Elly

Elly's Røde Mini 1974

35 innlegg i emnet

Mini Morris 1275GT

Utvendig:

-Zeemax styling sett

-Custom tilpasset vinge (Egentlig til passat stv)

-Chrome speil

-Chrome øyelokk

-Chrome vindusvisker armer

-Svart pyntelist på tak

-Klarglass blinkers i front og skjerm

-Deep Dish felger med Yokohama A048R dekk

Innvendig:

-Bittelite sportsratt

-Cobra stoler, trekt opp i rødt og svart

-Nytt taktrekk

-Nytt gulvtrekk

-Baksete trekt i rødt og svart

-Børstet alu dashbord

-Biljard kule som girkule

Motor

1275 GT

-Nye stempler og stempelringer

-Kvasskam

-Grenrør

-Alu innsug med større forgasser

-Race lager på veiv

-Elektronisk tenning

-Ny oljepumpe

osvosv +++++

Understell:

-Alt sandblåst og lakkert

-Nye foringer hele veien

-Justerbart senkesett

+++

Kort liste av hva som befinner seg på denne bilen ;)

IMG_0212.jpg

IMG_0210.jpg

IMG_0213.jpg

IMG_0218.jpg

Siden jeg er ny innen detailing så prøver jeg å lese meg fram til en vox til bilen og felgene (som den fortjener) :))

Skulla hatt med noe Detailers skilt også!!!

Skal fikse bedre bilder senere ;) Ble bare noen mobil bilder nå i farta...

Endret av Elly
14

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med råtøff og fin bil :) Ga deg ett credpoeng for den! Tøffeste bilen jeg har sett inne her på lenge!

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden jeg er ny innen detailing så prøver jeg å lese meg fram til en vox til bilen og felgene (som den fortjener) :))

Artig liten bil.

Det meste av voks beregnet på bil funker på lakk og felg, det er mest smak og lommebok som avgjør. Noen vokser er mer holdbare enn andre, og noen sier de ser forskjell på voks.

Grunnarbeidet/poleringen er uansett det viktigste for utseende. Lakk er forskjellig, så det som funker på en bil, funker ikke like optimalt på en annen bestandig.

Link til en av uendelig mange tråder om voks her inne

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med råtøff og fin bil :) Ga deg ett credpoeng for den! Tøffeste bilen jeg har sett inne her på lenge!

Takk takk :) Denne er godt påkostet!!! Kommer flere bilder senere... SV Shield en bra vox??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk :) Denne er godt påkostet!!! Kommer flere bilder senere... SV Shield en bra vox??

Shield er en bra voks ja! Stikker du innom Åndalsnes en gang kan du få på den voksen du vil ;)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Artig liten bil.

Det meste av voks beregnet på bil funker på lakk og felg, det er mest smak og lommebok som avgjør. Noen vokser er mer holdbare enn andre, og noen sier de ser forskjell på voks.

Grunnarbeidet/poleringen er uansett det viktigste for utseende. Lakk er forskjellig, så det som funker på en bil, funker ikke like optimalt på en annen bestandig.

Link til en av uendelig mange tråder om voks her inne

Takk, er som sagt helt ny innen detailing :) Har begynt å fått en liten samling, men er lommeboken som begrenser alt ja! Får lese litt å se hva som fenger meg mest av voks :)

Shield er en bra voks ja! Stikker du innom Åndalsnes en gang kan du få på den voksen du vil ;)

Hyggelig :D Må få skilt på bilen først, er alltid litt styr med biltilsynet når jeg ikke får ha bilene mine slik som jeg vil :P
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sexmaskin av en bil det der da :thumbup:

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk :) Står å koser seg i garagen med god varme året rundt :) Holder 23grader der :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekker liten sak, i en meget lekker farge. Håper også du har tenkt å bruke bilen skikkelig, siden den er skodd med Yokohama A048.

Du vil garantert bli fornøyd med Swissvax shield, og så kan du jo supplere med Swissvax Autobahn på felgene

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snasen liten sak det der! Digger MiniLite-felger!!

Som Tommy påpeker, så sitter det jo greie dekk på den! Har du lyst til å dele litt motorspecs med oss og? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, det er ikke gjort så mye med motor enda... Eneste at sylindere er honet, nye stempler,stempelringer, alle pakninger i motor nytt, toppen er glassblåst, planet, ventilseter slipt,ventiler slipt, nye ventiltetninger osv osv... ALT på denne bilen er nytt, utenpå som innvendig :)) Det er forresten er 1275 GT motor, sliter med at tenningen ikke er helt bra nå. Så skal bygge om til elektronisk tenning :) Leker med tankene om å bygge turbo i den.

Shield voksen ble litt i dyreste laget for meg nå, men Autobahn blir bestilt til felgene :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott og ryddig Mini. :thumbup:

Ang. voks, så er kanskje dette av interesse?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott og ryddig Mini. :thumbup:

Ang. voks, så er kanskje dette av interesse?

Ja, har tenkt litt på det :)) Sender deg kanskje en pm hvis jeg ønsker å bestille noen samples ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har tenkt litt på det :)) Sender deg kanskje en pm hvis jeg ønsker å bestille noen samples ;)

Det er JimL som du må kontakte hvis du skal bestille. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig stilig bil! :thumbup:

Fortjener det beste av pleie denne. Som flere nevner, kan du kjøpe shield og autobahn i samplestørrelse av JimL. På en såpass liten bil vil du ha et års forbruk for en grei penge!

Og kom gjerne med flere bilder ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk igjen alle sammen :) Ja, en liten sample holder vell til noen runder på denne :P

Flere bilder kommer, tok bare noen bilder med mobilen (For å skjule all støvet på den) :ph34r: Men, skal ta og gi den en skikkelig vask også ta frem et skikkelig kamera!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den bilen der var jo bare helt rå! Perfekt farge også ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer flere bilder snart, nyvokset :)) Photobucket er så treeeigt -.-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DSC_0049.jpg

DSC_0048.jpg

DSC_0046.jpg

DSC_0045.jpg

DSC_0044.jpg

DSC_0043.jpg

DSC_0042.jpg

DSC_0041.jpg

DSC_0040.jpg

DSC_0037.jpg

DSC_0035.jpg

DSC_0034.jpg

IMG_0218.jpg

DSC_0017.jpg

Der har dere litt bilder =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer flere bilder snart, nyvokset :)) Photobucket er så treeeigt -.-

For at PB skal gå raskere, så hjelper det å konvertere bildene til 1024x768. Gjør du dette med et program som f.eks fast image resizer (programet er gratis og veldig enkelt i bruk), så slepper PB å konvertere de og dermed går det 10 ganger raskere. ;)

Endret av Øyvind G
2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive