Klykken

Varmgang i pad. Smeltet!

53 innlegg i emnet

Hadde en økt på bilen min idag, på tre og en halv time i strekk..

Vekslet mellom to Scholl-pader og nå på slutten, etter ca en time med samme pad begynte det å lukte litt smått svidd, så jeg stoppet og så at paden bulte inover, og dette hadde skjedd:

i2cZu.jpg

Maskinen jeg brukte er en Krauss 900W DA, om det er relevant. Er det noe krøll med bakplaten, mon tro? Er vel den som er årsaken, tipper jeg, ettersom den var brennhet...

Er det flere som har opplevd samme?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en kompis av meg her på forumet "bendiksen" lånte min krauss 500W DA maskin tl en jobb, og der eksploderte SCHOLL padn....

jeg anbefaler Hexlogic eller uber til DA...funker j***a bra på min :)

Jeg siterer det som ble skrevet i MMS: "Ikkje kjøp scholl pute til DA!"

IMG_06031.jpg

grunnen til at dette skjer vil jeg tro kommer av at limet som holder pad sammen med bakside"fôret" ikke tåler påkjenningen fra en DA maskin da det gjerne rister mer :P

Endret av WernerH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en kompis av meg her på forumet "bendiksen" lånte min krauss 500W DA maskin tl en jobb, og der eksploderte SCHOLL padn....

jeg anbefaler Hexlogic eller uber til DA...funker j***a bra på min :)

Jeg siterer det som ble skrevet i MMS: "Ikkje kjøp scholl pute til DA!"

grunnen til at dette skjer vil jeg tro kommer av at limet som holder pad sammen med bakside"fôret" ikke tåler påkjenningen fra en DA maskin da det gjerne rister mer :P

Hehe, såpass? Var ikke så galt hos meg heldigvis. Holdt på på taket på høyeste styrke, så om paden hadde "eksplodert" ville det blitt noen dype sår!! :eek:

EDIT:

Okei, da er dette tydeligvis et vanlig problem. Men mener å ha lest at padene har blitt bedre nå i det siste? Mulig jeg tuller?

Endret av Klykken
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke vet jeg..men jeg liker godt uber og hexlogic :) har ikke prøvd scholl sine da :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det er andre type pads folk i scholltråden anbefaler her på forumet, ja. Men da er jeg iallefall en erfaring rikere, og i tillegg litt forbannet. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe har vert der selv :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil bruk kaller jeg dette.. Jeg har aldri opplevd noe sånt med Bigfoot, Flex DA eller Krauss..

Kun med roterende, og da var det min egen feil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lake Country på prøves :P takk for tipset cesandberg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er designet på bakplaten som skaper dette problemer, ved at varmen fra motoren forplanter seg nedover i skruen bakplaten er festet med, og dermed varmer opp padsene.

Dette har ingenting med at det er Scholl pads å gjøre, jeg har tatt livet av alle mulige pads ved å grovrubbe på das6-pro og det er varmen som gjør det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil bruk kaller jeg dette.. Jeg har aldri opplevd noe sånt med Bigfoot, Flex DA eller Krauss..

Kun med roterende, og da var det min egen feil.

Hvilken feil bruk kan forårsake dette da? Jeg er nybegynner deluxe, så all slik informasjon er veldig relevant for min del. :P

La også merke til at denne paden ikke hadde printet inn "Scholl concepts blablabla" i borrelåsen, slik som de andre padene fra scholl har.

EDIT:

Det er designet på bakplaten som skaper dette problemer, ved at varmen fra motoren forplanter seg nedover i skruen bakplaten er festet med, og dermed varmer opp padsene.

Dette har ingenting med at det er Scholl pads å gjøre, jeg har tatt livet av alle mulige pads ved å grovrubbe på das6-pro og det er varmen som gjør det.

Merket at bakplaten var temmelig varm, ja.

Endret av Klykken
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det ikke står printet inn Scholl har ingenting med saken å gjøre, men om du ser svaret til Knutis så skjønner du.. Om du bytter pads hyppigere feks etter hvert panel så er det lettere å unngå.

Jeg har som sagt aldri opplevd det, men jeg bytter alltid pads etter hvert panel når jeg rubber med DA.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La også merke til at denne paden ikke hadde printet inn "Scholl concepts blablabla" i borrelåsen, slik som de andre padene fra scholl har.

Scholl lager pads til mange forskjellige firmaer, og kun de som utelukkende er produsert for forbrukermarkedet får dette printet. :)

Det har ingen praktisk betydning, for paddene er de samme.

Løsningen: Når du rubber bytter du pad for hvert panel, og ha gjerne minst 3 stk å bytte mellom slik at de rekker å kjøle seg ned. Etter en time på denne maskinen smelter limen uansett produsent.

Riv gjerne av padden og kjenn på bakplaten etter litt hard rubbing, så kjenner du det. Skruen blir så varm at du brenner deg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, okei. Bytter mellom to pads, da jeg ikke har flere enn det av samme farge enda. Så får sjekke tempen litt oftere innen jeg får tak i flere.

Takker for tips og svar så langt! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for et kjempetips ang varmgang :) er ikke rart jeg ikke har merket noe, har 2 hexlogic og en uber som jeg veksler mellom :P

Endret av WernerH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som en liten oppsummering, er det bakplaten det er noe feil med, eller er det rett og slett slik at man må bytte pads med DA veldig ofte? Isåfall, hva er feil med bakplaten?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at det er dette som er problemet:

Dvs at det er både og. Bytte pads ofte pga bakplaten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så å bytte bakplate har ikke noe å si, fordi det er selve skruen som er en designerfeil? Hva med bakplate med tykkere skum, kanskje ikke varmen vil nå padden på samme måte....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl lager pads til mange forskjellige firmaer, og kun de som utelukkende er produsert for forbrukermarkedet får dette printet. :)

Det har ingen praktisk betydning, for paddene er de samme.

Løsningen: Når du rubber bytter du pad for hvert panel, og ha gjerne minst 3 stk å bytte mellom slik at de rekker å kjøle seg ned. Etter en time på denne maskinen smelter limen uansett produsent.

Riv gjerne av padden og kjenn på bakplaten etter litt hard rubbing, så kjenner du det. Skruen blir så varm at du brenner deg.

Stemmer godt det du sier her, er nok ikke padene som er problemet, alle maskinene i DAS6 utførelse ser ut til å ha samme designfeil på gearoverføringene, dette kombinert med dårlig designet bakplate gjør bakplata gloheit.

Jeg løste problemet sånn halvveis ved å kjøpe med Lake Country bakplater, tar litt lengre tid for varmen å komme igjennom disse :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive