Gå til innhold
trogha

Vurderer ny bil (Audi A4 2.0 TFSI)

Recommended Posts

trogha    442
trogha

Som nevnt vurdere jeg nå ny (brukt) bil, har stort sett kun hatt volvo siden nittitallet, men vurderer nå å prøve noe annet.

Har sett litt på denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36236790

Service og evt.utbedring av feil blir gjort før salg, men er det noen som kan si noe om disse bilene?

Ting og tang man bør være obs på, evt. motor/drivverk, svakheter osv. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Den girkassen kan vel fort bli dyr?

Vet ikke om dette er den girkassen, men mange har vel måtte ta service etter at girkassen begnner å "fuske"?

Igjen vet ikke om det gjelder denne årsmodellen eller om det var på eldre (2001-2005), men er jo noe å ha i bakhodet:)

Fet bil da:)!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenni    4
Kenni

vannpumpen er en typisk ting som ryker i hvertfall.. min røyk vel på 95.000 på en 2004 mod. avant 1,8t

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Takk for input så langt, ser jo at det er en del ting jeg må sjekke litt ut :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenni    4
Kenni

Jeg kjøpte bilen for 3,5 år siden.. den var da gått 80 tusen km når jeg kjøpte den, og er nå gått 124-125 tusen km.

I løpet av den tiden har jeg byttet vannpumpe,registerreim og termostat (samtidig) på ca. 95 tusen km og byttet to coiler på ca.105 tusen km tror jeg det var?

Uten om det så har den vært problemfri så langt. (bank i bordet)

Veldig god kjørekomfort. jeg er i hvertfall kjempe fornøyd med den. Neste bil blir nok en audi det og. :)

Har en A3 1,8t 99mod og, og har hatt en A4 98mod 1,8 tidligere :)

Endret av Kenni
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
The Punisher    98
The Punisher

Ville sjekket om den har gått på longlife servicer. 2.0TFSI og longlife servicer = svært ofte høyt oljeforbruk. Oljen i girkassen bør byttes på 60k km, selv om Møller ikke nødvendigvis alltid opplyser om dette. Ellers var det en pen bil, men jeg ville heller ha kjøpt den som var linket til lenger oppe i tråden her. Der får du en bra bil med mye bra mods og oppgraderinger samt vedlikehold. Coiler er en enkekt kjapp sak å bytte dersom det skulle inntreffe og heller ikke dyrt dersom du må bytte dette.

Kenni, var det vannpumpa di som gikk i stykker eller byttet ifbm regreimbytte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Ville sjekket om den har gått på longlife servicer. 2.0TFSI og longlife servicer = svært ofte høyt oljeforbruk. Oljen i girkassen bør byttes på 60k km, selv om Møller ikke nødvendigvis alltid opplyser om dette. Ellers var det en pen bil, men jeg ville heller ha kjøpt den som var linket til lenger oppe i tråden her. Der får du en bra bil med mye bra mods og oppgraderinger samt vedlikehold. Coiler er en enkekt kjapp sak å bytte dersom det skulle inntreffe og heller ikke dyrt dersom du må bytte dette.

Hvis du tenker på bilen som kobsar linker til er den altfor "opphora" for min del, dessuten er det ikke automat.

Var dessuten å titta på en tilsvarende bil i dag, og den er såpass mye mindre en V70`n at det er mulig jeg må revurdere A4.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skovdahl    58
Skovdahl

Var dessuten å titta på en tilsvarende bil i dag, og den er såpass mye mindre en V70`n at det er mulig jeg må revurdere A4.

De er ikke litt i samme klasse engang! V70'en har jo faktisk noe som kan minne om bakseteplass for en voksen mann, noe en A4 ikke har dessverre! De er mer på nivå med Focus eller V50 innvendig, og det er synd da A4 ellers er en flott bil!

Snakket dessuten med en kompis som har en A5 med den 2.0TFSI-maskinen, og han sa det samme som nevnt over her - at den bruker mye olje! 0,5l/1000km.

Endret av Skovdahl

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenni    4
Kenni

Kenni, var det vannpumpa di som gikk i stykker eller byttet ifbm regreimbytte?

Det som var kjipt var at bilen gikk varm for meg hver gang jeg tråkket på.

Typisk påkjøringsfeltet på motorveien, og kjølte seg så fort man fikk lavere rpm.

Møller bytta først termostaten fordi dem mente det var denne.. det var det ikke. så de måtte feilsøke videre.

så fant dem ut at det var en sprekk i vannpumpa, som åpnet seg hver gang man tråkket på.

Så tok jeg å bytte reg reim i samma sleng..

Endte opp med å bli en dyr afære pga all feilsøkinga dems.

endte opp på 15000,- til slutt.

Hadde jeg bare visst/skjønt dette litt før og sagt jeg ville ha bytta reg reim og reg reim kunne jeg ha havna på en pris på 7-8 tusen i stedet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Skoda Superb?

Med mine "kriterier" er det i følge finn.no bare en skoda som kunne vært interessant, og den koster da 579.000.- som igjen er helt utelukket å betale for en skoda :)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36182538

Akkurat nå er jeg vel tilbake på scratch, det oljeforbruket som nevnes om 2.0 tfsi motoren er jo også helt sjukt. V70`n bruker maks 3-4 dl olje på 20.000km, med en 2.4 liter på 200hk...og den er gått 250.000km..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skovdahl    58
Skovdahl

Hva med denne da? Velkjent modell og merke for din del, og med en grom-faktor uten like :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Skodaen var fin helt til jeg så innsiden... båt og lyst skinn? Hva tenker folk på? Det er jo verken pent eller praktisk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 222
Concker

Hva med denne da? Velkjent modell og merke for din del, og med en grom-faktor uten like :D

Det interiøret der.. :eek:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Det interiøret er det feteste som Volvo noensinne har laget :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JensChristian    187
JensChristian

Det interiøret er det feteste som Volvo noensinne har laget :)

Tror det ble mer enn èn Corona på deg igår...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Vil ha automat og muligens litt lavere km, men disse R variantene er ganske fristende :)

Hehe..det er elsk/hat :P

Det interiøret er jævlig fet så lenge bilen har en litt mørk farge, i min sølvfargede hadde det bare sett dumt ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Tror det ble mer enn èn Corona på deg igår...

Neida, jeg er bare ikke helt A4 som deg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig