Elly

Har handlet, Noe jeg mangler?

Hei,

Er helt ny på dette med polering osv... Etter å ha lest mye på forumet og sett resultatene folk får så fikk jeg lyst å prøve meg også!

Har handlet:

-Poleringspakke Menzerna og Uber 140mm (Bilnerden)

-Kestrel DAS-6 Pro (Bilnerden)

-Claybar kitt

Så tenkte jeg å dra innom Bilxtra å handle meg en Meguiars vaske hanske, litt mikrofiber kluter og et slikt tørkehåndkle.

Men så leste jeg litt, etter som jeg forsto så trenger jeg en sealer etter poleringen??

Har Bilxtra en grei sealer?

Trudde jeg kun måtte ha på voks etterpå jeg?

Har Bilxtra en grei voks?

Har en skikkelig industri steamer som jeg kan regulere varme ifra 0 til 160 grader på! Så denne burde være bra nokk til vaske delen. (+ avfettning,såpe osv selvsagt)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten voks eller sealer, begge deler blir overkill..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten voks eller sealer, begge deler blir overkill..

Ok, takk :) Vet du om Bilxtra selger en grei voks som ikke koster like mye som maskina?
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilxtra pleier og selge "meguiars next gen tech wax", som er en helt grei over disk voks :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilxtra pleier og selge "meguiars next gen tech wax", som er en helt grei over disk voks :D

Ser de har den på lager her i byen :) Får ta en tur innom i morgen å handle litt! Blir vell helt hekta på dette... Mye vil ha mer :P
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men når jeg polerer, skal jeg polere til jeg er fornøyd også fjærne restene med MF klut? Og skal bilen vaskes etterpå med såpe/avfetting, eller kan den vokses etter polering??

Og hvorfor maskeres panelene på bilen opp i små områder? Kan jeg ikke bare polere et lite område ,så fortsette vidre bortover etterpå?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være greit å ta en runde med sterk blandin Surfex HD mellom polering og voks, for å fjerne polishrester :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så tenkte jeg å dra innom Bilxtra å handle meg en Meguiars vaske hanske, litt mikrofiber kluter og et slikt tørkehåndkle.

Trudde jeg kun måtte ha på voks etterpå jeg?

Har Bilxtra en grei voks?

Meguiar'a sin vaskehanske har fått veldig dårlig omtale her, at den riper veldig, så den ville jeg nok styrt unna. Dersom du har en Maxbo e.l i nærheten så er en murersvamp ett mye bedre alternativ. Mikrofiberkluter finner du masse av på bla SmartClub om du er i nærheten av det. Clas ohlson har gode tørkehåndkler som er for hunder, men disse er ripetestet, har god sugeevne og fungerer godt.

BilXtra skal ha AG HD Wax som flere har snakket godt om her :) Ellers kan du bestille Collinite 845 fra Bilnerden her: http://bilnerden.no/...&products_id=35

Den er rimelig, god brukervennlighet og god holdbarhet :)

Håper dette hjalp deg noe.

Endret av Jac
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være greit å ta en runde med sterk blandin Surfex HD mellom polering og voks, for å fjerne polishrester :)

Ok, men å polere til jeg er fornøyd også fjerne restene med MF er greit? Og hvorfor dele opp bilen med maskeringstape?

Tusen takk for nyttige svar alle sammen! Gleder meg til å motta min første maskin og begynne!

Meguiar'a sin vaskehanske har fått veldig dårlig omtale her, at den riper veldig, så den ville jeg nok styrt unna. Dersom du har en Maxbo e.l i nærheten så er en murersvamp ett mye bedre alternativ. Mikrofiberkluter finner du masse av på bla SmartClub om du er i nærheten av det. Clas ohlson har gode tørkehåndkler som er for hunder, men disse er ripetestet og fungerer godt i begynnelsen.

BilXtra skal ha AG HD Wax som flere har snakket godt om her :) Ellers kan du bestille Collinite 845 fra Bilnerden her: http://bilnerden.no/...&products_id=35

Den er rimelig, god brukervennlighet og god holdbarhet :)

Håper dette hjalp deg noe.

Ok,Så vaskehanske ifra Meguiars styrer jeg unna... Bilxtra har sikkert greie MF kluter?
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de er helt greie, men dyre til tross for kvaliteten :) 99,- for 6 kluter..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man deler opp bilen med tape for å vise 50/50 bilder. (eller ved testing av produkter på lakken) Er ikkje nødvendigt å gjere dette. Men kan være greit å tape lister osv som du ikkje skal polere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de er helt greie, men dyre til tross for kvaliteten :) 99,- for 6 kluter..

Ok, tusen takk :) 99,- for 6stk? Syntes det hørtes billig ut jeg, Bilnerden tar 35,- for en + frakt osv ...
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kjøper Meguiar's Supreme Shine mikrofiberkluter er det gode kluter, men vær forberedt på å betale heftig overpris for dem.

Når det gjelder oppdeling av bilen med tape er ikke det noe du gjøre, det gjøres hovedsaklig for å vise en 50/50-forskjell mellom ubehandlet og behandlet lakk. Hvis du ikke har tenkt å legge ut lange show & shine-tråder med masse bilder av hva du har gjort, så kan du fint hoppe over dette og spare noen meter tape. Hvis du derimot har tenkt å legge ut slike tråder, er 50/50-bilder påkrevd ;)

Clas Ohlson har gode kluter (3-pakningene) og tørkehåndklær (hundehåndkleet har blitt nevnt, dette er knall). I tillegg har de som regel et rikholdig utvalg av Sonax-produkter. Disse er veldig undervurdert, sannsynligvis fordi de selges hos Clasern, men med unntak av felgbørsten og vaskesvampen er det veldig gode produkter.

Jeg vil særlig trekke frem felgrensen deres, samt den ene såpen (ikke wash&was-såpen), den flytende voksen og glassrensen. Prismessig er de litt billigere enn det man får fra bilsjappene her på DCN, men tilgjengeligheten er bedre da "alle" har en CO i nærheten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man deler opp bilen med tape for å vise 50/50 bilder. (eller ved testing av produkter på lakken) Er ikkje nødvendigt å gjere dette. Men kan være greit å tape lister osv som du ikkje skal polere.

Ok, da skjønner jeg litt :) Ja, lister osv blir maskert. Også tenkte jeg å maskere vinduer med avispapir elns slik at jeg slipper så mye poleringsmiddel og etterarbeid der :)

Hvis du kjøper Meguiar's Supreme Shine mikrofiberkluter er det gode kluter, men vær forberedt på å betale heftig overpris for dem.

Når det gjelder oppdeling av bilen med tape er ikke det noe du gjøre, det gjøres hovedsaklig for å vise en 50/50-forskjell mellom ubehandlet og behandlet lakk. Hvis du ikke har tenkt å legge ut lange show & shine-tråder med masse bilder av hva du har gjort, så kan du fint hoppe over dette og spare noen meter tape. Hvis du derimot har tenkt å legge ut slike tråder, er 50/50-bilder påkrevd ;)

Clas Ohlson har gode kluter (3-pakningene) og tørkehåndklær (hundehåndkleet har blitt nevnt, dette er knall). I tillegg har de som regel et rikholdig utvalg av Sonax-produkter. Disse er veldig undervurdert, sannsynligvis fordi de selges hos Clasern, men med unntak av felgbørsten og vaskesvampen er det veldig gode produkter.

Jeg vil særlig trekke frem felgrensen deres, samt den ene såpen (ikke wash&was-såpen), den flytende voksen og glassrensen. Prismessig er de litt billigere enn det man får fra bilsjappene her på DCN, men tilgjengeligheten er bedre da "alle" har en CO i nærheten.

Ok, så MF kluter og tørkehåndkle for hund hos Clas er gode saker for en i startfasen :) Felgrensen til Sonax kan jeg prøve :) Voksen tenkte jeg å kjøpe hoss Bilxtra (Meguairs NXT Generation tech)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den felgrensen er svin bra, og dersom du kommer litt på godfot med sjefen hos Clasern så klarer du sikkert å få jobbet frem en fin rabatt som gjør det enda litt billigere :) De fleste har rabatt faktisk, det er bare å spørre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den felgrensen er svin bra, og dersom du kommer litt på godfot med sjefen hos Clasern så klarer du sikkert å få jobbet frem en fin rabatt som gjør det enda litt billigere :) De fleste har rabatt faktisk, det er bare å spørre.

Hørest lovende ut! :) Ja, en rabatt er fine saker å ha hvis jeg skal drive litt med dette! Tusen takk for nyttige svar =) Føler meg litt mere klar for å sette igang med min første bil. Gammel Ford Sierra som IKKE har noe glans i lakken ;P

Ja, det var en ting til! Den gammle Sierra'n har noe "Dekal striper" langs hele siden... Rød å blå dekal langs hele siden.

Hvordan gjør jeg det med polering over disse? Kan jeg bare polere, eller?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør litt roligere på dekalene enn på resten av lakken; hvis du er redd for å rive dem av kan du maskere dem, men sjansen for at de da følger med tapen når du tar den av igjen er jo til stede...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :) Eieren sa vi kunne fjærne dekalene, så blir sikkert en time eller to med label off og pilking for å få de av ;p

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive