Elly

Er dette en grei avfettning?

Hei,

ganske fersk innen bilpleie, men har prøvd mye forskjellig avfettningsmidler men ikke vært fornøyd med de jeg får kjøpt på butikkene her i området.

Derfor har jeg skaffet meg en dunk med Industriavfettning (konsentrat), blander svakt og den er jeg ganske fornøyd med! Men er denne skadelig for lakken? Burde jeg bruke noe annet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke skadelig, men bruk avfetninger som er kjent for å bli brukt på bil, og som virker som den skal uten å ta all voks.Finnes mange gode og billige avfetninger på nettbutikkene her.SurfexHD og prickbort så har du det meste :) Og kjøp deg en liter Iron-X og test den før du eventuelt legger voks :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke skadelig, men bruk avfetninger som er kjent for å bli brukt på bil, og som virker som den skal uten å ta all voks.Finnes mange gode og billige avfetninger på nettbutikkene her.SurfexHD og prickbort så har du det meste :) Og kjøp deg en liter Iron-X og test den før du eventuelt legger voks :)

Takk for svar, på industriavfettningen står det blandingsforrhold til bil/båt. Har blandet på det svakeste. Skal gå til innkjøp av litt produkter, en DA maskin (etter hva jeg har lest er dette best for nybegynnere),en poleringspakke,avfettning og vax tenkte jeg :)

HT spyler har jeg, det er en steamer så regner med denne er mer enn bra nokk.

Helt ny på dette, så leser litt guider og ser hva andre gjør :) Poleringsprodukter osv er jeg ikke kjent med enda, så kjøper nokk en ferdig pakke i begynnelsen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres ut som en type alkalisk avfetting. For å fjerne asfalt effektivt f.eks så trengs det en type kaldavfetting som f.eks prickbort. Det finnes mange forskjellige type avfettinger som har helt forskjellige bruksområder :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive