Steffen_82

Polering nybil.

Hei.

Nybegynner her.

Jeg har bestilt meg ny bil og tenkte og polere og vokse denne når den kommer.

Hva skal jeg bruke.

Har scholl S03+ gold og S30+ og noe voks jeg ikke husker navnet på i farten men lukter godt;)

Har scholl orang pute.

noen tips på fremgangsmåte eller noen andre produkter jeg burde kjøpe?

Vil holde meg til scholl til og begynne med så det ikke blir så mye og holde rede på.

Bilen er en F11 bmw. titansilver.

Takker for tips;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei. Er nybegynner selv. Men da polerte min nye bil i våres, så brukte jeg da maskin(to hodet biltema), grønn uber pads og blå 3m(ufc)

Det var noen swirls på den, men ikke noe mer. syns det er ganske vanskeligt å se det på sølv farget bil

Scholl har jeg ingen erfaring med, men du trenger ikke å gå på med noe grov kombo på nye bil, med mindre det har fått noen dypere riper under transporten

La 2 lag med voks etter det.

Det er mange andre her som har masse erfaring og bedre tips en meg.

gratulerer med ny bil forresten

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen i klubben :-)

Jeg vil tro en god forvask med prickbort, håndvask og maskinpolering med S30+ og ikke alt for mye press vil holde om ikke bilen er blitt misshandlet under transport.

og så selvfølgelig toppes alt med voks :)

mulig de andre her på forumet kan komme med innspill og evt rette meg om jeg tar feil :P

gratulerer og lykke til :)

Endret av WernerH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En god vask med avfetting, og berøringsvask. Om di skal bruke en da-maskin er det kurrant, men du har nok hard lakk og biltemamaskinen klarer ikke allverdens. Men den fungerer. S30+ og orange pad burde være grov nok kombo, om du ikke har noen defekter/riper i lakken. Da kan du bruke s3gold, men burde hatt en hardere pad.. Burde kanskje hatt IPA(whipedown) den fjerner oljer fra polish etc.. før du legger voks. ev du kan ta en håndvask+tørk før voksen.

Ble vel litt rotete og kjapt skrevet, men i beste mening:)

Kommer sikkert til å bli blankt!

P.S Om du ikke har maskin men skal kjøpe, vil jeg anbefale deg å ikke kjøpe to-hodet maskin alla biltema og heller legge litt mer penger i en f.eks das-6 e.l

Lykke til:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Takk for svar så langt.

Har en roterende maskin som er kjøpt på jula, har øvet meg en god del med denne å synes jeg får det rimelig godt til;)

Bruker prickbort som avfetting og scholl rim 7 på felger, skulle gjerne hatt iron-x men finner ikke dettte til salgs noen plass, forresten noen som vet om man får kjøpt større kvantum av prickbort eller bare på flasker?

Har skomkanon til nilfisk hp vasker. skommer med jif bilshampo med litt cg såpe i. skommer godt det;)

Framgangs måte:

prickbort/rim 7.

skomlegge biln.

avspyling.

berørings vask,

evt caly.

S30+ orang pad.

avfetting og vask på nytt.

så 1 eller 2 lag voks.

Høres dette fornuftig ut?

mvh

Steffen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både iron x og prickbort kan du bl.a handle hos bilnerden.no og exint.no - Her får du god service, fine priser og rask levering :)

( Og rabatt dersom du blir vip medlem )

Du burde også vurdere en vannbasert avfetting, som surfex hd, til vasken. Og et tørkehåndkle i microfiber ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det holder å skumme bilen etter polish, prickbort tar ikke særlig polish..

Høres greit den planen din synes jeg:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg bestille iron-x og surfex hd;)

Vi får bilen så godt som mulig beskyttet før vinteren;)

noen tips til hva man skal bruke på pianolakken på dørstolpene?

steffen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Swissvax Shield til høsten og Swissvax Blau weiss (BMW voks) om våren på min F11 (Sofistograu A 90). Bruker først Swissvax cleanerfluid pro fordi den har litt slipemidler i seg slik at en korrigerer samtidig som en får god heft før en legger et beskyttende vokslag f.eks Shield.

Bruker Flex DA med gul eller sort pad fra Meguiars eller Swissvax sin finishing pad. Bruker også denne komboen på pianolakk stolpene mine for å forhindre at de får skjolder etc

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I mitt hode så skal du ikke trenge å gå på en helt ny bil med DA maskin og Scholl S30+. Den kommer helt sikkert til å være strøken i lakken og du har kun behov for å legge på en beskyttelse før vinteren. For at du skal få et godt resultat med dette så kan du gjerne kjøre prickbort/iron-x/surfex hd først for deretter å ta en lett lakkrens. Det kan være for eksempel Swissvax Cleaner Fluid, Chemical Guys Virtua Bond eller liknende. Som topping (LSP) legger du f.eks en Swissvax Shield eller Chemical Guys Jetseal 109.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I mitt hode så skal du ikke trenge å gå på en helt ny bil med DA maskin og Scholl S30+. Den kommer helt sikkert til å være strøken i lakken og du har kun behov for å legge på en beskyttelse før vinteren.

Det kommer an på om den nye bilen er klargjort hos forhandler eller ikke. Vi som jobber som bilklargjørere har som oftest svært dårlig tid og det blir nok noen swirls og mikroriper her og der underveis, selvom dette er noe jeg prøver å unngå. Men en finpolering med f.eks. S30+ er altså absolutt å anbefale! Alternativt går det vel an å si til forhandleren at man ikke vil ha noen klargjøring, annet enn nybil-service.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men en finpolering med f.eks. S30+ er altså absolutt å anbefale!

Hver sin smak selvfølgelig. Men kombinasjonen nybegynner, Scholl S30+, roterende maskin og helt ny BMW 5-serie... Jeg ser for meg at dette kan ende opp med en bil som ikke ser bedre ut enn den gjorde ut fra klargjøringen.

Jeg hadde spart lakken for enhver sliping frem til den dagen det behøves.

http://www.detailedimage.com/Ask-a-Pro/how-to-detail-a-brand-new-car-featuring-a-mercedes-benz-sls-amg/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Får kjøpe meg swissvax shield og legge på godbilen før vinteren;)

skal se bilen ann når jeg motttar den. kansje det holder med en skikkelig vask og voksing.

S40 kansje?

har scholl en lakkrense?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakk med gutta hos Exint/Swissvax de kan gi deg god veiledning til rett produkt til din bil :-) mail eller tlf.

Hvis du da blir DCN VIP medlem så vanker det litt rabatt også :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Får kjøpe meg swissvax shield og legge på godbilen før vinteren;)

skal se bilen ann når jeg motttar den. kansje det holder med en skikkelig vask og voksing.

S40 kansje?

har scholl en lakkrense?

S40 er fin som en liten "rens". Den inneholder litt slipemidler og vil gi bra heft for voksen. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive