johnhell

Såpe til vinteren

Nå er NXT flasken min tom, og jeg må handle inn nytt. Hvilken såpe bruker om vinteren? Brukte NXT sist vinter og var veldig fornøyd med den. Tenkte å handle inn Prickbort også til å bruke av og til.

Noen som har prøvd Chemical Guys: Strong Wash (Bug Bugger)

Eller anbefales Chemical Guys Citrus wash & Gloss til vintersbruk ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chemical Guys cw&g holder ofte den ellers er Duragloss 901 en super såpe også.

Har du en holdbar sealer på bilen funker det med Prickbort, men har du noe som ikke er av det sprekeste kan Prickbort fjerne noe beskyttelse og du bruker den ofte. da er det bedre å spyle bilen i selvvasken med høytrykk innimellom (1 gang pr 14 dag minimum)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chemical Guys cw&g, Nxt, Duragloss 901, Soft wash og Gold Class er gode såper..

Ellers er det som Truls sier, har du sealer/voks på bilen vil nok prickbort redusere levetiden på beskyttelsen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en gallon med Chemical Guys Strong Wash og er kjempefornøyd med den. Bruker å blande den med Chemical Guys cwg for å få endra bedre vaske effekt.

Fungerer også veldig bra i foamgun! Bruker en blande en dæsj DP extrem foam og Chemical Guys strongwash og det skummer noe sinnsykt :) Helt alene skummer den ikke så veldig mye, virker som blandingen der er en match made in heaven.

Generelt bruker jeg den for å "sprite opp" vaskevannet så den tar mere dritt av lakken. Så jeg bruker strong wash hver gang jeg vasker bilen og blander den etter behov.

Endret av Chrisjs
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Optimum Car Wash? Er en liten fan av Duragloss 901 selv, men OCW er ikke å forakte. Har kjøpt Optimum No Rinse nå til vinteren. Både gleder og gruer meg til å forsøke å vaske bilen med Microfiber uten skylling. Og så kan du bruke ONR både som QD og Claylube. 3 ting på en gang - det går jo det!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive