Kristian Nafstad

Kristian's lille samling

26 innlegg i emnet

Hei,

Nå har jeg fått somlet meg til å ta bilder for å vise frem min lille samling. Helt tilfeldig var det ikke. Kjøpte ny hylle til å ha i uteboden for å få ryddet litt. Utrolig deilig var det!

Må advare mot mobilbilder. Skal få tatt bedre bilder, fant ikke kameraet når jeg hadde bruk for det

Here we go....

Slik så det ut før:

IMG_1142.JPG

Fjernet litt og sorterte skikkelig .....

IMG_1149.jpg

Satt opp ny hylle, sorterte litt og vips:

IMG_1171.jpg

La oss ta en titt på den lille "kolleksjonen" min. Litt "bedre" kvalitet nå, siden jeg fant ut at iPhone bruker litt tid på å få autofokus. Er ikke vits å haste.

Bildene taler for seg selv

Brukte Sonax Quick & Dry til jeg fant ut at Citrus Wash + Gloss var et godt alternativ. Så nå står Sonaxen bare til "pynt". Skjønner ikke hvorfor jeg kjøpte den engang.

IMG_1151.JPG

Hadde ikke noe annet å blande GC, så da ble det Scholl sin beholder som jeg kjøpte på forumet.

IMG_1152.JPG

Brukte en del Turtle & Auto Glym før jeg fant dette forumet. Auto Glym var jo "luksus" i forhold til Turtle, hehe.

IMG_1153.JPG

Fant disse flaskene i Sverige. Genialt til påføring av Surfex & Prickbort gitt!

IMG_1154.JPG

Brukte "Insect Remover" Jessheim -> Finnmark tur-retur ifjor. Var forsåvidt grei den!

IMG_1155.JPG

Har ikke fått testet dette enda.

IMG_1156.JPG

Lake county pads til høyre. Syns de er litt mykere iforhold til Scholl pads til venstre.

IMG_1157.JPG

Kestrel DAS6-Pro

IMG_1158.JPG

Et par meguiars produkter.

IMG_1159.JPG

Textile Clean fungerer ikke helt som forventet.

Kjøpte også, av en eller annen grunn Turtle Color Cure+ til gamle bilen. Ble aldri brukt.

Turtle sin Prewash ble også brukt en del før. Hele flaska er jo innskrompa!

IMG_1160.JPG

My only Swissvax products!

Cleaner Fluid Medium

Cleaner Fluid Strong

Autobahn (50ml)

Shield (200ml)

Detailing Brush

IMG_1163.JPG

Felgførste jeg fant på Mekonomen. Kommer ikke helt til på felgene mine, uheldigvis. Får kjøpe meg en ny.

IMG_1164.JPG

Meguiars Interior Brush

IMG_1165.JPG

Scholl S3, S17+ og S40. Holder hittil, er ikke store flaskene, så blir nok påfyll etterhvert.

IMG_1166.JPG

En Møkkete kanne som inneholder ren Surfex HD. Hadde visst ikke lukket den helt før jeg satte den i bagasjen, så den velvet på en plastpose (Rimi sin), lå sånn i en dag, og vips så var fargen fra plastposen overført til kanna!

IMG_1168.jpg

Min lille samling av håndkleder/kluter

IMG_1172.jpg

De neste bildene vil jeg ikke si går under samlingen min. Det er produkter som er lagt vekk, men jeg får avgi en forklaring siden jeg har dem enda!

Måtte bare se åssen den var, så testet den på gamle bilen. Lukter whitesprit på lang vei, og er ikke noe særlig. Veldig flytende syns jeg. Brukte den inni ene døra bare.

IMG_1167.jpg

Litt garn og poleringsrull før jeg kjøpte maskin. Har hatt dette et par år nå, tror jeg.

IMG_1169.jpg

Jeg håper at dere kan komme med forslag til flere ting jeg kan kjøpe. Tenkte å ta en liten bestilling etterhvert. Trenger litt mer inspirasjon ;-)

Takk for at dere så på samlingen. Oppdaterer ved nye innkjøp.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja. Godt å få sortert litt da. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var veldig deilig! Bruker ikke opp all plassen, men viktig å "reservere" det før dama tar det ;-)

Vurderer å kjøpe meg P21S istedenfor å bruke så mye IronX.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var veldig deilig! Bruker ikke opp all plassen, men viktig å "reservere" det før dama tar det ;-)

Vurderer å kjøpe meg P21S istedenfor å bruke så mye IronX.

Bruk felgrens først, og så IronX etterpå, det er mye(!) billigere. Dersom felgene er veldig møkkete er det også lurt å gå over med Prickbort :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte våtstøvsuger idag.

Falt på Kärcher WD4200. Kjøpte også Foma munnstykke.

IMG_1176.jpg

Måtte jo også teste den litt. Dette var etter sjåførsete og under mattene i baksetet. Nasty shit.

IMG_1184.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe ser du fikk samme resultat som meg etter test av våtsuger.... Og tenk oppi detta har man sitti og kjørt bil! ÆSJ!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hehe ser du fikk samme resultat som meg etter test av våtsuger.... Og tenk oppi detta har man sitti og kjørt bil! ÆSJ!

Jeg vet ikke om jeg skal si jeg er fornøyd eller ikke. Glad jeg fikk ut så mye dritt, men hadde ikke håpet på at det var så mye. Fylte opp en bøtte til som var maken Igår. Nå er støvsugeren hos en kompis av meg. Han har 87 modell golf, så det kan bli spennende !

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag kom pakken min fra Exint.

1xp21s refill

3m maskeringsteip

SV metal polish

Chenille vaskehanske

SV stickers

P21s står og støtter opp så jeg får lakkert, så har bilde av det andre

post-3848-1344685411,35_thumb.jpg

Noen erfaringer meg SV metal polish? Er finere enn autosol?

Endret av kristian_
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært å handlet Polytrol. Jac anbefalte den, så kan like så godt prøve den. Gleder meg ! post-3848-1346499156,79_thumb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SV Metall Polish er finere ja, den har ikke slipekorn - men den renser godt og gjør en god jobb på f.eks. krom endestuss. :)

Og det er flere enn Jac som anbefaler Polytrol...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det er flere enn Jac som anbefaler Polytrol...

Tror ikke han mente at jeg var den eneste som gjør det Simen, men når vi snakket sammen på FB så nevnte jeg det produktet for han. Er vel ikke så farlig om han skriver 'Jac', 'Simen' eller en annen bruker her inne?

Kristian: Flott du fikk kjøpt dette, godt produkt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke han mente at jeg var den eneste som gjør det Simen, men når vi snakket sammen på FB så nevnte jeg det produktet for han. Er vel ikke så farlig om han skriver 'Jac', 'Simen' eller en annen bruker her inne?

Var ikke slik mente heller, jeg bare skrev det slik fordi jeg også anbefaler det produktet og støtter opp under det. See? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser nå hva du mente :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke slik mente heller, jeg bare skrev det slik fordi jeg også anbefaler det produktet og støtter opp under det. See? :)

Misforsto deg jeg og, hehe. Sorry!

Forresten så opplever jeg litt mikroriper på bakluka. Kjørt s3,17,40. Vet ikke om det kommer når jeg buffer eller hva jeg gjør :/ tips?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipset er å teste om det kommer når du buffer. Frem med maskinen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får kjøre på med s17 i morra og se. Har mye jeg skal få gjort på kort tid i morra gitt. Må vel begynne kl 9, hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dobbelpost

Endret av kristian_
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ta en liten oppdatering. Har vært litt slapp i det siste, sorry!

Har kjøpt meg noen stickers. Tenkte å montere en på BMWen etterhvert.

34acef78.jpg

Også har jeg skaffet meg Swissvax crystal for å teste åssen den er, samt Black Wow! som fungerte veldig bra

8a433abb.jpg

Jeg kjøpte tydeligvis noe som ikke blir produsert lengre hos ScandicShine, så jeg fikk en hvit spider pad. Sendte mail og fikk tilsendt en gul Scholl pad sammen med S03. Så snille som ScandicShine er lot de meg beholde spider pad (selv om jeg ikke vet hvordan jeg tørr å bruke den)

ad5cbec1.jpg

Og noe som jeg har siklet på lenge er bøtte med grit guard og gammaseal. Mangler bare "underlag" til dem nå. Litt tunge å gå rundt bilen med.

6b1119ed.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spiderpaden bruker du hvis du har veldig hard lakk og/eller mye swirls, der du vanligvis ville funnet frem ullpad. Vær obs på at det er mye cut i spiderpaden.

Fordelen med spiderpad kontra ull er at hvis man ikke er vant til å kjøre ullpad, får man ca samme cut. Slissingen gjør at den er litt kaldere enn en vanlig skumpad, og siden man ikke kan kjøre ull på DA-maskin er spiderpaden en flott mulighet til å få "ull-cut" med DA også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset, Christer! Kanskje det kan hjelpe meg med å få fjernet swirls på bakluken og taket da. Jeg får nesten prøve det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive