Andy89

Behandle felger med krom kant

Er det noen måte å behandle krom kanten på slik at den ikke blir så fort matt og skitten?

Pleier å bare vaske med bilberry.

Hørte den kunne matte krom, så lurer på hvilke andre som duger?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis kanten har blitt matt er det "bare" å polere den opp igjen slik at den blir blank, og så legge felgvoks eller forsegling på den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Sonax sin felgrens på alt av felger. Den fjerner effektivt bremsestøv og annet smuss, og om ikke det skulle ta alt bruker jeg Autoglym felgbørste. Er det mye asfaltstøv igjen etter avspyling, så lar jeg Prickbort få noen runder, det pleier å fungere bra :) Dersom det er matt krom bruker jeg Meguiar's All Metal Polysh for å fjerne det som er matt, og så legger jeg ett lag med voks for å gjøre veldikehold enklere. Da bruker jeg enten Collinite 845 eller Swissvax Autobahn :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilberry er ikke bra på polert alu. Den gjør ingen skade, men den matter ned aluen (som du har opplevd).

Poler opp kanten med en metalpolish (selv har jeg brukt MG sin som Jac anbefaler) og deretter lagt SV autobahn som LSP.

Når du har behandlet felgene skikkelig og vasker de regelmessig, så kan du fint holde de rene med Surfex 1:20. Har brukt dette selv en stund og synes dette fungerte utmerket.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det evt å bruke Autosol på dem? Blir det "feil"?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autosol er slipende og blir betegnet som ganske grov, så det kan bli mikroriper av det.

Meguiar's NXT Generation All Metal Polysh, CG Metal Shine og SW Metal Polish er ikke slipende, bare rensende, så jeg ville begynt med noe sånt og sett om det ble bra igjen. Hvis ikke må man til med noe slipende polish, og da tror jeg nok "vanlig" finpolish som f.eks. Scholl S40/S30+ kan være et greit utgangspunkt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sant det, den er jo ganske grov ja :) Da får jeg gi det et forsøk ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser den CG Metal Shine er 3in1 greier med rens, polering og beskytelse.. Så da trenger jeg egentlig bare den da? Og evt SW autobahn over hele felgen etterpå?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville kjørt på med Megs AMP først og sett om det hjalp, og evt Autobahn/845 som beskyttelse.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har foresten brukt Bilberry 1:20 en liten stund uten at jeg kunne se at kanten ble mattet ned.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har polerte kanter på felga, som det var klarlakk på. Men etter det begynte å flasse et sted så fjerna jeg alt sammen....Så da er de jo "litt" vare egentlig.. Megs sin Metal Polish og Autobahn etterpå?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det kun er lett oksydering så kan du fint bruke CG sin Mikkel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Om det kun er lett oksydering så kan du fint bruke CG sin Mikkel.

Foreløpig er det egentlig ingenting. Har ikke kjørt med de lengre enn siden jeg var på ÅS å la de om:)

Men da satser jeg på CG's... Faen blir bare mer og mer stæsj jo:p

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive