Gå til innhold

Recommended Posts

AutoPetter
Skrevet

Var så uheldig og fikk hologrammer ved bruk av feil puter tror jeg. Det som ble brukt var MG#83 på medium pute og MG#80 på myk pute. Putene er kjøpt fra Torshov og er antaglig hvis ikke av god kvalitet. Det ble brukt Kestrel-DAS PRO.

Er en BMW e90 svart

Har nå bestilt Meguiars puter.

Cutting pad

Polishing pad

Finishin pad

Har disse produkter til rådighet.

MG#95

MG#83

MG#80

Meguiars DC Paint Cleaner

Meguiars DC Polish

Hva må jeg gjøre for å bli kvitt hologrammene?

Takker for alle svar

Skrevet

Jeg synes torshov putene er helt ok, selv om meguiars pads er bedre. Det du må gjøre er jo å gå over med fineste polish og pad og med riktig metode. #80 BØR kunne avslutte hologramfritt med DA maskin, men mest sannsynlig er du borti en veldig myk og lei bmw lakk.

Jeg har heller aldri hatt noe til overs for #80 da jeg aldri har greid å avslutte hologramfritt på noe som helst med den på roterende i allefall :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Tommy
Skrevet

Jeg har brukt en del gallon med mg#80 å med gul mg pute, og kjører dette hologram fritt på roterendes uten problemer på de fleste lakktyper. Har nok mest med hva du er vandt med og ikke.

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

Skrevet

Det er sant det. Jeg synes det er lettere å kjøre hologramfritt med S3 gold enn megs #80.

AutoPetter
Skrevet

Tenkte jeg skulle prøve å gå over med MG#80 på finishin pad. Hvilken hastighet bør jeg kjøre på? Press?

Skrevet

Siden #80 er diminishing bør du nok med DA kjøre på ganske høy fart med en del press til å begynne med for å bryte den ned skikkelig. For deretter å jobbe med gradvis lavere press og fart. De siste par passene bør være med minst mulig press.

AutoPetter
Skrevet

Fikk padsa i posten idag, så skal få testet dette til helga om jeg får tid. Skal gi tilbakemld om de gikk vekk

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår