Tonyl

Trenger expert hjelp: audi lakk+S17+Uber pad+DA

Hei.

Vet ikke om jeg har gjort noe feil eller om lakken er hard. Jeg fikk ikke "fjernet" riper som jeg trodde S17 lett skal ta i kombinasjon med oransje og gul uber pad. Trenger litt råd fra dere.

Utstyr som ble brukt:

Scholl S17+

Kestrel DA pro 6

Uber pads 160 mm gul og oransje

Audi Havannasort metalic lakk A6 2011-mod.

Hvordan har jeg gått fram:

Spredde produktet over hele området med hastighet/trinn 1 på DA maskinen. Økte så til trinn 3. Kjørte over 4 ganger så økte til trinn 4. Jeg kjørte på trinn 4 helt til produktet ikke "syns" på lakken mer. Hva jeg mener med (1) runder her er: kjørte fra høyre mot venstre og tilbake til høyre med overlapping. Helt til området er dekket. Da regnet jeg dette som en runde. Neste runde ble da nedover og så opp igjen og ned igjen (bortover) osv.

1. Må jeg legger mer press på maskinen slik at pad-en sliter med å spinne? Jeg har egentlig bare trykket lett på maskin mot panelet.

2. Er det bedre å varme opp lakken? Med for eksempel 500-watts arbeidslamper (som jeg har tilgjengelig). Jeg hadde lampen på avstand for å ikke bli svett og blendet..

3. Kjører flere runder?

4. Bruker mindre pad? f.eks 80-100 mm? Da er presset/trykket konsentrert på en mindre området med en lite pad enn med en stor pad

5. Gå over til S03 gold med uber pad eller scholl S17+ i kombinasjon med gul/lilla scholl pad? Det er dette jeg egentlig tenkte å gå for.

Riper kan ses til venstre for lampen.

post-3399-0-38089500-1343118390_thumb.jp

Spredning av S17+ manuelt

post-3399-0-90700200-1343119003_thumb.jp

Så mye brukte jeg.

post-3399-0-49504700-1343119112_thumb.jp

Endret av Tonyl
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk 4 erter produkt, spre på trinn 1 på maskinen. Deretter kjører du maskinen rett opp på trinn 6 og presser så mye du kan uten at puten slutter helt å rotere. Bevege maskinen over lakken med en hastighet av ca 1cm/sekund.

Hvis lakken er skikkelig hard kan du gjenta dette kanskje 30-40 ganger på samme område og fortsatt ikke fjerne ripene. Løsningen er en roterende maskin :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er rimelig hard lakk,som er god og jobbe på.Men du må nokk legge bra med press på masikna,om du skal greie og korrigere og få bort rds.

Kan også kjøre en to stegs for og få dette bedre,da med S03g på gul scholl og S17+/S30ec på orange pad til slutt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nettopp tatt en bil med samme lakk, en A4,b7. Her måtte jeg til slutt gå på med s03g og orange/lilla scholl pad på de værste stedene for og få bukt med rds, i tillegg la jeg MYE press på maskina.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TAkk for tilbakemeldinger. Da må jeg nok gå til innkjøp av S03 og lilla/oransje scholl pad.

Men vil være bedre å bruke mindre pad (80-100mm kontra 140 mm og oppover)? Jeg tenkte da vil kraften/pressen blir konsentrert på en mindre overflate. Pad og rubbing/polish jobber mer effektiv?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TAkk for tilbakemeldinger. Da må jeg nok gå til innkjøp av S03 og lilla/oransje scholl pad.

Men vil være bedre å bruke mindre pad (80-100mm kontra 140 mm og oppover)? Jeg tenkte da vil kraften/pressen blir konsentrert på en mindre overflate. Pad og rubbing/polish jobber mer effektiv?

Grovere polish vil hjelpe.

Det viktigste er å få opp varmen, med DA synes jeg det er enklest med litt større pad :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har som nybegynner inntrykk av att så små pads kun brukes på trange plasser.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk ØHN.

Lena: Jeg har selv det samme inntrykket.

Endret av Tonyl
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor holder du til? Er det egen bil du tar?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor holder du til? Er det egen bil du tar?

Bor i Oslo. Det er egen bil ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første bil du tar? Tok min første i helga, og jeg har vel mildt sagt blitt hekta.. hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 3. bil, men første gangen med "tysk" lakk. DCN har høyt smitteeffekt. Er man først i gang med bilpleier, er det nok ingen vei tilbake. :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oransje scholl-pad (ikke waffle-pad) er vel egentlig en polishpad med lite cut (correct me if I'm wrong).

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=71_83&product_id=222

Oransje waffle-pad ( http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=71_83&product_id=467 ) er derimot en cuttingpad. Litt forvirrende dette at de ikke kan ha farger som samsvarer litt bedre med cutting-evne og produkt synes jeg, men det er vel en vanesak når man blir litt varmere i trøya.. :P

Endret av KongKlykken
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oransje scholl-pad (ikke waffle-pad) er vel egentlig en polishpad med lite cut (correct me if I'm wrong).

http://www.scandicsh...&product_id=222

Oransje waffle-pad ( http://www.scandicsh...&product_id=467 ) er derimot en cuttingpad. Litt forvirrende dette at de ikke kan ha farger som samsvarer litt bedre med cutting-evne og produkt synes jeg, men det er vel en vanesak når man blir litt varmere i trøya.. :P

Du har nok rett KongKlykken. Jeg mente gul scholl rubbing pad... tenkte nok på oransje uber pad da jeg skrev scholl pad. :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker små pads på trange plasser ev ved spotkorrigering etc.. Når du bruker små pads blir det ikke like varmt like fort, og kan være greit på plastikk.

Jeg vil si at man får mer press med større pad,da små pads ikke har samme motstand.. Feks om man bruker 4" burgunder meguiars pad med makita, vil padden kjennes mykere pga størrelsen.

Dette ble kanskje litt innviklet forklart, men i beste mening:) og ikke minst min personlige mening:)!

Endret av cocos
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er man først i gang med bilpleier, er det nok ingen vei tilbake. :-)

En hyggelig bieffekt er at mange vil diskutere bil og pleie i lønsjen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive