en rask motorvask før berøring. Her står Surfex 1:5 og virker:

_IGP0192.jpg

_IGP0193.jpg

Skumlagt:

_IGP0194.jpg

_IGP0195.jpg

Dette ble deretter jobbet inn med detailingkost før grundig avspyling.

Klart for berøringsvask. Dette ble gjort med en god ladning Chemical Guys CW&G og Eurow Washmitt Sheepskin i 18-liters bøtte med Grit Guard.

_IGP0186.jpg

På dette tidspunktet slo regnet virkelig regnværet til, så det ble ingen bilder av prosessen. Vasket som vanlig ovenfra og ned, spylte av med høytrykk og skylte med åpen hageslange før jeg rygget bilen inn i garasjen for tørk med blåsepistol og CG Miracle Dryer.

Bilen ble jekket opp og satt på bukker og alle hjulene plukket av. Hadde kun 2 ”skikkelige” bukker så måtte ta i bruk studentbukkene mine foran. Ikke verdens beste bilder her…

_IGP0222.jpg

_IGP0222.jpg

Samtlige lisser ble tatt ut og skulle nå få smake skikkelig felgvask. Klokka begynte å bli mye, så resten av dagens bilder har både merkelig lys og fokus, her går det i auto all the way…

Innvendig så de slik ut:

_IGP0197.jpg

_IGP0199.jpg

_IGP0198.jpg

_IGP0200.jpg

Det var på tide å slippe til favoritten av felgrenser, P21S.

_IGP0201.jpg

_IGP0203.jpg

_IGP0204.jpg

Den satte i gang umiddelbart!

_IGP0210.jpg

_IGP0209.jpg

_IGP0208.jpg

_IGP0206.jpg

Dette fikk stå 10-15 minutter før jeg gikk på med børster. Hadde en bøtte med glovarmt vann som børstene fikk stå i. ”Skrubbet” først med Vikan felgbørste, for så å gå over med EZ-details myke børste. Detailerkost ble brukt innimellom på vanskelige steder.

_IGP0213.jpg

Etter avspyling ble det seende ca slik ut:

_IGP0220.jpg

_IGP0219.jpg

_IGP0218.jpg

_IGP0217.jpg

_IGP0216.jpg

P21S Gel er ubetvilsomt den beste felgrensen jeg har prøvd. Noen asfaltflekker igjen, men det har vi jo ypperlig verktøy til J Her er bøtta etter 4 felger og 1 runde: _IGP0223.jpg

Nå nærmet klokka seg elleve, så jeg tok kvelden og lot neste runde vente til dagen derpå.

Dag 2:

Startet friskt på etter levering i barnehage og så at det var fortsatt noen asfaltflekker igjen, så jeg kjørte en runde Prickbort. Dette ga resultater:

_IGP0225.jpg

Spylte av med HT, var ikke helt fornøyd, så kjørte runde nr to med P21S.

_IGP0234.jpg

_IGP0235.jpg

Samme fremgangsmetode som sist. Fikk stå ca 10 min, jobbet inn med vikan, EZ detail og detailerkost før avspyling med HT. Man skal aldri være trygg på eget arbeid og Iron-X er en god inspektør for dette.

_IGP0238.jpg

Sprayet på samtlige felger for å se hva jeg evt hadde glemt.

_IGP0241.jpg

_IGP0242.jpg

_IGP0243.jpg

Alltid litt å plukke for denne og. Spylte av med HT og da så det omtrent slik ut:

_IGP0247.jpg

_IGP0248.jpg

_IGP0249.jpg

Fornøyd med baksiden snudde jeg samtlige dekk for å se hva jeg hadde igjen foran.

_IGP0250.jpg

_IGP0251.jpg

Nok å ta av her og. Brukte samme metode som bak med Prickbort, P21S og koster, samt Iron-X.

_IGP0256.jpg

_IGP0257.jpg

Spylte av med HT før en deilig ladning med skum.

_IGP0271.jpg

_IGP0272.jpg

_IGP0273.jpg

Dette fikk virke en god stund før jeg fylte ei bøtte med Meguiars NXT såpe og brukt en Chenille hanske til berøring. Felgene ble spylt av og lagt til tørk i garasjen.

_IGP0277.jpg

Mens dekk og felg fikk lufttørke litt gikk jeg i gang med hjulbuene. Satte noen kasser jeg hadde i garasjen under for å ta imot den verste møkka. Begynte med venstre side foran som så slik ut:

_IGP0226.jpg

Prickbort ble lagt på og fikk virke i 10-12 minutter

_IGP0228.jpg

Skrubbet med en stivhåret børste og spylte av med HT. Da så det slik ut:

_IGP0229.jpg

_IGP0230.jpg

Etter dette ble det sprayet Surfex 1:5.

[url=

Tørket deretter av med en MF før det var klart for Bare Bones.

_IGP0245.jpg

_IGP0246.jpg

_IGP0253.jpg

Sprayet hele området og fordelte med en svamp for å få full dekning. Etter en god stund gikk jeg over med en tørr MF.

Samme fremgangsmåte på høyre side:

_IGP0285.jpg

_IGP0282.jpg

_IGP0280.jpg

_IGP0255.jpg

[url=

_IGP0357.jpg

_IGP0356.jpg

Dagens utvalgte helter, black and white:

_IGP0359.jpg

Maskert superhelt:

_IGP0360.jpg

_IGP0361.jpg

_IGP0362.jpg

Autobahn ble pålagt med fingrene foran og på krunglete steder bak, mens på de store flatene bak ble det brukt en Meguiars håndpad. og pent buffet av med en Nanolotus MF.

Ferdig fingret:

_IGP0368.jpg

_IGP0369.jpg

_IGP0370.jpg

2 avbuffet, 2 igjen…

_IGP0372.jpg

CG New look trim gel ble lagt på med Megs håndpad og fikk trekke et par timer før de ble gått over med en ren MF. Ferdig behandlede dekk og felger fikk speile seg (les: herde) et døgn i romtemperatur.

_IGP0383.jpg

_IGP0380.jpg

_IGP0379.jpg

_IGP0376.jpg

_IGP0375.jpg

_IGP0374.jpg

_IGP0373.jpg

Resten av dagen gikk med til barnehage og familie.

Dag 3:

Det tid for ting jeg ikke rakk dagen før: clay, inspeksjon og kombotesting. Clayet bilen med Bilt-Hamber Regular Clay og ONR 1:20 som lube.

_IGP0287.jpg

Så var det tid for litt inspeksjon. Hadde tidligere sett bilen i solskinn og visste det var mye hologrammer fra klargjøring. Var en vanskelig lakk å ta bilder av, men man kan i det minste se antydningen og gange det med fem.

_IGP0308.jpg

_IGP0305.jpg

_IGP0300.jpg

_IGP0299.jpg

_IGP0298.jpg

_IGP0297.jpg

_IGP0294.jpg

_IGP0292.jpg

Noen random riper:

_IGP0314.jpg

_IGP0313.jpg

_IGP0312.jpg

_IGP0310.jpg

_IGP0307.jpg

Bakfangeren hadde fått en del slitasje:

_IGP0322.jpg

_IGP0321.jpg

Denne fangeren var ny for litt over et halvt år siden etter en påkjørsel bakfra. Her må det ha vært en eller annen monteringsfeil, for bakluka lagde riper i fangeren da den tok nedi.

_IGP0320.jpg

_IGP0319.jpg

_IGP0318.jpg

Alt i alt var det ikke mye å ta tak i, mest lettere riper og swirls. Tapet opp panser for en liten kombotest.

_IGP0333.jpg

Linet opp godsakene med Flex DA som sjef:

_IGP0331.jpg

Første par ut var Scholl S30 og oransje pute fra Scholl.

_IGP0332.jpg

_IGP0334.jpg

Testet litt med buffing rett etter og etter en liten kunstpause for å se om det var gjenstand for microriper. Det var heldigvis ikke noe problem på S30. Dusjet med hjemmelaget IPA for å fjerne oljer og inspisere med LED-lykt. Holofri kombo er deilig. Igjen, jeg sleit med å få gode bilder av denne lakken, ingen bilder etter IPA.

_IGP0336.jpg

_IGP0336.jpg

S30 tok bra med Swirls og ga en god og holofri finish, så lovende ut. Det var selvsagt noen RDS igjen så S17+ på Svart waffle pad ble testet.

_IGP0339.jpg

Lakken var utrolig sticky å kjøre S17 på, uansett pad. Testet litt lilla pad og. Resultatet ble bra på begge, men ikke sykt mye bedre enn S30. Nå ”korrigerer” jeg med DA, så press spiller også en vesentlig rolle. Medium/hardt press ble brukt på begge komboer. Følte meg ”nødt” til å kjøre S17 ettersom jeg ønsket å ta en del RDS og, men ble veldig usikker. Etter å ha testet litt mer på førerdør og tak hvor lakken virket enda mer sticky var ikke valget vanskelig. Forsøk på 50/50, S17 kjørt på lilla pad til høyre, ubehandlet til venstre. Mindre enn det ser ut til på bilde, vanskelig å få lyset til å treffe riktig.

_IGP0353.jpg

Ettersom S17 ikke tok voldsomt mye mer, var så sticky og S30 ga en penere finish, valgte jeg å kjøre denne på hele bilen. Har forsøkt å ta bilde av forskjellen her. S17 først:

_IGP0343.jpg

S30:

_IGP0344.jpg

Igjen ble jeg veldig usikker da det var vanskelig å se hvilken kombo som tok mest og jeg visste jo at det var mer cut i S17. Prøvde meg litt mer frem på taket, men her var det (om mulig) enda mer sticky og mye vanskeligere å kjøre S17. Støva som få. Kjørte litt flere tester og sammenlignet mer her. Av og på med puter, polish, IPA og LED. Da kom jeg endelig frem til at det var S30 og oransje pute som var vinneren. Fjernet samtlige hologrammer og mye swirls og ga en nydelig finish. Under følger bilder av takhologrammer der S30 gjør jobben.

_IGP0344.jpg

Kjørte ferdig tak og sa meg fornøyd der. Var ytterst få RDS og, meen de forsvant med et par runder ekstra med bra press. Fortsatte videre på førersiden. Spredde hele veien ut på hastighet 1, rett opp til 6 med en del press 3-4 pass og ned igjen på 1. Her er overgang førerdør/passasjerdør.

_IGP0413.jpg

_IGP0413.jpg

Fortsatte videre rundt og kom til bakluka og fangeren. Dette var stedet med desidert mest riper, ikke uvanlig. Men som tidligere nevnt var det en del merker/riper fra bakluka på fangeren der luka tydeligvis tar nedi.

_IGP0418.jpg

_IGP0421.jpg

_IGP0422.jpg

Disse var allerede ganske dype, så var lite å få gjort. Mulig jeg fikk dempet litt, men dette vil bli tatt opp som reklamasjonssak på Ford uansett. I tillegg var det en del riper fra lasting inn og ut av bilen.

_IGP0424.jpg

_IGP0425.jpg

Etter et lite hardkjør med S17 og lilla pute. Måtte nesten prøve å korrigere litt hardere her.

_IGP0426.jpg

_IGP0442.jpg

_IGP0445.jpg

Var også noen nupper/lakkstøv på fangeren, burde vel ha samla opp nok for en ny lakkjobb her nå J

_IGP0449.jpg_IGP0449.jpg

Jobbet meg videre rundt bilen og begynte på baklyktene. Før:

_IGP0454.jpg

50/50

_IGP0462.jpg

Og tok selvfølgelig ikke bilde etter….

Tok en liten pause, monterte dekk og felg på bilen og koste litt med skiltene.

_IGP0466.jpg

Valgte å ikke montere senterkoppene med en gang, da jeg hadde bestilt et sett med Ford logoen på mandag ettermiddag. Hadde et håp om å få dem før levering, men slik ble det ikke…

Skiltene var tidligere vasket som resten av bilen. Jeg plukket av oblatene og renset med SWIX skirens.

_IGP0389.jpg

Tørket av med en MF og påførte et lag Collinite 845 med Meguiars håndpad.

_IGP0389.jpg

Buffet av og da så det slik ut:

_IGP0391.jpg

Litt ymse arbeid ble gjort videre, bla. Fjerning av den heslige ”lakkbeskytteren” bak skiltramma på bakluka. Lot den stå en stund i arbeidslys.

_IGP0497.jpg

Prøvde forsiktig å rive av, det slapp lett som en lek.

_IGP0498.jpg_IGP0501.jpg

_IGP0501.jpg

_IGP0503.jpg

Da så det slik ut:

_IGP0504.jpg

Kjørte en liten runde Surfex på møkka og tørket av med Nanolotus MF.

_IGP0505.jpg

Etter dette renset jeg med SWIX skirens for å få bort klisteret og da så det slik ut:

_IGP0507.jpg

Kjørte deretter over med S30 og oransje pad og resultatet ble slik:

_IGP0509.jpg

Nå gikk det unna og resultatet av det er som regel lite bilder. Kjørte ferdig alle paneler foruten kanaler og frontfanger.

Dag 4:

Startet med å jekke opp bilen for å komme bedre til kanalene. Brukte en støttebukk som sikring.

_IGP0513.jpg

Lite bilder…

_IGP0514.jpg_IGP0517.jpg_IGP0481.jpg_IGP0486.jpg

Kjørte bilen helt ferdig, ble mye S17 på kanaler da bilen ikke hadde skvettlapper (i bestilling nå). Var meget sterk sol ute, så tok en liten runde med Meguairs all metal polysh på detaljer i front.

_IGP0519.jpg_IGP0520.jpg_IGP0521.jpg

Deretter ble det en liten runde innvendig. Støvsugde først hele bilen og gikk over luftekanaler og kroker med en liten børste.

_IGP0239.jpg_IGP0267.jpg

Vasket med Green Clean og Nanolotus MF før en runde 3M Leather and Vinyl restorer.

_IGP0526.jpg

I koppholderen var det mye kliss å finne. Gummidekket ble tatt ut, vasket med Surfex og Green Clean, deretter tørket med MF.

_IGP0264.jpg

_IGP0263.jpg

_IGP0262.jpg

_IGP0261.jpg

_IGP0259.jpg

_IGP0258.jpg

Tilslutt satt inn med 3M Leather and Vinyl restorer.

_IGP0690.jpg

_IGP0698.jpg

_IGP0704.jpg_IGP0678.jpg

_IGP0695.jpg

Pedalene fikk samme runde, jobbet inn Green Clean med børste før tørking.

_IGP0630.jpg

_IGP0627.jpg

_IGP0626.jpg

_IGP0624.jpg

_IGP0623.jpg

_IGP0622.jpg

_IGP0621.jpg

_IGP0620.jpg

Matter fikk en rask dusj med Surfex 1:10 med skum over etter få minutter. Jobbet dette inn med stiv børste og spylte av. Hengt til tørk etterpå.

_IGP0619.jpg

Motorrom fikk en runde Chemical Guys new look trim gel som trakk deilig inn i plastdetaljer.

_IGP0496.jpg

_IGP0494.jpg

_IGP0493.jpg

_IGP0492.jpg

_IGP0491.jpg

Så var det tid for litt støvfjerning og dobbeltsjekk av eget arbeid. Blandet opp en lavtrykkskanne fra Gardena med Surfex 1:40 og en god blanding Autofoam med en dæsj CG CW&G i skumsprøyta. Sprøytet Surfex godt inn mellom dører og andre potensielle ”restesteder”.

_IGP0523.jpg_IGP0496.jpg

_IGP0494.jpg

_IGP0493.jpg

_IGP0492.jpg

_IGP0491.jpg

Surfex fikk ligge 5-7 minutter før avspyling med HT. Skumla deretter hele bilen.

_IGP0541.jpg

_IGP0539.jpg

_IGP0537.jpg

_IGP0536.jpg

Da det begynte å avta etter drøye 5 minutter var det igjen grundig høytrykksspyling. Autobahn gjorde allerede jobben.

_IGP0541.jpg

_IGP0539.jpg

_IGP0537.jpg

_IGP0536.jpg_IGP0549.jpg_IGP0551.jpg

Skylte av med åpen hageslange før bilen ble kjørt inn for blås og tørk.

_IGP0552.jpg_IGP0553.jpg_IGP0554.jpg

Åpnet dører og luker for avrenning og tørket av. Hadde fjernet isolasjonen under panseret etter motorvask for raskere tørking og dette ble montert på igjen.

_IGP0555.jpg_IGP0556.jpg

Fikk en pakke underveis fra Blankbil. Hadde bestilt litt California Scents og slo til på Espuma tilbudet til PH. Gleder meg til å teste denne. Lå også litt Wonkagodt oppi der. J

_IGP0591.jpg

_IGP0588.jpg

_IGP0587.jpg

_IGP0586.jpg

Satte en boks med California Scents Newport New car under passasjersetet.

Etter å ha fått litt sukker i kroppen ble jeg altfor ivrig og glemte kameraet helt. Kjørte på med CG Glossworkz Glaze over hele bilen, var gira på å teste denne. Jobbet med et panel om gangen og buffet av med Swissvax elite super premium MF. Etter dette brukte jeg Jetseal 109 som LSP og buffet av med en MF av samme type (blir voldsomt mye ord rundt disse Swissvax MFene).

_IGP0617.jpg

_IGP0613.jpg

_IGP0612.jpg

_IGP0610.jpg

_IGP0609.jpg

_IGP0605.jpg

_IGP0602.jpg

_IGP0601.jpg

_IGP0599.jpg

_IGP0598.jpg

_IGP0597.jpg

_IGP0595.jpg

_IGP0594.jpg

_IGP0593.jpg

Bilen ble kjørt pent på plass og fikk stå til dagen etter.

Dag 5:

Egentlig var bilen ”ferdig”, men det er alltid litt diverse man kan gjøre mens man venter. Alle gummilister rundt vinduer hadde litt merker etter maskeringstape. Renset samtlige med skirens og MF og la et lag CG new look trim gel på samtlige lister og utvendige plastdetaljer. Fikk stå ca en time før jeg gikk over med tørr MF. Samtlige ruter fikk Nanolotus vindusforsegling.

_IGP0633.jpg

_IGP0633.jpg

[url=

_IGP0667.jpg

_IGP0666.jpg

_IGP0664.jpg

_IGP0663.jpg

_IGP0662.jpg

_IGP0661.jpg

_IGP0660.jpg

_IGP0658.jpg

_IGP0657.jpg

_IGP0655.jpg

_IGP0654.jpg

_IGP0653.jpg

_IGP0648.jpg

_IGP0647.jpg

_IGP0646.jpg

_IGP0642.jpg

_IGP0641.jpg

_IGP0640.jpg

_IGP0639.jpg

_IGP0690.jpg

_IGP0688.jpg

_IGP0687.jpg

_IGP0675.jpg

_IGP0674.jpg

_IGP0673.jpg

_IGP0672.jpg

_IGP0671.jpg

Tidsforbruk var på ca 25 timer, ble ikke så effektivt arbeid da jeg drev med barnehagetilvenning sammen med min datter samtidig. Skvettlapper og senterkopper er i bestilling sammen med en liten vaskepakkke fra Bilnerden med Gritguardbøtte, tørkehåndklær ++. Nå blir det opp til min far å stelle pent med den og vaske så skånsomt som overhodet mulig...

  • DCN Poeng 23

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje77    27
Terje77

Kjempe resultat, helt sikkert bedre enn den kom fra forhandler. Cred

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jensenjr    94
Jensenjr

Kjempe resultat, helt sikkert bedre enn den kom fra forhandler. Cred

Fantastisk resultat! Utrolig blankt!

Bra jobba :thumbup: Ble veldig bra resultat! Cred! ;)

Takk for det, hvertfall holofri nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Får ikke sett bildene etter at du tok vekk den greia bak skiltet bake..Men gir cred alikevel!Var mye bra jeg så her!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jensenjr    94
Jensenjr

Nydelig S&S!

Så selvfølgelig får du cred :D

Takk skal du ha! :)

Får ikke sett bildene etter at du tok vekk den greia bak skiltet bake..Men gir cred alikevel!Var mye bra jeg så her!

Jøss, så rart. Får de opp her. Men takker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×