Gå til innhold
Bilpleienooben

Golf 3 rustfjerning - HJELP

Recommended Posts

Bilpleienooben    0
Bilpleienooben

Heisann,

Jeg har aldri drevet med rustfjerning før, så derfor spør jeg dere om en veldig nybegynnervennlig gjennomgang av hvordan fjerne rust og hvilke produkter som trengs. Setter veldig stor pris på alle svar!

Her er bilder av rusten:

post-5145-0-80947700-1344529007_thumb.jp

post-5145-0-80947700-1344529007_thumb.jp

post-5145-0-47790700-1344528998_thumb.jp

post-5145-0-31694900-1344528993_thumb.jp

post-5145-0-93608000-1344528977_thumb.jp

post-5145-0-46489500-1344528987_thumb.jp

Så har jeg noen småriper i dørene som jeg gjerne ville ha fått vekk hvis noen har gode tips.

post-5145-0-64635500-1344528982_thumb.jp

post-5145-0-62278700-1344529002_thumb.jp

Takk på forhånd for svar:)

post-5145-0-40991200-1344529012_thumb.jp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Per Anders Olsen    3
Per Anders Olsen

Rust må slipes reint, gjerne vaskes med ferro bet rustvask (kjemisk sandblåsing ifl ferreo-bet) grunnes med ruststopper ala brunox eller rustbjørn, spray farge og avslutt med klarlakk...

Husk at har du en rustflekk på 1cm blir gjerne 3cm før du har fått slipet vekk all rust..

Riper på dør, du må nok antagelig lakkere for å bli 100% evt få en proff til å prøve å polere vekk mest mulig, å du kan sikkert få et ok resultat..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Svolp    17
Svolp

Steg 1 : Få tak i en punkt sandblåser! Enkelt og veldig godt og jobbe med!

Steg 2 : Blås alt rent og som nevnt over er det ofte mer en hva du ser!

Steg 3 : Gå så over alle sår med ei lofri fille og rødsprit!

Steg 4 : Påfør en 2 komponent VANNTETT grunning! Gjerne en epoxy variant!

Steg 5 : Sparkle de såra som er såpass dype/store der grunninga ikke fyller helt opp!

Steg 6 : Puss med f.eks 600 papir og avslutt med 1000 eller høyere! (Det er her du avgjør hvor pent sluttresultatet blir)

Steg 7: Påfør lakk fra rikting avstand og evt avslutt med klarlakk hvis du har metallic lakk!

Gjorde det selv på min gamle Opel og jeg ser den fremdeles i ny og ne her i distruktet og rusten er fremdeles borte!

Lykke til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bilpleienooben    0
Bilpleienooben

Steg 1 : Få tak i en punkt sandblåser! Enkelt og veldig godt og jobbe med!

Steg 2 : Blås alt rent og som nevnt over er det ofte mer en hva du ser!

Steg 3 : Gå så over alle sår med ei lofri fille og rødsprit!

Steg 4 : Påfør en 2 komponent VANNTETT grunning! Gjerne en epoxy variant!

Steg 5 : Sparkle de såra som er såpass dype/store der grunninga ikke fyller helt opp!

Steg 6 : Puss med f.eks 600 papir og avslutt med 1000 eller høyere! (Det er her du avgjør hvor pent sluttresultatet blir)

Steg 7: Påfør lakk fra rikting avstand og evt avslutt med klarlakk hvis du har metallic lakk!

Gjorde det selv på min gamle Opel og jeg ser den fremdeles i ny og ne her i distruktet og rusten er fremdeles borte!

Lykke til :)

TUSEN TAKK for en grundig gjennomgang! Skal absolutt prøves så snart jeg får tak i alle produktene! Thumbs up!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn    50
Bjørn

du har fått en god oppskrift her allerede , jeg vil bar legge til at jeg synes det er greit å ta grovrengjøring med en "negerkuse" fjerner lakk som allerede er løs evnt har rust under og dersom det er gravrust så fjerner den lett de "løse" lagene og det blir mindre/mer effektiv sanblåseng etterpå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bsa    289
bsa

...nå tror jeg ikke du være neger for å ha sånn kuse, men javel ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bilpleienooben    0
Bilpleienooben

du har fått en god oppskrift her allerede , jeg vil bar legge til at jeg synes det er greit å ta grovrengjøring med en "negerkuse" fjerner lakk som allerede er løs evnt har rust under og dersom det er gravrust så fjerner den lett de "løse" lagene og det blir mindre/mer effektiv sanblåseng etterpå

Takk for tips! - Er det virkelig fagnavnet på børsten? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bsa    289
bsa

et raskt google-billed-søk, uten filter, og faktisk ikke noe rusken-snusk, så det er nok ganske utbredt kan det se ut som ja ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig