Gå til innhold
Stig

Jif shampoo i skumkanon

Recommended Posts

Stig    0
Stig

Hei

Er ren jif i kanonen LSP vennlig?

Har i det siste brukt BH Autofoam rent i kanonen og vannskruen en runde fra helt lukket til åpen. Dette har tatt mye dritt og vært snill mot LSP på bilen.

Kjøpte i helgen noen kanner med JIF på tilbud hos Staples, hjalp en kompis med å vaske hans enormt skitne bil i dag og kjørte da ren JIF i kanonen. Samme vannmengde som jeg har brukt på Autofoam. Dette gå meget fint skum, og løsnet meget bra med inngrodd møkk. Vurderer å bruke dette på mine biler også, men spm. er om dette tar beskyttelsen?

Har en Nilfisk forbruker på 130-140 bar. Bruker skumkanon fra gamle Autobahn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Prøvde for første gang skum i dag.Voksen min var akkurat like bra etter å ha skumma ned bilen i ett sett sikkert i 10 minutter med jif :) Var så morro.Ser det i detailerloggen min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Brukte du ren Jif i kanonen eller blandet du den med vann?

Trengte bare 1-2 dl også 8-9 dl vann, så ble skummet helt ok :) 2 dl så er du sikker ihvertfall! Hadde i maxisuds2 i tillegg første testen jeg da, det fordi den også gir veldig tykt skum.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ineditus    170
Ineditus

Bruker den ren i min skumkanon fra karcher. 2 cm med produkt og kjører på :) godt med skum som henger godt på lakken :) bilen er tilnærmet 100% ren etter dette, ved dagligdags møkk under sommeren :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Haakon O    774
Haakon O

Prøvde for første gang skum i dag.Voksen min var akkurat like bra etter å ha skumma ned bilen i ett sett sikkert i 10 minutter med jif :) Var så morro.Ser det i detailerloggen min.

Om den hadde strippet LSP etter EN vask så hadde det vært et rødt flagg oppe! :D Men om man vasker bilen 2 ganger i uka i noen måneder så kan man lage et litt mer nyansert bilde på hvor mye den svekker lsp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Det skal godt gjøres å strippe lsp med skum. Selv om du har det rent i flaska og maks styrke på skruen så er det bra utvannet det som havner på lakken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndreasLorentsen    5
AndreasLorentsen

Brukte jif idag jeg også. Fint og tykt skum, bilen så ut som en bløtkake. Foreløpig fornøyd, blandet 1:8 ish.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
oddaBMW    0
oddaBMW

Hei!

Som nybegynner i skumverden er eg imponert over JIF såpa. Har prøvd mye annet men denne såpa er råkjekk å bruke. Eg bruker ca 3dl +7dl med varmt vann og har såpejusteringen heilt på minus. Har i dag vaska bilen etter 2 uker på ferie med ca 4000 km uten vask og bilen var nesten som håndvasket etter såpeleggingen med JIF!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Steinar33    14
Steinar33

høres god ut denne JIFen, hvordan er lukta på denne da? syns BH foamen lukter knallgodt :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenni    4
Kenni

Jeg kan ikke kjenne noen lukt i det heletatt av JIFen..Nesten litt skuffa etter CG sine og BH autofoamen.. :P

Men til gjengjeld synes jeg såpa tar møkka ganske bra. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig