Gary

Swirls-tabbe, hjelp!

De siste dagene har jeg fått stigende respekt for detailers-faget...

Bilen er sort blank Audi og noen før meg har vært bortpå med en maskin på den ene døra. Lett match tenkte jeg, som ikke var vant til sort blank. Nå er døra full av swirls fra maskinen.

Jeg har brukt Autoglym 03B og nå i dag 02B, det ble noe bedre men langt fra bra. Har forsøkt en myk Autoglym pad (mørk grå), og lammeull.

Enten gjør jeg noe feil eller så er 02B for grov.

Tips til arbeidsteknikk og/eller bedre produkt mottas med takk. Er Ultra Deep Shine noe å bruke med maskin?

Veldig takknemlig for svar,

Gary

Har forresten ikke DA-maskin, men roterende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke AG produktene så veldig bra, men det første jeg kan si,er at ull lager swirls, så med en fin pad, og en fin polish, som f.eks Scholl S30/S40, Swissvax cleanerfluid pro regular, eller Meguiar's #80 Speedglaze så bør du rydde fint opp i dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ull er tull på det du beskriver her. Det vil nesten garantert gi problemer, og de synes veldig godt på sort bil.

Kjenner ellers ikke til proffserien til Autoglym, så etter en kjapp runde Google synes det klart at 02B er finere enn 03B. Men det har du vel funnet ut siden det ble bedre med den i dag. Uansett ville jeg droppet ull, det er alt for grovt. Prøv 02B med en medium grov skumpute først og en fin skumpute til slutt.

Kanskje må du skaffe annen polish og poleringsputer som avslutter bedre.

Ultra Deep Shine må du holde langt unna roterende maskin. Det fjerner heller ikke, lakkproblemene dine, selv om den kanskje skjuler det til en viss grad frem til du får vasket bilen noen ganger ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

Skjønner at ullen er bare å glemme. Aldri helt skjønt hva den egner seg til eller ikke...

Jeg gjør et nytt forsøk med 02B i morgen og medium/myk skum.

Mottar gjerne tips til produkt for maskin som kan egne seg til siste finish her. Når jeg vokser etter washdown blir det brukbart men ikke 100%, så noe må gjøres. 01B fra AG er vel ikke så vanlig å få tak i?

Innset at en DA-maskin burde vært innkjøpt...

Gary

Speedglaze #80 er notert forresten. Takk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

Skjønner at ullen er bare å glemme. Aldri helt skjønt hva den egner seg til eller ikke...

Jeg gjør et nytt forsøk med 02B i morgen og medium/myk skum.

Mottar gjerne tips til produkt for maskin som kan egne seg til siste finish her. Når jeg vokser etter washdown blir det brukbart men ikke 100%, så noe må gjøres. 01B fra AG er vel ikke så vanlig å få tak i?

Innset at en DA-maskin burde vært innkjøpt...

Gary

Speedglaze #80 er notert forresten. Takk.

Ull er veldig grovt, så det brukes til å ta de verste (dypeste) ripene på hard lakk. Ull utvikler mindre varme enn en skumpad og er derfor fin å bruke på lakkert plast. Pga ull er så grov som den er så lager dette spor i lakken som må fjernes med en mildere kombo etterpå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive