Gå til innhold
Simen

Glasspropp eller lignende til hull etter viskerarm

Recommended Posts

Simen    1 317
Simen

God kveld godtfolk!

Har bestemt meg for å fjerne vindusviskeren på bilen til dama igjen, og da vil jeg også gjøre noe med den stygge greia som sitter igjen på lakken. Den er av gummi, og regner med at jeg får av denne ganske lett, men så må jeg "tette" hullet med noe umiddelbart slik at det ikke regner inn i bagasjerommet...

Noen som har forslag til en propp som kan passe hullet? Har vært innom et par sjapper etter jobb idag, men har ikke funnet noe hittil. Snakka med en bekjent som mente at BilXtra muligens har noen gummipropper som kan passe? Men skulle helst hatt en flat sak i plastikk som jeg kunne spraylakkert i sølv slik at den forsvinner litt fra lakken.

IMG_2233.jpg

Takker for alle forslag. :)

Endret av Simen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

De biltema brikkene blir sikkert enklere å lakkere enn vanlige gummipropper ihvertfall, kan ikke huske å ha sett noe tilsvarende som er helt flatt, men det kan selvfølgelig være at det finnes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Takk for svar. De fra Biltema så lovende ut, om de passer (vet ikke hvilken diameter jeg trenger). Får dra innom der etter jobb imorra. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Alternativt kan du sparkle eller sveise igjen hullet... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Men de har ikke større en 32 mm diameter? Ikke sikkert det er stort nok...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Det finner du ut når du tar den av og får målt hullet ^_^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Tingen er jo at jeg ikke har lyst til å ta den av før jeg har noe klart som erstatning. Kjipt å måtte vri av en gummiproppen som garantert sitter veldig godt, for så å måtte sette den på igjen. Kall meg gjerne lat :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Suse    2
Suse

Kan ikke tenke meg at hullet har større diameter enn 32 mm, antennefoten er jo ikke så stor engang. Tipper 22mm er mer enn stort nok.

Tingen er jo at jeg ikke har lyst til å ta den av før jeg har noe klart som erstatning. Kjipt å måtte vri av en gummiproppen som garantert sitter veldig godt, for så å måtte sette den på igjen. Kall meg gjerne lat :lol:

Denne er festet med en mutter på undersiden, bare og skru den av, ta ut antenna og sette på plass pluggen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 071
Øyvind G

Sånne gummipropper sitter skjeldent godt fast og er lette å montere igjen. Plundrer du med å sette denn på igjen sprayer du litt smøring på den eller såpevann ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Okei Øyvind. ;)

Kan ikke tenke meg at hullet har større diameter enn 32 mm, antennefoten er jo ikke så stor engang. Tipper 22mm er mer enn stort nok.

Denne er festet med en mutter på undersiden, bare og skru den av, ta ut antenna og sette på plass pluggen

Okei. Kan jo bare kjøpe en 32 mm. og en 22 mm. og ta med hjem - da er jeg sikker. :)

Antenne sier du? Er ikke antenna dette...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Svolp    17
Svolp

Kansk jeg som er litt klovn Simen men hvorfor fjerner du vindusviskerene ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 071
Øyvind G

Kansk jeg som er litt klovn Simen men hvorfor fjerner du vindusviskerene ?

Tipper det er den bak og at han ikke bruker den eller at den er defekt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Suse    2
Suse

Okei Øyvind. ;)

Okei. Kan jo bare kjøpe en 32 mm. og en 22 mm. og ta med hjem - da er jeg sikker. :)

Okei Øyvind. ;)

Nei, jeg surrer nok litt her. Tok nettop ut antenne på en bil til en kompis her om dagen, så hue henger litt igjen.

Han demonterte også pusseren på bakruta og satt på en slik plugg fra Biltema.

Pusseren her var på bakruta på en Peugeot 306, han brukte 32mm plugg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Tipper det er den bak og at han ikke bruker den eller at den er defekt :)

Helt riktig. Og ja den er både defekt og ikke i bruk, er bare i veien når jeg vasker/polerer damebilen. ;)

Nei, jeg surrer nok litt her. Tok nettop ut antenne på en bil til en kompis her om dagen, så hue henger litt igjen.

Han demonterte også pusseren på bakruta og satt på en slik plugg fra Biltema.

Pusseren her var på bakruta på en Peugeot 306, han brukte 32mm plugg.

Okej.. Men er nok ikke så vanskelig å ta av denne fra undersiden heller. Takk for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Alternativt kan du sparkle eller sveise igjen hullet... :)

Hmmmm så ikke denne før nå. Har vurdert det, men tror ikke jeg gjør det siden jeg da må lakkere området og da må vel nesten hele bakluka omlakkeres for å ikke få stygge fargeforskjeller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Hmmmm så ikke denne før nå. Har vurdert det, men tror ikke jeg gjør det siden jeg da må lakkere området og da må vel nesten hele bakluka omlakkeres for å ikke få stygge fargeforskjeller?

Det kan et karosseri-/lakkeringsverksted svare bedre på enn meg, men det er ingen hemmelighet at man må lakkere litt når det har blitt sparklet og/eller sveist. :)

Et lakkverksted med respekt for seg selv (eller en hobbylakkerer med respekt for seg selv, for den saks skyld) burde kunne flekklakkere et sånt merke relativt enkelt, men da sveisen må slipes og pusses og sparkles blir området fort ganske stort, så det blir jo alltids litt jobb av det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ineditus    170
Ineditus

Kanskje gecleant.de har :)

Endret av Jac

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig