Tonyl

Black & Decker PW1300B 1300 Watt 100Bar

Hva mener DCN-folk om denne? Black & Decker PW1300B 1300 Watt 100Bar? Europris har den til 399kr denne uka. Føler denne passer meg siden jeg vasker bilen i ny og ne. Dessuten veien den ikke så mye (veldig portabel). Slik at jeg kan frakten dit jeg vasker bilen. Jeg er ikke noe hardbarket bilvasker pr idag. Men blir nok det etter hvert. 7 mnd jentungen som tar det meste av tida... Eller skal jeg heller investerer i noe bedre?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det like greit å bruke hageslangen spør du meg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo ikke rare prisen, og du får jo en litt hardere stråle enn med vannslangen. Så kanskje den kunne vært noe for deg? Men den er vel ikke helt rå på trykk/vannmengde så bør jo ikke forvente mye av den. Kort slange er en ting,men kan jo dra spyleren etter deg...

Har testet en del spylere og synes foma 747 er en veldig bra spyler! Koster jo litt mer, men lang slange, godt(relativt) trykk, og fine lanser. Det finnes jo dyrere alternativer, men kanskje ikke nødvendig for ditt bruk..

Det som kan være litt problematisk er å flytte på spyler og inn/ut av bil etc.. Tror 747 veier ca 25kg og det er på grensen spør du meg:)

Uansett må du jo bare sette opp noen punkter du synes er viktige og veie pris for og imot. Det er spylere for enhver lommebok:)..

Tvi tvi...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo ikke rare prisen, og du får jo en litt hardere stråle enn med vannslangen. Så kanskje den kunne vært noe for deg? Men den er vel ikke helt rå på trykk/vannmengde så bør jo ikke forvente mye av den. Kort slange er en ting,men kan jo dra spyleren etter deg...

Har testet en del spylere og synes foma 747 er en veldig bra spyler! Koster jo litt mer, men lang slange, godt(relativt) trykk, og fine lanser. Det finnes jo dyrere alternativer, men kanskje ikke nødvendig for ditt bruk..

Det som kan være litt problematisk er å flytte på spyler og inn/ut av bil etc.. Tror 747 veier ca 25kg og det er på grensen spør du meg:)

Uansett må du jo bare sette opp noen punkter du synes er viktige og veie pris for og imot. Det er spylere for enhver lommebok:)..

Tvi tvi...

Jeg forventer nok ikke mye fra den nei. Til hobby vask duger den sikkert. Jeg vasker stort sett på selvvaskhall. Siden den var billig, tenkte jeg å ha den som en duppedings i tillegg til hageslanger som Knutis nevnte. Itillegg kan den stå i bodet uten at jeg har dårlig samvittighet... Å ha høyttrykk spyler til 1-2 tusen stående går jeg nok rundt og "erger" meg forde den blir lite bruk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grei til motorvask slike "lavtrykkspylere" ;) Er jo pittelitt mer trykk enn i hageslangen, men mest mye brek og lite ull :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

747 er ikke så ille tung, den veier ca 15Kg :) Får du tak i en, er den verdt hver krone. Man trenger strengt tatt ikke mer enn denne for å vaske biler.

Selv de minste spylerene, som trådstarter spør om, funker bedre til å løsne møkk ved forvask, enn hageslangen. Til skylling etterpå er hageslangen mye mye bedre. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv de minste spylerene, som trådstarter spør om, funker bedre til å løsne møkk ved forvask, enn hageslangen. Til skylling etterpå er hageslangen mye mye bedre. :)

Poenget mitt, som jeg kanskje burde utdypet mer, er at jeg har brukt en slik billig-Kärcher noen ganger på verkstedet når min spyler ikke var der. Og med en 2-3 meter lang slange, blir du gående og dra spyleren etter deg til den velter, og slår seg av og truer med å velte inn i bilen osv. At det er fiberarmert slange hjelper ikke på, det blir bare mer uforutsigbart.

Terskelen for å begynne å drasse på den elendige spyleren blir etterhvert så høy, at du dropper det.

Derfor anbefaler jeg å enten kjøpe en skikkelig spyler, eller droppe det og spare pengene sålenge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på Europris i går, det var det jeg så det. Det sto flere av denne spyleren bak kassa som var defekte

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da for jeg se meg en annen typer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive