Tommyk

Arbeidslys

Hei. Nå som jeg skal gå i gang med og behandle min a3, så trenger jeg godt arbeidslys. Slik at alt av defekter finner veien frem i lyset.

Men har ikke mye penger, og trenger da noe billig og bra. Tenkte og handle fra en fysisk butikk, da jeg ikke greier og vente på posten.

Butikkre som jeg kan tenke meg selger noe som kan være brukbart og som er i nærheten av her jeg bor er, Byggmaker, Jula, Biltema. Bruker ikke og handle slikt så vet ikke hva jeg skal se etter, hvor mye wat, lm, ledd, LED osv?

Bor i Tromsø hvis det skulle hjelpe på med anbefaling av butikk og produkt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har gjort mye med 400/500w halogenlys. Slike man får kjøpt på Biltema/Maxbo/Clas/Europris/Jula you name it.

Så må du ha en håndholdt lykt til å avsløre kjørespor. Da er LED med rundt 500lumens en god vei å gå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du handler "vanlige" arbeidslamper, kanskje dobbel på stativ får du greit lys. Stort sett jo mer jo bedre men litt med vinkel og gjøre også.. Kjøpte de dyreste metalhalogen(?) de hadde på biltema, for jobben. De er jeg ikke imponert over! Må nok ha kraftigere og proffere saker enn det. Lampa har vi bytta en gang og stativet knakk tvert første gang, og kommer til å knekke snart igjen:(

Makki hadde vel gruppekjøp på skikkelig lys..

Lykke til da..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan lønner det seg å plassere lampene da? Vet det kommer an på lamper og plass, men noen generelle råd må da finnes.

Endret av jalmar
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan lønner det seg å plassere lampene da? Vet det kommer an på lamper og plass, men noen generelle råd må da finnes.

Plasser dem nært nok til at du får skikkelig lys, men langt nok fra til at ikke noe tar fyr. Plasser dem også slik at du kan bevege deg uten å risikere å slå stativet over ende - i beste fall sitter du igjen i mørket, i verste fall skylder du eier en karosseri- og lakkjobb...

Det er vel så generell jeg klarer å være i kveld :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive