Gå til innhold
Style

Utvendig/innvendig shine av 2004 MB C200CDI

Recommended Posts

Style    0
Style

Hei,

Jeg har nylig kjøpt meg en 2004 modell MB C200CDI som snart har rundet 170 000km. Den skinner fint i lakken på avstand, men det er en del asfaltflekker og noen små lakk skader rundt omkring. Bakruten er preget av 3 markante riper fra vindusviskeren og frontruten med 1000 bittesmå hakkskader etter stein-/saltsprut antakeligvis. Innvendig er det delskinnseter som ser helt greie ut, men kunne godt freshes opp litt. Det lukter også noe i bilen, antar at det kan ha noe å gjøre med AC anlegget. Forrige eier hadde en hund så det kan også være en årsak...

Jeg har brukt noen timer på å støvsuge hunderhår og fjerne møkk, og tatt noen enkle utvendig/innvendig vask av bilen. Men jeg må ærlig innrømme at jeg har lite peiling på ordentlig bilvask og polering etc. Opprinnelig hadde jeg tenkt å ta bilen til en av de mange bilvaskhallene og fått polert den der, men det var helt til jeg kom over dette forumet og ble veldig inspirert av bildene i S&S tråden. Her er det virkelig dyktige folk uten tvil!!!

Jeg aner ikke hvor mye dere tar for å shine opp en bil både innvendig og utvendig, men det hadde vært morro om noen ville prøve seg på min. Jeg bor i Oslo så foretrekker noe nært, men bilen har jo 4 hjul så det er mulig å flytte på seg litt :) Håper på en bra pris og et enda bedre resultat :)

Legger ved noen bilder av bilen, kan ta flere om ønskelig:

bil_1.jpg

bil_2.jpg

bil_3.jpg

bil_4.jpg

bil_5.jpg

bil_6.jpg

bil_7.jpg

Mvh

Sam

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy    6 037
Tommy

Dette er helt klart en jobb for ØHN her på forumet, han er MB entusiast, og har meget god kontroll på lakken på disse. Han holder til i nedre eiker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Om du vil fjerne de asfaltflekkene selv er det bare å kjøpe seg en flaske prickbort.. Begynner å renne med en gang du spruter på, eneste er at lakken må være tørr for å få et godt resultat. Må kanskje på med to runder på denne:)..

Dette er en avfetting som ikke tar trafikkfilm og generel møkk noe særlig, men til asfalt er den vel den beste. Brukes ikke hver vask.

Riper/lakkdefekter og kanskje en vask/ac-rens, er kanske greit å sette bort til folk som har gjort det før. Tror ikke du blir skuffet om du går for "massøren" som er nevnt ovenfor:)

Endret av cocos

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JensChristian    187
JensChristian

Henger meg på Tommy :) ØHN er utrolig flink, bare pass på å holde på haka når du får tilbake bilen :))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig