Roy Inge

Scholl S3Gold + Spiderpad type stor

Jeg har i dag polert en bil med Scholl S3Gold på Spiderpad fra Scandicshine, dette er den store paden jeg har brukt. Jeg opplever at det er noe som ikke er helt bra i arbeidet her. Og jeg konkluderer med at det er paden som må være problemet, for:

Med S3Gold på medium Spiderpad(medium bakplate fra 3M) så oppfører paden med produkt seg fint, denne er da brukt en hel rekke gangen før, og er "temmelig" utslitt -ble forøvrig kasert i dag da puta begynte å gå i opplsning..

S2Orange på ullpute går også helt fint.

Men S3G på stor spiderpad(med stor bakplate med litt lite demping) oppfører seg noe dustete..

På 100% flate overflater går det fint, men så snart det kommer en liten kurving så begynner den å hoppe og danse og lage bare ugangn.

Hva er problemet, er det muligens bakplata som er for hard på den store puta? -En teori jeg kom på nå mens jeg skiver..

Eller er det rett og slett puta som må kjøres grundig inn med både produkt og vasking?

Jeg husker ikke hvordan denne medium-plata mi oppførte seg da jeg fikk den som ny..

-Forslag mottas med takk :):thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt de store hvite mange ganger uten problem, men da på medium 3M bakplate. Paden i seg selv er stiv nok så det går fint

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt mulig det er bakplata mi som ikke er idèel for denne puta da. Jeg skulle jo prøvd med den andre bakplata på den store puta før jeg avslutta....

-Det må jo være en grunn til at jeg har tatt ut den store bakplata på ett eller annet tidspunkt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive