elmof

"Prikker"Krise!!

[ Problem Løst ] - [ Problem Løst ] -[ Problem Løst ] - [ Problem Løst ] -

Hallo,

Vasket i dag fatterns 1300 CC MC etter tapt veddemål. Grunnet manglene energi , så ble det ingen DCN Style på vasken.

Jeg brukte:

1. Microl - avfetting ( blanding ca 20 Deler vann og 1 del Microl )

( Spylt av etter max 5 min )

2. Brukte skumkanon fra Karcher med orginal såpe til. Såpen heter "Alkalisk vask og avgettningsmiddel med voks "

3. Utførte hurtig svamping med noe jalla såpe som min far bruker. Den er fra Europris og heter

" Pan-glans"

Skader:

Jeg kan små hvite prikker over hele sykkelen. Utover lakken og utover plast deksler samt setetrekket.. Stor krise. Noen mening om hva denne kommer av, og hvordan jeg kan fjerne?

Haster. SE bilde

post-4034-0-64292800-1344631629_thumb.jp

på forhånd. tusen takk

Endret av elmof
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvitmaling vil jeg tro.

Har ingenting å gjøre med produktene du vasket med. En grundig vask har nok fått det tydelig frem siden prikkene nå er rene ;)

Prøv å fjerne dem med clay først og fremst.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan garantere at dette ikke er maling. Dette på grunn av at jeg finner prikkene på de merkeligste steder ,hvor jeg tviler på at maling kommer til. Mc'en er også så ny at den ikke har vært noe andre steder hjemme hos oss :wacko:

Skal prøve med clay, men vill ikke dette skade laggen, lage riper osv? Har kun medium clay igjen.

Takk for svar.

Endret av elmof
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert på at dere ikke har malt et eller annet hvitt med rull hjemme? Slike malingsprikker kommer til på de merkeligste steder når det blåser litt.

Hvis den ikke har vært brukt eller stått andre steder siden ny, kan det eventuelt ha vært noen naboer som har malt med hvitt. Satser, som du skjønner, fortsatt på at det er hvitmaling jeg. :)

Clay kan lage lette merker, men de fjernes lett med mild slipende polish :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.detailers...ikker-i-lakken/

Ligner svært mye på dette.

Kan jo være hvit polish også ja, men regner med du da hadde sett sammenhengen mellom polishsprut og resultat der og da. Hvis ikke noen andre i familien bør komme ut av skapet som maskinpolerere, da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg klarte faktisk å prikke til to biler i sommer, BMW stod inne i garasjen, transporteren sto 10 m unna, likevel fikk begge hvite tjeralinprikker, veldig små dråper som følger vind og trekk i lufta.

Leste om et firma som prikket til biler hos en forhandler 300m unna, skumle greier dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ca 2000 små prikker med hvitmaling på motorsykkelen, som da kom fra naboens nymalte hus..

Prøvde å fjerne malingen med litt sterk blanding av " MIcrol " ( Avfetting ) og knikking med MF. Dette fungerte rimelig greit, men opplevde at plastdekslene farget av.. Dessuten var det veldig tidkrevende og ikke så deilig for lakken.

Måtte til slutt kjøre full DCN style med rubbing ettersom dette var mye mindre tidkrevende og skånsomt for lakken.

Ønsker å takke for all hjelp som jeg fikk i denne tråden.

God kveld.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det var ca 2000 små prikker med hvitmaling på motorsykkelen, som da kom fra naboens nymalte hus..

;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive