Tommy

lakkforsegling / polish

Hvor sterk såpe / avfetting tåler sealer / polish?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veeeeeeldig vanskelig å si, kommer litt an på hva slags sealer du har brukt.

Men blander du ei mild/medium blanding av såpe så tar den fint lite eller 0.

Avfetting tar nok mye mer om ikke alt, med mindre du blander den mild/veldig mild.

Men det kommer an på hva slags avfetting du bruker og, prickbort, og div. Chemical Guys er gode saker.

Bare dusje på og spyle av, ikke la stå for lenge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer ann på sealeren eller polishen det egentlig..

tåler noe om den har herdet slik den skal, men som jeg nevnte i en annen post her så er det ikke noe poeng å bruke industri avfetting på bilen etter polering, det er jo derfor en polerer også slik at møkka skal slippe letterer uten for mye avfetting.

benytter selv Prickbort på bilen, eller ARO, den er ofte greit, Voks tåler noe mindre en en syntetisk sealer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I mitt tilfelle, Meguiar's#21 som er herdet i 1 uke, og microavfetting blandet 1:9

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur selv at pricbort og lignedne kverker en sealer/voks ganske fort. Ville ha blandet avfettingen rikelig med vann før jeg tok det på en bil som skal ha beskyttele som skal vare litt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til "vinteravfetting" bruker jeg Pan 5-i-1, det virker som denne er særdeles mild mot sealere i alle fall. (TechWax'en min holdt i alle fall i månedsvis..)

Har brukt den til så mangt; fra utvendig husvask til maur-kverk, og den funker! Nesten rart at den faktisk er svanemerket.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive