r_style

Veiledning/fremgangsmåte Til Behandling Av Bil...

Har nylig bestilt meg en pakke fra Autogeek.net, der følgende ble bestilt:

Quik Clay Detailing System

Meguiar Polish Applicator

Meguiar Nxt Gener. Car Wash

5 Gallon Wash Bucket Combo

Meguiars Supreme Shine Microfiber Towel

Meguiars Gold Class Trim Detailer

Meguiars Water Magnet

Meguiars Microfiber Wash Mitt

Duragloss Clear Coat Polish (CCP) #111

Duragloss Polish & Cleaner (PC) #101

Pinnacle Liquid Souveran™ Wax

Wolfgang Polishin’ Pal Combo

Har hørt mye bra om både Meguiars og Duragloss, så tenkte å prøve Duragloss serien på min svart metallic 03 mod passat...

Bilen er lite plaget av swirls og riper, mye pga pen håndtering av tidligere eier og av meg... Dette er noe j vil fortsette med, å GLEDER meg stort til å kunne begynne å shine for fullt... Har polert en del selv, men aldri på svart bil, så dette ser j frem til...

Kan noen gi meg en liten retningsveiviser for hvordan j skal gå frem, noen tips/triks ang Duragloss / Pinnacle polerings/voks produktene j har bestilt meg, og hvordan oppnå best resultat!

Hvis det er noe jeg evt mangler på min handleliste som er et must, si gjerne ifra før jeg godtar shippingen av pakka... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha prøvd med litt frem med Duragloss#101, Duragloss#105 og Duragloss#111, liker jeg foreløpig resultatet av kombo`n Duragloss#101 etterfulgt av Duragloss#111 bedre enn Duragloss#101 etterfulgt av Duragloss#105...

Vasket bilen grundig to ganger med Duragloss#901 og Washmitt`n (og gritguard bøtta) og tørket med Meguiars watermagnet, clayet deretter bakskjermen med Meguiars quick detail clay, for så å spyle bilen igjen, tørket av bilen med watermagnet`n...

Påførte Duragloss#101 med hvit pad (Pinnacle Polishing Pal Combo settet) for hånd, lot denne sitte på i ca 1 time, tørket den vekk med Cobra Microfiber og ventet i ca 10 timer, påførte deretter Duragloss#111 med rød pad tilhørende pinnacle combo settet for hånd, lot den tørke i ca 1 time, fjernet den så igjen med Corba Microfiber...

Desverre streiket kameraet mitt, så tok kun et bildet med mobilen av glansen/refleksjonsbildet på bakskjermen (der ble det brukt Duragloss#101 og Duragloss#111)... Har testet litt produkter på div steder på bilen, pga at j vil prøve meg litt frem først, så om noen uker tar jeg hele bilen i løpet av en hel helg med skikkelig shine...

Bilde017-3.jpg

Kommer bedre bilder når nytt kamera og bilen er fullstendig shinet!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ut som at dette går veldig bra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en bra kombo den 101 og 111. personlig likte jeg også den best, men jeg la også på Duragloss 105 for extra beskyttelse mht vinteren, men utseende messig er Duragloss 101 og 111 sjef....

Gleder meg til mer bilder

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Er en bra kombo den 101 og 111. personlig likte jeg også den best, men jeg la også på Duragloss 105 for extra beskyttelse mht vinteren, men utseende messig er Duragloss 101 og 111 sjef....

Gleder meg til mer bilder

Ja, den kombo`n likte jeg godt, syns den ga mer wet-look i forhold til 101 og 105...

Kommer til å bestille opp litt mer saker rundt påske tider, kommer da Duragloss#951 AW, Duragloss#601, flere Microfiber kluter og div annet...

Sliter litt med chrom`n på bilen, den begynner å bli matt og hvit aktig, noen tips eller forslag til produkter?

Også lest mye positivt om Marine produktene til Duragloss, noen som har erfaring med dem på f.eks svart bil?

Endret av r_style
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duragloss er supre produkter! Derfor skal disse inn i nettbutikken før våren slår til :D

Duragloss 501 er veldig fin, renser lakken skikkelig. Puten blir sort selv etter polering. Resten er vel bare sterkere utgaver av de til bil.

Duragloss 501 skal forresten holde i 4 mnd i saltvann!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja Duragloss 501 er bra saker....

Aquawax er også prima samme gjelder Duragloss rain repel, 601 er bra til å preppe lakken før feks 111 eller annen sealer..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer det snart noen flere bilder i denne tråden?

lurer jo litt på hvordan bilen ser ut shinet ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til chromen, og alt metall generelt anbefaler jeg Autosol. Er bare og gnikke til du blir fornøyd, for det blir du :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive