Gå til innhold
MBarne

Felgvoks

Recommended Posts

MBarne    0
MBarne

Trenger en god felgvoks og lurte egentlig på om jeg kunne bruke Collinite 476S, den samme jeg bruker på bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Collinite476 skal nok gå bra ja :) Eller om du kjøper inn collinite845 så tror jeg den er enda bedre! Holder lenge den!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MBarne    0
MBarne

Collinite476 skal nok gå bra ja :) Eller om du kjøper inn collinite845 så tror jeg den er enda bedre! Holder lenge den!

ok, takk :) Er det egentlig noen forskjell på voks og lakkforsegling? Har alltid trodd det var det samme, men ble litt usikker når jeg ser på bilnerden.no?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kriegheim    0
kriegheim

Bruker selv poorboys wheel sealant. Felgene blir mye enklere å vaske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ineditus    170
Ineditus

MBarne, jeg bruker Autobahn og Collinite 845, som begge er gode felgvokser. Det er også gjort en test på dem her inne som du finner ved litt søk. Collinite 845 er den rimeligste varianten med 500 ml for rundt 200 kr, men en KANON på holdbarhet, brukervennlighet og vedlikehold, og det er vel egentlig noe av det jeg prioriterer på mine felger :)

Autobahn er dyrere, men tar det igjen på lukta ;) Denne har egentlig de samme egenskapene som Collinite, men jeg les: tror den har noe dårligere holdbarhet, og den er 319,- for 50 ml.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ineditus    170
Ineditus

Godt forslag Jim, og ikke minst ett flott tiltak! :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MBarne    0
MBarne

MBarne, jeg bruker Autobahn og Collinite 845, som begge er gode felgvokser. Det er også gjort en test på dem her inne som du finner ved litt søk. Collinite 845 er den rimeligste varianten med 500 ml for rundt 200 kr, men en KANON på holdbarhet, brukervennlighet og vedlikehold, og det er vel egentlig noe av det jeg prioriterer på mine felger :)

Autobahn er dyrere, men tar det igjen på lukta ;) Denne har egentlig de samme egenskapene som Collinite, men jeg les: tror den har noe dårligere holdbarhet, og den er 319,- for 50 ml.

Så ikke dette innlegget før nå. Har ikke gått til innkjøp av noe ennå for tenkte å ta dette på sommer og vinterfelger når det er tid for bytte. Men jeg går nok for 845, så får jeg heller se hva jeg gjør neste år :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ineditus    170
Ineditus

Det er ikke noe dumt valg, det er svært god voks :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig