Kristian Nafstad

Fjerne rester etter gaffateip

Hei,

Jeg driver og skal gjøre klar en bil for salg, og det er en del jobb, for å si det sånn. Antenna har vært byttet på den, og dagene etter så var det skikkelig fosseregn og antenna har nok ikke blitt festet skikkelig. En "midlertidig løsning" for at det ikke skulle lekke inni bilen var å ta litt gaffateip, da lakk det ikke inn i "kabinen". Fjernet dette på plasten i går, og det sitter igjen en del rester. Hva er en lett måte å få fjernet dette på uten å ødelegge noe?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitrus rens. Label off heter den på biltema. Funker veldig bra på limrester.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd sitrusrens? Det burde fungere..

edit: Mossige var hakket før meg ser jeg. Så jeg etterfyller med å si at jeg bruker 3M sin sitrusrens som du får kjøpt på Thorshov Bilrekvisita, jeg er veldig fornøyd med den.

Endret av Jac
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe spesielt jeg skal gni det vekk med eller løsner det fort?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg pleier bare å buffe av med en MF klut, løsner ganske enkelt da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes alt for enkelt ut, men jeg får gi det et forsøk og håpe det er så enkelt :-D

Siden vi allerede er på "interiør", så er det noe av stoffet nede ved sjåførsiden (ved pedalene) som er løsnet. Er det en kjapp "quickfix" på det? Evt sy? Andre gode løsninger?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror vel å sy er det som vil gi det peneste resultatet, om du kan sy :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vel alltid klare å få til det. Blir det ikke pent, får jeg gi det et forsøk til! Hehe. Fikk CG Green Clean i går og tok mattene. Måtte gni dem inn med meguiars interiørbørste og green clean 3 ganger, enda rant det møkk derfra. Fikk dem ikke ordentlig fine heller, og ikke særlig svarte. Tidligere har jeg brukt Auto Glym Rubber care eller hva den heter (hvis jeg husker riktig), men føler ikke at den har så veldig lang holdbarhet. Tips til det? Går veldig off-topic her, men bedre enn å lage nye tråder ;) Husker ikke helt hva folk bruker i S&S her, står vel oftest CG Green Clean bare.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vel alltid klare å få til det. Blir det ikke pent, får jeg gi det et forsøk til! Hehe. Fikk CG Green Clean i går og tok mattene. Måtte gni dem inn med meguiars interiørbørste og green clean 3 ganger, enda rant det møkk derfra. Fikk dem ikke ordentlig fine heller, og ikke særlig svarte. Tidligere har jeg brukt Auto Glym Rubber care eller hva den heter (hvis jeg husker riktig), men føler ikke at den har så veldig lang holdbarhet. Tips til det? Går veldig off-topic her, men bedre enn å lage nye tråder ;) Husker ikke helt hva folk bruker i S&S her, står vel oftest CG Green Clean bare.

Hvis mattene er av gummi, funker SurfexHD mye bedre enn Green Clean. Er mattene av stoff/tekstil funker green Clean sammen med våtsuger. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det bare å kjøre på med surfexHD da. 1:5 eller 1:3 ? Fikk min første Surfex HD idag :wub: 5 liter

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1:10 holder sikkert. Swissvax pneu er fin for å få mattene svarte etterpå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe greier! Da får jeg gå til innkjøp av det ;) No more questions today! Får sette igang med mattene igjen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det bare å kjøre på med surfexHD da. 1:5 eller 1:3 ? Fikk min første Surfex HD idag :wub: 5 liter

Du kan godt prøve 1:10 først. SurfexHD drar ut mye møkk, men også fuktighet fra gummi, så de kan bli litt blasse med behov for gummifornyer etterpå. Bruk mildeste blanding nødvendig. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte Surfex 1:10 2 ganger, og den fikk fjernet MYE! Nå har jeg fått fjernet all dritten på matte nr 1 (testet med 1 først), og tar de siste nå. Er imponert over hvor mye dritt den fikk fjernet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive