Gå til innhold
Glema

Daytona Felgbørste

Recommended Posts

Glema    1
Glema

Hei alle sammen. Har lest her inne endel, men er helt ny innenfor "faget" deres.

Prøvd litt på egen hånd (Bilpleie for dummies:-D), men fant ut at jeg mangla alt

av utstyr.

For å rette på dette bestilte jeg bøtte m/gritguard og EZ felgbørste fra scandicshine.

Når pakka kom i dag, Hadde jeg fått Daytona istedet for EZ.

Ser at prisen på disse er lik, men det virker som de fleste av dere bruker EZ.

Så derfor: Hva er forskjellen på disse to? Er det hvert bryderiet å ringe/maile for å få bytta?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rune90    6
Rune90

Den er vel så og si helt lik bare navnet ;) Hadde ikke sendt mail for og byttet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Glema    1
Glema

Takk for raskt svar :). Utover disse to tingene har jeg microfiberhanske, NXT såpe, water magnet, og noe microfiber fra Meguiar, + høytrykkspyler. Hva bør være det neste jeg går til innkjøp av?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
marius_kj    2
marius_kj

Surfex HD til avfetting og Prickbort for å fjerne asfalt vil nå være et naturlig steg videre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rune90    6
Rune90

En god avfetting er et must, da har du for eks Surfex hd og prickbort. Mer mikrofiber kluter for det kommer det til og gå mye av.

Evnt litt polerings utstyr ( maskin,middel,pads osv) og en god voks ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ineditus    170
Ineditus
Har lest her inne endel

Da MÅ du ha kommet over: TRYKKPÅMEG , ellers så skjønner jeg ingenting :huh: Tråder som dette blir opprettet nesten daglig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sandera    168
sandera

Synes poleringsmiddel høres ut som neste steg. F.eks Meguiars Step 1-2-3. Fåes bla. på Bilxtra.

Du kan med fordel bytte ut steg 3 med en annen voks. Når du først er på bilxtra ville jeg selv tatt med Meguairs #16 hvis butikken fortsatt har den inne.

...Og som de andre nevner er en god avfetting veldig lurt. For å slippe å handle på nett kan du ta med deg en Kcl-avfetting fra Torshov og Prickbort fra statoil.

Endret av jalmar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Glema    1
Glema

Da MÅ du ha kommet over: TRYKKPÅMEG , ellers så skjønner jeg ingenting :huh: Tråder som dette blir opprettet nesten daglig.

Ser den og legger meg flat. :ph34r:

Synes poleringsmiddel høres ut som neste steg. F.eks Meguiars Step 1-2-3. Fåes bla. på Bilxtra.

Du kan med fordel bytte ut steg 3 med en annen voks. Når du først er på bilxtra ville jeg selv tatt med Meguairs #16 hvis butikken fortsatt har den inne.

...Og som de andre nevner er en god avfetting veldig lurt. For å slippe å handle på nett kan du ta med deg en Kcl-avfetting fra Torshov og Prickbort fra statoil.

Takk for tipset:) Skal gjøre det

Endret av Glema

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Hei alle sammen. Har lest her inne endel, men er helt ny innenfor "faget" deres.

Prøvd litt på egen hånd (Bilpleie for dummies:-D), men fant ut at jeg mangla alt

av utstyr.

For å rette på dette bestilte jeg bøtte m/gritguard og EZ felgbørste fra scandicshine.

Når pakka kom i dag, Hadde jeg fått Daytona istedet for EZ.

Ser at prisen på disse er lik, men det virker som de fleste av dere bruker EZ.

Så derfor: Hva er forskjellen på disse to? Er det hvert bryderiet å ringe/maile for å få bytta?

Forskjellen tidligere var at Daytonabørsten hadde tykkere streng enn EZ-børsten, men etter at veldig mange EZ-børster knakk ved overgangen fra strengen til treskaftet, så la de om produksjonen og begynte å bruke samme streng i EZ-børsten også. Den eneste gjenværende forskjellen nå er at Daytonabørsten er rød og EZ-børsten er blå.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig