twisterx

Bosch GEX150 som poleringsmaskin?

Hallo!

Jeg eier altså en Bosch GEX150 fra før. Den er ikke så værst til sitt bruk. Har brukt den til å polere båt, slipe gulv osv... Rotasjon kan skrus av og på mens vibrasjon har den hele tiden. Så den kan vel klassifiseres som en DA maskin når rotasjon står på. Ifølge spesifikasjonene så har rondellen en hastighet på 290 - 620 rpm.

http://www.bosch-pro.../gex-150-turbo/

Jeg har ikke planer om å kjøre i gang omfattende korrigering. Bilen trenger ikke det. Men håper den kan brukes til litt lettere poleringsjobber.

Hva tror dere om maskinen min? Brukbar? Eller er det bare å planlegge med kjøp av noe annet dersom man skal ha noe skikkelig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært kult om du festa en pad på den der og prøvde :) Ville kjøpt en kestrel das pro eller hva de heter.Tror slaglengden er veldig liten på denne maskina.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror slaglengden er veldig liten på denne maskina.

Den har ifølge spec'en en "eksentrisitet" på 2,25mm. Det er vel ganske lite ja..

Ser Flex sine maskiner ligger på 8mm. Og med vesentlig høyere turtall også. Hmm...

Endret av twisterx
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd den maskinen, men vil tro det utretter mer enn ren håndmakt i hvert fall. Bruk stive tynne pads så du får utnytttet mest mulig av maskinens bevegelse mot lakken :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker gjør det men er ikke noe du utretter all verden med. Brukte tilsvarende til holofiks i krisetilfeller før jeg handlet dAs-6 selv

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får se hvordan det blir. Uansett ikke noe grovjobbing på gang. Har en 07 520D som skal selges i løpet av høsten som jeg skal shine opp skikkelig. Jeg har hatt den siden ny og er tatt godt vare på hele tiden. Har aldri sett en vaskemaskin og har fått jevne behandlinger med div SV. Har kjøpt litt SV Cleaner Fluid Pro Medium som jeg tenkte å bruke. Denne har en lett slipeeffekt og jeg tror det er alt som trengs for å få lakken optimal. Og om noen mnd kommer helt ny bil som ikke vil trenge noe kraftig behandling.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive