Arne

rettigheter v/feil i annonse

Har kjøpt meg ny bil (volvo v50 ,2011 mod) og i annonsen så sto det at bilen inneholder AUX-inngang.Dette er noe som følger med i high performance lyd systemet ,og ikke i performance som jeg har.Butikken som solgte bilen sier det ikke er noe og gjøre med dette,men jeg kan få heve kjøpet om jeg ønsker.Noe jeg ikke vil.

Kan jeg kreve at det blir ordnet opp,eller er jeg tjanseløs her?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stod vell kansje "forbehold om feil i annonse" ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer,men tror ikke de kan gjemme seg bak den hele tiden.Om du selger en bil og krysser ut for "selges som den står" så er ikke du fritatt for alt som måtte dukke opp ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er kanskje en sånn ting som bør avklares ved besiktigelse av bilen? Står det noe i utstyrslisten/kontrakten om hvilket stereoanlegg det er i bilen? Står det "High Performance" der så har man vel en grei sak, men den kontra de jo fint med å tilby å heve kjøpet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står ikke noe i annonsen eller kontrakten.Bilen er tatt inn fra sverige og de har ikke utstyrsliste sier de.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer,men tror ikke de kan gjemme seg bak den hele tiden.Om du selger en bil og krysser ut for "selges som den står" så er ikke du fritatt for alt som måtte dukke opp ;)

Selger har opplysningsplikt, og kjøper har undersøkelsesplikt. Dette burde du strengt tatt undersøkt før du kjøpte bilen, iogmed at det tydeligvis er viktig for deg.

De har tilbudt deg å heve kjøpet, og iht loven er det mer enn nok fra deres side.

Du kan ikke kreve mer med loven i hånd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive