ClausC

Steam vasker

Dette er et produkt jeg har tro på. Optima sine steamvaskere er byggd på IPC (tidl Portotecnica) sine HT vaskere. I Norge kjent som IPC Foma sin Powerwash serie 160/180/185/190/195.

Optima sine maskiner selger stort i USA, der det er vann begrensninger i enkelte stater. Asia er og et stort marked.

Kunne glatt byttet ut mine 2 HT spylere mot en slik.

Påtide at noen impoterer til Norge?

http://m.youtube.com/#/profile?desktop_uri=%2Fuser%2FSeongJinENG&user=SeongJinENG&gl=US

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gimme gimme xD

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er fortsatt skeptisk til steamvaskere på lakk, har vært diskutert en del på forumet før, og folk som har hatt inne biler som er regelmessig steamvasket så oppleves lakken som tørr.

LSP varer også vesentlig kortere med steamvask påståes det.

På jobben så hadde vi varmtvannsvasker, og lakkererne på verkstedet sa at vi aldri burde vaske på høyere temp enn 75 grader, husker ikke helt hvorfor, men regner med at det også kan ha sammenheng med den tørre lakken noen har opplevd etter mye steaming..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg er fortsatt skeptisk til steamvaskere på lakk, har vært diskutert en del på forumet før, og folk som har hatt inne biler som er regelmessig steamvasket så oppleves lakken som tørr.

LSP varer også vesentlig kortere med steamvask påståes det.

På jobben så hadde vi varmtvannsvasker, og lakkererne på verkstedet sa at vi aldri burde vaske på høyere temp enn 75 grader, husker ikke helt hvorfor, men regner med at det også kan ha sammenheng med den tørre lakken noen har opplevd etter mye steaming..

Slik som Optima er bygget opp så skader den ikke polish/wax. Den kan være med på å få drattvut mer glans faktisk da en "varmer" opp det som bilen er behandlet med og får denne gnidd utover igjen. Alt pga at en bruker microfiberklut for å få bort møkk/fukt etc.

En bør helst aldri overgå 40/45 grader med en steamvasker da høyere temperaturer vil ta å fjerne polish/wax produkt. Et døme er feks når en BMW kommer til forhandler og den skal få fjernet "transport voks/ny bil voks, så bruker man gjerne HT varmtvannsvasker og 85 gr, samtidig som man bruker et avfettingsmiddel som er vannløslig. Dette krever at spyleren er utstyrt med en høytrykksinjektor og at en dermed får påført kjemi med høytrykk. Et av midlene som funker meget bra til dette er Super avfetting fra Foma.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive