Gå til innhold

Glasspropp eller lignende til hull etter viskerarm


Simen

Recommended Posts

Simen

God kveld godtfolk!

Har bestemt meg for å fjerne vindusviskeren på bilen til dama igjen, og da vil jeg også gjøre noe med den stygge greia som sitter igjen på lakken. Den er av gummi, og regner med at jeg får av denne ganske lett, men så må jeg "tette" hullet med noe umiddelbart slik at det ikke regner inn i bagasjerommet...

Noen som har forslag til en propp som kan passe hullet? Har vært innom et par sjapper etter jobb idag, men har ikke funnet noe hittil. Snakka med en bekjent som mente at BilXtra muligens har noen gummipropper som kan passe? Men skulle helst hatt en flat sak i plastikk som jeg kunne spraylakkert i sølv slik at den forsvinner litt fra lakken.

IMG_2233.jpg

Takker for alle forslag. :)

Endret av Simen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De biltema brikkene blir sikkert enklere å lakkere enn vanlige gummipropper ihvertfall, kan ikke huske å ha sett noe tilsvarende som er helt flatt, men det kan selvfølgelig være at det finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Takk for svar. De fra Biltema så lovende ut, om de passer (vet ikke hvilken diameter jeg trenger). Får dra innom der etter jobb imorra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Tingen er jo at jeg ikke har lyst til å ta den av før jeg har noe klart som erstatning. Kjipt å måtte vri av en gummiproppen som garantert sitter veldig godt, for så å måtte sette den på igjen. Kall meg gjerne lat :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke tenke meg at hullet har større diameter enn 32 mm, antennefoten er jo ikke så stor engang. Tipper 22mm er mer enn stort nok.

Tingen er jo at jeg ikke har lyst til å ta den av før jeg har noe klart som erstatning. Kjipt å måtte vri av en gummiproppen som garantert sitter veldig godt, for så å måtte sette den på igjen. Kall meg gjerne lat :lol:

Denne er festet med en mutter på undersiden, bare og skru den av, ta ut antenna og sette på plass pluggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Okei Øyvind. ;)

Kan ikke tenke meg at hullet har større diameter enn 32 mm, antennefoten er jo ikke så stor engang. Tipper 22mm er mer enn stort nok.

Denne er festet med en mutter på undersiden, bare og skru den av, ta ut antenna og sette på plass pluggen

Okei. Kan jo bare kjøpe en 32 mm. og en 22 mm. og ta med hjem - da er jeg sikker. :)

Antenne sier du? Er ikke antenna dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei Øyvind. ;)

Okei. Kan jo bare kjøpe en 32 mm. og en 22 mm. og ta med hjem - da er jeg sikker. :)

Antenne sier du? Er ikke antenna dette...

Okei Øyvind. ;)

Okei. Kan jo bare kjøpe en 32 mm. og en 22 mm. og ta med hjem - da er jeg sikker. :)

Antenne sier du? Er ikke antenna dette...

Nei, jeg surrer nok litt her. Tok nettop ut antenne på en bil til en kompis her om dagen, så hue henger litt igjen.

Han demonterte også pusseren på bakruta og satt på en slik plugg fra Biltema.

Pusseren her var på bakruta på en Peugeot 306, han brukte 32mm plugg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Tipper det er den bak og at han ikke bruker den eller at den er defekt :)

Helt riktig. Og ja den er både defekt og ikke i bruk, er bare i veien når jeg vasker/polerer damebilen. ;)

Nei, jeg surrer nok litt her. Tok nettop ut antenne på en bil til en kompis her om dagen, så hue henger litt igjen.

Han demonterte også pusseren på bakruta og satt på en slik plugg fra Biltema.

Pusseren her var på bakruta på en Peugeot 306, han brukte 32mm plugg.

Okej.. Men er nok ikke så vanskelig å ta av denne fra undersiden heller. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Alternativt kan du sparkle eller sveise igjen hullet... :)

Hmmmm så ikke denne før nå. Har vurdert det, men tror ikke jeg gjør det siden jeg da må lakkere området og da må vel nesten hele bakluka omlakkeres for å ikke få stygge fargeforskjeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hmmmm så ikke denne før nå. Har vurdert det, men tror ikke jeg gjør det siden jeg da må lakkere området og da må vel nesten hele bakluka omlakkeres for å ikke få stygge fargeforskjeller?

Det kan et karosseri-/lakkeringsverksted svare bedre på enn meg, men det er ingen hemmelighet at man må lakkere litt når det har blitt sparklet og/eller sveist. :)

Et lakkverksted med respekt for seg selv (eller en hobbylakkerer med respekt for seg selv, for den saks skyld) burde kunne flekklakkere et sånt merke relativt enkelt, men da sveisen må slipes og pusses og sparkles blir området fort ganske stort, så det blir jo alltids litt jobb av det.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...