-Kristian-

Herdetid Collinite 915

Hvor lenge burde Collinite 915 herde før man buffer av?

Kristian

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta "fingertesten", når voksen virker tørr og lett å buffe av, kan den fjernes.

Herdingen starter ikke skikkelig før voksen er buffet av ;) Gi gjerne voks 3-4 timer, sjekk svetting og gå i såfall over med en mikrofiberklut og isvann/Quick detailer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når voks/lakkforsegling er på, er det vel haze det snakkes om.

Herdetiden er vel når voks/lakkforsegling er tatt av.

Er greit å ha rett, so det ikkje blir misforståelser. Er jo ikkje so lett når ein plutseligt blir kasta inn i bilpleieverden med ein del nye ord ein ikkje kjenner til!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :)

Du har helt rett todleif! Var vel egentlig HAZE jeg mente ;)

Må bare passe på å legge tynne lag. Sist jeg vokset ble det altfor mye, og jeg brukte LANG tid på å buffe det av ;p

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

915 kan være et slit hvis du legger for tykt og venter for lenge, jeg pleier å legge ca 2 paneler før jeg buffer det første

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange har sagt, inkl meg selv, at den bør buffes av innen noen få minutter. Men i det siste har jeg erfart at holdbarheten er bedre om den får ligge noen timer. Gjerne over natta. Og den blir ikke værre å buffe av heller.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har erfart det ja, Geir? Interessant... Jeg lurte jo paa om det var tilfeldig at den voksen jeg hadde latt haze lengst var den voksen jeg fikk best holdbarhet med.

For meg virka det som at det var en sammenheng? Fikk ligge i 45 minutter, og det er mye lengre enn jeg vanligvis venter - og den voksen hadde veldig flott vannskrekk selv etter 4 maaneder (CG Celeste Detalgo).

Endret av Simen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hvorfor buffe av i det hele tatt :P På tide å slutte å sammenligne forskjellige vokser.Vi begynner å vite en del om det nå.Vil se tester av varighet med forskjellige hazetider fra nå av :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

x2!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive