Cobber

Mye sort plast på ny Tiguan

På "Fun og Trend"-utgaven av VW Tiguan er det mye sort plast som ikke er lakkert. Hvordan kan jeg konservere eller ta vare på plasten slik at den holder seg? Ønsker forslag til produkter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe middel som egentlig tar vare på plasten er vanskelig å finne. Den beste måten å ta vare på slik plast er å parkere den i garasjen og hold den unna sterk sol og kraftig blanding med avfetting/APC a la typen SurfexHD.

De fleste plastfornyere holder er vask eller to før den mister virkningen. Mulig det beskytter plasten litt til den vaskes av, men jeg har ikke sett noen virkelig teste om slikt beskytter plast over tid.

Polytrol gir tilbake fargen og er holdbar på plast som har falmet. Men Polytrol blir sjelden 100% skjoldfritt på større flater, så jeg ville ikke hatt det på nesten ny bil hvor plasten er fin fra før. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel som nevnt over.. Men Gtechnic har vel en god plastforsegling, som skal beskytte mot uvstråler? Eller har jeg blingset? Og hvor mye den faktisk beskytter en kanskje en annen sak.

Når det er sagt, synes jeg Chemical gyus g6 hypercoat/ carpro perl, er to gode vannbaserte "dressinger". Det finnes jo mange forskjellige:)

P.S Choll no gloss er kanskje et alternativ, men blir som en QD til matte overflater..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Det er også mye sort gummi rundt vinduene, mer enn jeg er vant til fra andre biler. Noen "oppskrift"?

Illustrasjon:

81_939797512.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gummi "oksiderer" og suger til seg skitt som jevnlig krever at det rengjøres. Gummilister kan vaskes med sterk SurfexHD på lofritt papir eller mikrofiber til det ikke smitter over sort på kluten og så settes inn med f. eks Swissvax Pneu :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville nå brukt Polytrol på plasten. Har ikke hatt noe problem med at det blir skjoldete. Bruker en påføringspute til å påføre med, også tørker over med en gammel MF etterpå. Den metoden virker ihvertfall for meg ;) Gjorde det på en Transit Connect, der var hjulbuer, lister, kanaler og fangere i ulakkert plast. Den blei ikke skjoldete.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville nå brukt Polytrol på plasten. Har ikke hatt noe problem med at det blir skjoldete. Bruker en påføringspute til å påføre med, også tørker over med en gammel MF etterpå. Den metoden virker ihvertfall for meg ;) Gjorde det på en Transit Connect, der var hjulbuer, lister, kanaler og fangere i ulakkert plast. Den blei ikke skjoldete.

Og du har sjekket finishen etter et par måneder?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gummi "oksiderer" og suger til seg skitt som jevnlig krever at det rengjøres. Gummilister kan vaskes med sterk SurfexHD på lofritt papir eller mikrofiber til det ikke smitter over sort på kluten og så settes inn med f. eks Swissvax Pneu :)

Eller kansje Swissvax Seal feed

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og du har sjekket finishen etter et par måneder?

Nei, ser den hver dag. Bilen til fatter'n ;) Nå har det jo gått såpass lang tid at det er på tide med et nytt lag, eller så skulle jeg tatt noen bilder. Kan prøve å huske på det til neste gang, så kan du få se at det er mulig å få det så å si skjoldefritt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive