markus1

Kald garasje

Noe med erfaring som bruker gassvarme i garasjen når de polerer om høst/vinter?Jeg bruker gassvarmer på 36kw.Dette er helt supert,da jeg varmer opp 48kvm fra 2 til 25 grader på ca 35 min.Problemet er bare at når bilen er vasket og tørket ute(hvis forhold)og jeg setter varmeren på ene siden,så tørker bilen veldig greit.Men samtidig slår det seg på andre siden på bilen.Jeg bærer gassvarmeren selvfølgelig rundt bilen,alt etter hvor jeg polerer.Men lurte på om noen hadde erfaring med dette,og som kanskje hadde funnet en løsning?Er det rett og slett for fuktig på denne årstiden?Prøver også å skille mellom tørre og våte områder,mener med det at du ikke skal ta våt bil inn i garasjen og tørke den,men aller helst tørke ute,under forutsetning at det går an.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har avfukter i tillegg til gassvarmer, så da har jeg en forholdsvis lav luftfuktighet i utgangspunktet (ca 60%)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilken avfukter,og til hvilken pris?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja hvilken avfukter, det skulle jeg hatt også...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg har avfukter i tillegg til gassvarmer, så da har jeg en forholdsvis lav luftfuktighet i utgangspunktet (ca 60%)

60%RF er vel regnet som ganske høyt.

Anbefalte verdier for inneklima er 20-40%RF. Alt over 50%RF kan bidra til vekst av midd og muggsopp samt fuktskade.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan finner dere ut av luftfuktigheten? Kjører gass ovn og avfukter jeg også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvordan finner dere ut av luftfuktigheten? Kjører gass ovn og avfukter jeg også.

Jeg har en slik avfukter å det står hvor mangen % luftfuktighet det er i rommet på den, i tillegg så har jeg en hygrostatmåler på veggen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har mye avfuktere på Bauhaus også Truls... Åssen de er på pris vet jeg ikke..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takker Bernhard, får sjekke det ut en dag... merker det er litt fukt i garasjen nå om dagen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive