Gå til innhold
AutoPetter

Fjerne hologramer på BMW

Recommended Posts

AutoPetter    0
AutoPetter

Var så uheldig og fikk hologrammer ved bruk av feil puter tror jeg. Det som ble brukt var MG#83 på medium pute og MG#80 på myk pute. Putene er kjøpt fra Torshov og er antaglig hvis ikke av god kvalitet. Det ble brukt Kestrel-DAS PRO.

Er en BMW e90 svart

Har nå bestilt Meguiars puter.

Cutting pad

Polishing pad

Finishin pad

Har disse produkter til rådighet.

MG#95

MG#83

MG#80

Meguiars DC Paint Cleaner

Meguiars DC Polish

Hva må jeg gjøre for å bli kvitt hologrammene?

Takker for alle svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Jeg synes torshov putene er helt ok, selv om meguiars pads er bedre. Det du må gjøre er jo å gå over med fineste polish og pad og med riktig metode. #80 BØR kunne avslutte hologramfritt med DA maskin, men mest sannsynlig er du borti en veldig myk og lei bmw lakk.

Jeg har heller aldri hatt noe til overs for #80 da jeg aldri har greid å avslutte hologramfritt på noe som helst med den på roterende i allefall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy    6 037
Tommy

Jeg har brukt en del gallon med mg#80 å med gul mg pute, og kjører dette hologram fritt på roterendes uten problemer på de fleste lakktyper. Har nok mest med hva du er vandt med og ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Det er sant det. Jeg synes det er lettere å kjøre hologramfritt med S3 gold enn megs #80.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AutoPetter    0
AutoPetter

Tenkte jeg skulle prøve å gå over med MG#80 på finishin pad. Hvilken hastighet bør jeg kjøre på? Press?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Siden #80 er diminishing bør du nok med DA kjøre på ganske høy fart med en del press til å begynne med for å bryte den ned skikkelig. For deretter å jobbe med gradvis lavere press og fart. De siste par passene bør være med minst mulig press.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AutoPetter    0
AutoPetter

Fikk padsa i posten idag, så skal få testet dette til helga om jeg får tid. Skal gi tilbakemld om de gikk vekk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig