markus1

Fixit Polermaskin

Lurte på og gå til anskaffelse av en Fixit polermaskin(eksentersliper).Maskinen er på 1200watt og600-3000o/min.Den har en slipedisk på 180mm/ø.Det skal sies at denne maskinen kun skal brukes til påføring av produkt,da jeg bruker en cyclo maskin til finish arbeid.Spørsmålet er.På scandishine selger de en backingplate på 6,5".Går vel ut i fra at gjengesystemet er standard på alle sånne maskiner?Eller tar jeg feil,noen som vet?Vil jo gjerne kunne kjøpe pads og slikt andre plasser enn på jernia(utelukket å kjøpe annet en maskin der)Maskinen var rimelig(599)Noen med erfaring?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjengene skal være det samme ja. Hvis den ikke passer, kan du bare sende den tilbake ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte en slik selv til hobbybruk, betalte 498,- på jernia, Maskinen passer ikke i den medfølgende kofferten etter du har montert hådtaket. Er sikkert den samme maskinen de selger på biltema. Kjøpte ny backing plate på 4 3/4" så den kunne ta 6,5" padsene. Er sterk nok denne maskinen, testet den i helgen på å slipe ned en glassfiberbåt i kjølen for å legge på ny glassfiber. Gjorde det på halv hastighet. Er nok ikke maskinen å kjøpe om du har dette som jobb, men for en hobbybruker som meg så er den mer en god nok. Kjøpte backingplaten på Scandic Shine.

Endret av LoFier
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jernia har denne på tilbud igjen til kr. 499,-. Jeg var innom og titta på den (første polermaskin jeg har i handa ;) ) og fikk dama i butikken til å legge den på ei vekt. Cirka 3,5 kg med bakplate montert så det er stor sjanse for at det er samme maskin som Biltema sin når øvrige spesifikasjoner er like.

Tilbudet varer til 11. april om noen er interessert. Jeg selv skal innom Jula og vurdere deres 1400kW Ferm før avgjørelse tas.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes den er veldig tung jeg, spesiellt hvis du sammenligner med Hitachi og Milwaukee sin.

Dessuten er jeg av den typen som på det sterkeste vil fraråde noen å investere i noe som det står Fixit på :P

Er mye borti merket, og kvaliteten er for det meste veldig dårlig.

Men til den prisen kan du jo bruke og kaste fire stykker uten å komme opp i samme pris som f.eks. maskinen til Hitachi ..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med skikkelige pads og backing plate er det en fin maskin å starte med. Bruker denne selv og til prisen er den bra.

Backing plate fra SS passer rett på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive