Stig J

Råd søkes ang. mulig (stor) jobb

Har fått en forespørsel av en bekjent av meg å vaske og polere/vokse familiens hestekjerre.

Har ikke selv vært å sett på denne enda, men eier som jeg kjenner ganske godt forteller at den ikke skal ha noe skraper av betydning eller andre skavanker. Den skal trenge en grundig håndvask og polering med SV Shield som LSP. Kun det beste er godt nok som han sa :thumbs:

Regner med at denne "lille" doningen er for det meste laget av glassfiber. Hva anbefales til å bruke som polish/lakkrens? Vil Meguiars Speedglaze funke på dette underlaget? Tenker da siden dette er glassfiber.

Og så er jo det store spørsmålet, hvor mye skal man ta for en slik jobb. Vi skal i alle fall være to mann på denne. Må vi belage oss på litervis med avfetting, såpe, polish og to krukker Shield?

Kom med råd dere som har tatt litt biler som er "bittelitt" større enn en Transporter....

Her er akkurat den kjerra det gjelder :rofl1: (Eieren kjøpte den ny i 2010)

http://www.stephex.c...rod-Trading-Nor

Endret av Stig J
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for link. Skal finlese litt mer på den ja :)

Kan jo være at det står en eller annen plass, men har du funnet ut ang. lakk på den hengeren din? Kun lakk uten klarlakk? Ser jo slikt ut for meg siden putene dine blir så veldig missfarget.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare gelcoat på min, ikke noe klarlakk eller lakk i det heletatt. kun farge i gelcoaten

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok alt av glassfiber er lakkert, så det blir som å polere en vanlig bil. Hekkan eg e gla for at eg takka nei te den jobben :rofl1:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Så da er det grei skuring når det gjelder overflate og lakk altså?

Hehe. Ja du måtte jo i så fall stått ute. Jeg kan få den inn i hallen. Men tror det må bli avd. Bryne i så fall. Blir litt smalt her.

Blir nok også leie av sakselift til denne jobben. Lurer på om man kan gå oppå det taket...?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ye gods for et drog av en bil :)

Lykke til!

(Regner med det kommer S&S på denne også :))

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive