thatguy

Galvanisert jern

Neida, ikke bil men hestehenger ;-)

De fleste hestehengere har understell, drag og beslag av galvanisert jern. Dette kan bli misfarget og stygt etter litt tid.

Nå har vi kjøpt en ny henger og den er blank og fin og jeg hadde tenkt å bevare den slik, men hvordan holder vi de galvaniserte delene pene? Noen idéer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke si noe for sikkert, men regner ikke med det fins noe som er spesielt egnet for vedlikhold av galvanisering. Må vel bare gjøre som du ellers ville gjort med en bil, vaske ofte !

Ville tro det er litt av grunnen til at mange hengere er stygge, da de sjeldent/aldri blir ordentlig vasket, ihvertfall ikke understell.

Så litt nøye vedlikhold med en god avfetting i ny og ned gjør vel sikkert susen ! Går jo også an og ta en skikkelig shine noen ganger i året. Er det jeg ville gjort om jeg hadde eid en henger ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om det er galvanisert jern burde det jo gå an å legge voks på det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke noe i veien for å vokse galvanisering. Syns bare det begynte å bli litt drøyt å vokse drag,ramme og understell på en henger. Men for all del, må gjerne gjøra det !

Edit : Har du prøvd den Bilt-hamber wax'n cesandberg ? Kikka litt på den sjøl, å lurte på om den var noe særlig.

Endret av TrulsMoen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme utfordring på min Gaupen henger. Holdt den strøken gjennom sommeren, men en tur på saltet veg for å levere snøfreseren på verkstedet gjorde at hengeren ble ødelagt. Det galvaniserte draget har blitt helt prikkete. Har prøvd med flere forskjellige avfettinger, samt polering. Men det blir ikke borte. Eneste alternativet nå er å kjøpe ny tilhenger.. :thumbdown:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TrulsMoen: Nei, jeg har ikke ,det, men siden den er klar/gjennomsiktig så regner jeg med at den duger til slikt.

Hva med å spørre importør om du kan lage en test for de på den, og kanskje snike til deg en kanne? :fun:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive